شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ 20 April 2024
شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۴۳۱۹۵

مناظره سوم یا آنچه صدا و سیما خواسته است!

سومین مناظره نامزدهای انتخاباتی ۱۴۰۰ اگرچه قرار بود بدون موضوع خاصی برگزار شود اما همچنان با  جهت‌دهی سوالات صداوسیما کاملا اقتصادی شد. در واقع هر سه مناظره کاملا حول موضوع اقتصاد گشت. مجری برنامه در ابتدا ۷سوال اقتصادی مطرح کرد که مدعی شده بود با نظرسنجی از مردم و کارشناسان به عنوان دغدغه های اصلی مردم گزینش شده است. نامزدها هم تقریبا همان پاسخ های مناظره‌های قبلی را تکرارکردند. حمله به دولت و علت تامه دانستن آن به عنوان ریشه همه مشکلات فعلی هم، نخ تسبیح پاسخ های تقریبا همه ۵ نامزد اصولگرا بود و این که اصرار داشتند به مردم بگویند که مدیریت کشور را به بانیان وضع موجود یعنی همتی و مهرعلیزاده نسپرند همتی و مهرعلیزاده هم سعی کردند بگویند مانع سازی اصولگرایان در برابر برجام و «اف ای تی اف» و کاسبی از تحریم ها علت العلل مشکلات امروز است اما حالا آدرس غلط می‌دهند و با ادعاهای آنها نمی‌شود رونق اقتصادی ایجاد کرد. همتی گفت رونق اقتصادی سرمایه گذاری نیاز دارد و سرمایه گذاری امنیت می‌خواهد. نکته جالب که همه آن ۵نفر می خواستند ساختار دولت را تغییر دهند.  رضایی گفت که قدمت مشکلات و بدبختی های ما ۵۰ساله است! قاضی زاده‌هاشمی هم گفت که می‌خواهد نظام ۷۰ساله دولت را برهم بزند. زاکانی مدعی شده که ۴۲ سال سعی کرده صدای غارت شدگان باشد!

پلیس بد

علیرضا زاکانی شدیدتر از دو مناظره پیش به طور مشخص همتی را آماج حملات خود قرار داده بود. کاربران فضای مجازی با هشتگ‌هایی مانند وقیح و بی‌اخلاق از او یاد کردند. او از این که همتی او را به عنوان پوششی به رسمیت نمی شناخت و پاسخش را نمی داد استفاده کرد و بیشتر به او تاخت و از او به عنوان مسبب اوضاع اقتصادی فعلی نام می برد.  مدعی شد که رقابت الان بین غارت شدگان و غارت کنندگان است . چیزی شبیه به همان 4 درصدی ها و 96 درصدی هایی که قالیباف ادعایش را داشت. گفت که مردم ریشه همه مشکلات شما روحانی و کسایی است که آنجا کار می کردند.گفت که ِپینوکیو در کسوت این اقایان بود  دماغش چند بار دور زمین می چرخید و بعد هم گفت روحانی چون اقتصاد نمی دانسته این آقا را گذاشت رئیس بانک مرکزی که این فاجعه را آفرید. بعد هم گفت که همتی اسم من را «پلیس بد» گذاشته است.

قاضی زاده گفت که دولت مقصر اوضاع کرونا و بنزین بوده و مدعی شد که ریشه مشکلات دولت های غیر مردمی بوده و قرار است در دولتش همه چیز را به مردم برگرداند و انتخاب مدیران واستانداران و فرمانداران را به مردم بسپرد درحالی که الان عده ای که به دولت و قدرت وصلند از رانت استفاده می کنند. قاضی زاده در ابتدای صحبت هایش هم روحانی را به مناظره طلبید.

چادر مشکی، یارانه، کرونا و باقی قضایا

جلیلی به سیاق خودش بیشتر درباره فلسفه بایدها و نباید ها حرف زد و گفت چیزهایی که بقیه به اسم مشکل و راه حل اعلام کردند که مشخص است. هم مساله روشن است و هم پاسخ مساله اما باید به این پرسش جواب داد که مردم چرا می گویند این مسائل تا به حال حل نشده.  طعنه ظریفی هم به رییسی زد. رییسی که در مناظره پیشین از تنظیم برنامه‌های خود و به خط کردن اندیشکده‌های مختلف سخن گفته بود که جلیلی در این مناظره سوم گفت: برنامه یک شبه و با سفارش به اندیشکده نوشته نمی‌شود. در واکنش به همتی هم مدعی شد که ناکارامدی را گردن تحریم می اندازند.  

رئیسی در واکنش به انتقادات از سفرش بدون رعایت پروتکل های بهداشتی در تجمع اهواز به روحانی حمله کرد و گفت خود روحانی سال گذشته به حرف‌های من درباره محدودیت های کرونایی توجه نکرد. بعد هم خطاب به همتی و مهرعلیزاده گفت که شما از مردم ناراحتید  که نمی خواهندتان اما به من حمله می کنید خوب است که من نامزد شدم.

 رضایی هم گفت که چادر مشکی، گوشت، ذرت و اینها هر کدام در اختیار یک عده است. آن طرف‌تر که می‌رویم آقازاده‌ها و جلوتر که می‌رویم دانه درشت‌ها را می‌بینیم دولت‌ها و مدیران کشور در این میان چه می‌کنند؟ باز از یارانه ۴۵۰ هزارتومانی نام برد واین که از همه اقوام و بانوان ایرانی و ظرفیت اهل تسنع و تشیع در دولتش استفاده می کند.این بخش از سخنان رئیسی که دست آخر گفت رای شما نه پوششه نه روکشه نه پیشکشه رای شما رویشه هم در فضای مجازی دستمایه طنز شد و آن را رپ رضایی لقب دادند.

سید محرومان یا مرحومان

همتی و مهرعلیزاده سعی کردند کمی در حوزه فیلترینگ و سانسور  حرف بزنند. مهرعلیزاده از فرصت استفاده کرد و به صداوسیما تاخت و گفت که سانسور باعث شده مرجعیت رسانه‌ای مردم به لندن منتقل شود و فیلم تبلیغاتی او را سانسور کرده و صداو سیما دیگر حتی نماینده اقلیت هم نیست. میتینگ انتخاباتی رییسی در خوزستان موضوعی بود که در این بخش مهرعلیزاده به آن پرداخت و گفت مردم می‌پرسند به چه باید اعتماد کنند. خطر کرونا هست یا نیست؟ به این ترتیب آقای رییسی که می خواستند، سید محرومان باشند، سید مرحومان می‌شوند. این بخش از صحبت های مهرعلیزاده که به رئیسی گفت حالا که مهربان شده اید دستور رفع فیلترینگ را هم بدهید در فضای مجازی با استقبال کاربران روبه رو شد.

لیست بدهکاران بانکی روی میز رییسی

همتی این بار به جای مهرعلیزاده خطابش بیشتر به رئیسی بود و فهرست ۱۱ ابربدهکار بانکی را به او داد و گفت که باید اسامی شان را به مردم اعلام کند.او درباره نقش معاون رنیس مجلس در ایجاد بحران فعلی بورس گفت. خطاب به رئیسی هم گفت سوال من این است که حضرتعالی که به عنوان سرگروه این پنج نفر هستند که در مقابل من ایستاده‌اند، بفرمایید اگر قدرت دست تندروها بیافتد چه اتفاقی می‌افتد و خیلی راحت می‌گویم تحریم‌های جدید با اجماع جهانی بیشتر اتفاق می‌افتد. یکی از ایرادات همتی در روزهای گذشته این بود که چرا مساله مدیریت بحران کرونا که دغدغه این روزهای مردم است در بین سوالات صداوسیما نبوده برای همین خودش این موضوع را پیش کشید.همتی طیف همکاران خود در دولتش را معرفی کرد و ابراز داشت: از تاج‌زاده و جنیدی تا صفایی فراهانی، از فردوسی‌پور و دایی تا آذری جهرمی، از طیب‌نیا و پزشکیان تا کرباسچی و فرجی‌دانا، از مسجد جامعی و ظفرقندی تا محمدجواد ظریف همه می‌توانند کنار من باشند. ما ایرانی بهتر داشته باشیم این بخش ازصحبت هایش هم که گفت همه دست به دست هم یار دبستانی را بخوانیم و نگذاریم که 28 خرداد بدل به 28 مرداد شود مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفت.

حاشیه: خبرنگار صداوسیما در ابتدای ورود سعید جلیلی  به ساختمان صداو سیما هنگام خطاب قرار دادن به اشتباه گفت سلام آقای رئیسی. در فضای مجازی یک کاربر نوشته بود که خودشان هم فهمیده‌اند که این دو نفر یکی هستند. در پاسخ به ادعای رئیسی که گفته بود حضورش در همایش اهوازکاملا با مجوز بوده هم دبیرخانه ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: برغم تاکیدات ستاد ملی کرونا و ستاد کرونا در استان خوزستان مبنی بر رعایت پروتکل های بهداشتی در تبلیغات انتخاباتی، در تجمع انتخاباتی این نامزد انتخابات ریاست جمهوری دستورالعمل های مورد تاکید ستاد ملی مقابله با کرونا، رعایت نشده است.

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!