جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ 19 April 2024
يکشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۴۴۸۷۸

هشدار سیلاب و طغیان رودخانه‌های فصلی‌ در ۵ استان

هشدار سیلاب و طغیان رودخانه‌های فصلی‌ در ۵ استان
معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از امروز تا سه‌شنبه ‌۲۹ تیر در سیستان و بلوچستان وقوع طوفان شن، خیزش گردوخاک، کاهش دید، تاخیر در پروازها، کاهش کیفیت هوا و اختلال در تردد جاده‌ای پیش‌بینی می‌شود.

 در تشریح وضعیت جوی کشور اظهار داشت: در ساعات بعدازظهر و اوایل امشب در برخی نقاط بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، کرمان،‌ فارس، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خوزستان و یزد همچنین غرب خلیج‌فارس وزش باد شدید موقت و رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: روز دوشنبه ۲۸ تیر در همه استان‌هایی که ذکر شد غیر از یزد بارش‌ها با شدت کمتر ادامه دارد. 

* افزایش تدریجی دما در اغلب شهر‌ها تا پایان هفته

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از امروز تا پایان هفته در اغلب مناطق کشور روند دما به صورت افزایشی خواهد بود.

اصغری گفت: روز آینده در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل و در استان‌های مازندران، گیلان و ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین،‌ البرز، تهران، زنجان و سمنان و شمال استان تهران رگبار و باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

* هشدار طغیان رودخانه‌های فصلی و جاری شدن روان آب‌ و انسداد جاده‌ها در ۵ استان

وی با اشاره به بارش شدید باران و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید، خیزش گردوخاک و احتمال تگرگ در برخی مناطق گفت: این شرایط جوی امروز یک‌شنبه  ۲۷ تیر در فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد و فردا دوشنبه ۲۸ تیر در جنوب کرمان و شمال هرمزگان حاکم است.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: در این راستا طغیان رودخانه‌های فصلی، جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، آب گرفتگی معابر، برخورد صاعقه، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی و انسداد موقت جاده‌ها، بروز خسارت به محصولات کشاورزی و تخریب سازه‌های سست و موقت، محتمل است.

اصغری افزود: در این راستا توصیه‌ می‌شود اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با خطراتِ ناشی از ناپایداری‌های جوی، تقویت سازه‌های موقتی و اجتناب از صعود به ارتفاعات و چرای دام‌ در مراتع مرتفع و مسیل‌ها، در دستور کار باشد.

* هشدار طوفان شن و کاهش کیفیت هوا‌ و تاخیر در پرواز‌های سیستان و بلوچستان

وی با اشاره به وزش باد شدید، گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در برخی نقاط کشور، گفت: این شرایط جوی روز یک‌شنبه ‌۲۷ تیر در شمال سیستان و بلوچستان، روز دوشنبه ‌۲۸ تیر در شمال سیستان و بلوچستان و روز سه‌شنبه ‌۲۹ تیر در شمال سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: بر این اساس وقوع طوفان شن، خیزش گردوخاک، کاهش دید، تاخیر در پرواز احتمالی، کاهش کیفیت هوا، اختلال در تردد جاده‌ای و خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی، پیش‌بینی می‌شود.

اصغری اضافه کرد: در این راستا توصیه‌ می‌شود خودداری از تردد غیر ضروری برای همه گروه ها، احتیاط در تردد جاده‌ای، محکم کردن سازه‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی و احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان‌های نیمه کاره، در دستور کار باشد.

* آسمانی صاف تا نیمه‌ابری در پایتخت

وی افزود: سه‌شنبه ۲۹ تیر در جنوب سیستان و بلوچستان و کرمان و فارس همچنین برخی نقاط بوشهر و هرمزگان بارش پراکنده، رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و این شرایط روز چهارشنبه ۳۰ تیر در هرمزگان و جنوب کرمان حاکم است. 

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: از سه روز آینده در برخی نقاط استان‌های سمنان، خراسان‌ رضوی، شمال سیستان و بلوچستان و جنوب یزد در برخی ساعات وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

اصغری در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده ۲۸ تیر صاف در بعدازظهر نیمه‌ابری همراه با وزش باد و گاهی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۷ و ۲۶ درجه خواهد بود.

وی اضافه کرد: فردا شهرکرد و همدان با کمینه دمای ۱۵ درجه بالای صفر خنک‌ترین مراکز استان و اهواز با بیشینه دمای ۴۷ درجه گرمترین مرکز استان خواهد بود.

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!