پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
شنبه ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۴۴۰۳۶

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران رو به رشد بود

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران رو به رشد بود
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به رشد، با افزایش 20 هزار و 729 واحد روبرو شد.

به گزارش فراز، بورس اوراق بهادار تهران که این روزها به خاطر رشد دلار در بازار و همچنین امید به آینده روند رو به رشد گرفته و عرضه‌های اولیه از سر گرفته شده است، امروز هم در یک روند رو به رشد با افزایش 20 هزار و 729 واحد به رقم یک میلیون و 233 هزار و 783 واحد رسید.

همچنین شاخص کل بورس با معیار هموزن با رشد 4023 واحد به رقم 380 هزار و 903 واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 4 میلیون و 921 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز در بورس تهران بیش از 8.3 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 798 هزار فقره معامله و به ارزش 6366 میلیارد تومان داد و ستد کردند. امروز همه شاخص‌های بورس رو به رشد بودند به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی با 1.7 درصد رشد روبرو شدند.

همچنین شاخص کل و شاخص قیمت با معیار هموزن یک درصد رشد کردند، شاخص آزاد شناور 1.2 درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس 1.8 درصد و شاخص بازار دوم بورس 1.5 درصد رشد کردند.


نقشه امروز بورس تهران

امروز نمادهای شستا، فولاد مبارکه، مخابرات ایران، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تامین، پالایش نفت اصفهان، سرمایه‌گذاری غدیر و پتروشیمی جم به ترتیب بیشترین اثر تقویتی بر شاخص بورس را داشتند.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل با 151 واحد رشد به رقم 17 هزار و 767 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 178 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز بیش از 2.1 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 354 هزار فقره معامله و به ارزش 2286 میلیارد تومان داد و ستد کردند. با این حساب ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس از 8.5 هزار میلیارد تومان فراتر رفت.

امروز نمادهای پلیمر آریاساسول، صبا تامین، ذوب آهن، فولاد ارفع، پتروشیمی مارون و سنگ آهن گهر زمین به ترتیب بیشتری اثر افزایشی بر شاخص فرابورس را داشتند و نماد صنعتی مینو بیشترین اثر کاهشی بر شاخص فرابورس را داشته است.


وضعیت امروز پالایش یکم

به گزارش فارس، خریداران پالایش یکم با گذشت 9 ماه از خرید آن هنوز با 28 درصد زیان همراه هستند، در حالی که مقامات دولت بارها قول داده بودند، خریداران واحد پالایش یکم به خاطر 30 درصد تخفیف سود خواهند برد و بعد قول داده بودند، به وسیله سهام جایزه زیان خریداران پالایش یکم را جبران کنند که هنوز این وعده‌ها محقق نشده است.

سرمایه گذاری در بورس همراه با ریسک است که باید با مطالعه، مشاوه و تحقیق از محل پس اندازهایی که نیاز آنی به آن وجود ندارد انجام شود.

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!