جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
چهارشنبه ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۴۴۲۵۹

رشد شاخص بورس در تهران

رشد شاخص بورس در تهران
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش 8398 واحد روبه‌رو شد.

به گزارش فراز، ،‌ بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به رشد همراه بود، به گونه‌ای که در پایان معاملات شاخص کل بورس با افزایش 8398  واحد به رقم یک میلیون و 256 هزار و 915 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با افزایش 1649 واحد به رقم 384 هزار و 179 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 10 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران در بورس تهران بیش از 7.1 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 841 هزار فقره معامله و به ارزش 5 هزار و 844 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

اگر ارزش معاملات فرابورس که به بیش از 2611 میلیارد تومان رسید را در نظر بگیریم ارزش معاملات دو بازار از 8 هزار و 455 میلیارد تومان فراتر رفت.


نقشه معاملات امروز بورس تهران

امروز همه شاخص‌های بورس سبز بودند، اما میزان رشد شاخص‌ها زیر یک درصد بوده است، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت در بورس با 0.67 درصد رشد همراه شدند و همچنین این دو شاخص با معیار هموزن با 0.43 درصد روبه‌رو شدند.

شاخص آزاد شناور 0.35 درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس 0.49 درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس 0.91 درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای شاخص‌ساز در بورس به ترتیب شامل شستا، پتروشیمی پارس، پالایش نفت تهران، پتروشیمی پردیس، پتروشیمی نوری، گسترش نفت و گاز پارسیان و پتروشیمی خلیج‌فارس بودند.

امروز در فرابورس ایران هم شاخص کل با 123 واحد افزایش به رقم 18 هزار و 87 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 197 هزار میلیارد تومان رسید.


وضعیت امروز پالایش یکم

هنوز با گذشت 9 ماه از فروش واحد پالایشی، با وجود همه قولهای دولت به مردم، خریداران پالایش یکم با 29 درصد زیان همراه هستند. هر واحد پالایشی که 10 هزار تومان خریداری شده،‌امروز 7162 تومان معامله می شود.

امروز معامله‌گران بیش از 2.4 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 327 هزار معامله و به ارزش 2 هزار و 611 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای پتروشیمی زاگرس، پلیمر آریاساسول، پتروشیمی تندگویان، سنگ‌آهن گهرزمین، صبا تأمین، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و بیمه کوثر به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

به گزارش، فارس، رئیس سازمان بورس دیروز در جمع خبرنگاران گفت: تا آخر هفته آینده 50 درصد باقیمانده از سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال 98 به حساب سهامداران واریز می‌شود.

کارشناسان می‌گویند، امسال بازار سرمایه ایران و بورس اوراق بهادار با توجه به 9 ماه ریزش شاخص ارزنده شده و پتانسیل رشد قابل توجهی دارد اما در عین حال باید سرمایه‌گذاران با مشاوره، مطالعه و از محل پس‌اندازهای خود که نیاز آنی ندارند، در یک روند بلند‌مدت سرمایه‌گذاری کنند.


روند یک ساله شاخص بورس تهران

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!