جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۴۳۱۹۰

مهرعلیزاده: اگر شفافیت بود، اختلاس نداشتیم

مهرعلیزاده: اگر شفافیت بود، اختلاس نداشتیم
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: برنامه دولت زندگی برنامه اقتصاد محور است.

به گزارش فراز، محسن مهرعلیزاده نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سومین مناظره تلویزیونی درباره راهکارهای دولتش برای مقابله با تورم، عدالت، رکورد، مقابله با فساد، یارانه ها و اشتغال توضیحاتی ارائه داد که محورهای آن به شرح زیر است:

- برنامه دولت زندگی برنامه اقتصاد محور است.

- برنامه من که شامل افزایش کلان تولید، سرمایه گذاری و از بین بردن موانع سرمایه گذاری، افزایش جی دی پی، مسئله کارگران، معلمان و جوانان و ایجاد صندوق در آمد پایدار و صندوق بیمه تکمیلی رایگان، توسعه امر گردشگری و تنش زدایی در سطح دنیا، ورود به عرصه رقابت‌های جهانی و ۵ برابر کردن یارانه های نقدی، واکسیناسیون کرونا تا قبل از اتمام سال، اجرای سه جانبه گرایی در تامین اجتماعی، افزایش حقوق و دستمزد کارگران بر اساس نرخ تورم، واگذاری اختیارات هنر به اصناف و هنرمندان، همسان سازی حقوق بازنشستگان. 

-من خواهش می کنم مردم این را در برنامه‌ام مطالعه کنند.

- یکی از دغدغه های اصلی را در حال حاضر مسئله از بین رفتن اعتماد مردم به مدیران و به دولت می‌دانم. مردم امروز عدم صداقت را در رفتار و کردار و گفتار مدیران احساس می کنند و بر اساس این بی اعتمادی به مجموعه عملکردها نگاه می‌کنند و این سبب شده که مردم همکاری نکنند و حتی کارهای خوب را نبینند و به دنبال همکاری با دولت نباشد. 

- یکی از عامل‌های صدا و سیما است است. در  صدا و سیما کاری شده که مرجعیت رسانه از تهران به لندن انتقال پیدا کرده است و الان کمتر از ۱۰ درصد از مردم اخبارشان از رسانه ملی دریافت می کنند.

- فیلم تبلیغاتی بنده را سانسور کردند چون در آن تصویر حضرت امام(ره) و رهبری، سخنان طالقانی و شهید بهشتی وجود داشت. امروز صدا و سیما نماینده اقلیت اقلیت هم نیست. 

- ریشه مشکلات عمدتا در سیاست‌زدگی است. بینش‌های و روش‌ها باید تغییر کند. نگاه ارباب رعیتی باید از بین برود. بعضی ها می خواهند همه جا و همه کاره باشند. بعضی ها می خواهند همه جا دخالت کنند‌. آنجایی که باید باشند نیستند و آنجایی که نباید باشند هستند. 

- امروز اقتصاد و معیشت ما متاسفانه دچار این فضای سیاست زدگی سنگین شده است و بعضی ها هیچ التزامی به قانون و برنامه ندارند. اینهمه برنامه در اینجا گفته شد و آقای همتی مطالب هم گفتند اما افسوس هیچ التزامی به اجرای قانون نیست.

- مشکل از عملکرد مدیران و ساختارها است. مردم از چه چیزی ناراضی هستند؟ چرا کوچکترین مشکل اجتماعی در اسرع وقت به یک بحران تبدیل می‌شود؟ باران و سیل و زلزله می شود نارضایتی ایجاد می شود. مسئله بنزین آبان ۹۸ شکل میگیرد. اینها راه حل نیست بلکه مسائلی که مطرح می‌شود راه حل هایی دارد که مردم آنها را می دانند.

- بعضی‌ها راه‌حل‌هایی ارائه می دهند که آنها راه‌حل های مورد نظر و واقعی نیست. اشکنه خوردن و لنگ پوشیدن راه‌حل نیست. ما نمی‌توانیم بحران‌ها را کنار بگذاریم و بر مشکلات فائق بیاییم. می توانیم بر اساس برنامه‌های من مشکلات را حل کنیم به شرطی که با هم باشیم. 

- جوانان ما امروز در پروژه‌های سنگین در سطح بین المللی در ناسا و ... کار می کنند. اگر جوان را فراری نمی دادیم الان مشکل ما این نبود. یکی دیگر از دغدغه‌ها مسئله شفافیت و صادق بودن با مردم است. اگر شفافیت بود این همه اختلاس و مشکل بی اعتمادی مردم به مدیریت در کشور وجود نداشت.

- اگر پرونده‌هایی مثل عیسی شریفی که وصل به شهردار وقت بود و اکنون ۴ سال است خاک می خورد که دارای رانت و اختلاس چند هزار میلیاردی در آن وجود دارد اما هیچکس در این زمینه به کسی کاری ندارد. اگر پرونده بابک زنجانی مشخص می شد و پرونده طبری‌ها ریزتر و دقیق‌تر می شد مردم اعتماد می‌کردن. مردم صداقت و روراستی را می خواهند. 
مردم می خواهند بپرسند که آیا واقعا کرونا خطرناک است و باید در خانه‌ها بمانیم؟ کسب و کارهای باید تعطیل شود؟ اگر کرونا خطرناک است خوزستان چندین ماه است که  وضعیت قرمز دارد.

- چند روز پیش آقای رئیسی در خوزستان شوآف و تبلیغات می‌کند و هزاران خوزستانی را جمع می‌کنند. مردم می پرسند به چه چیزی اعتماد کنیم. کروناهست یا خیر؟ خطر هست یا خیر؟ من میترسم با این روند آقای رئیسی که می خواستند سید محرومان شوند سید مرحومان شوند.

- در استان فارس ۱۰نفر از مدیران سیستم قضایی واکسن زدند. این واکسن زد‌ن‌ها قانونی و شفاف بوده است؟

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!