جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
سه‌شنبه ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۵
کد خبر: ۴۳۸۷۴

مصرف برق رکورد شکست

مصرف برق رکورد شکست
رکورد شکنی مصرف برق کشور همچنان ادامه دارد و این بار اوج بار سال 1400 در آخرین روز خرداد ماه به 61385 مگاوات رسید.

به گزارش فراز، ، در روزهای اخیر شاهد رکورد شکنی پیاپی مصرف برق هستیم. بر همین اساس در آخرین روز خردادماه سال 1400، ساعت 12:25 دقیقه میزان مصرف برق کشور از رکورد 60 هزار مگاواتی روز 26 خرداد ماه خود فراتر رفت به رقم 61 هزار و 385 مگاوات رسید.

به گزارش فارس، میزان اوج بار سال 1400 در شرایطی از 61 هزار مگاوات فراتر می‌رود، که سخنگوی صنعت برق در مصاحبه‌ای از پیش‌بینی توانیر برای تامین برق 60 مگاواتی در اوج بار سال 1400 خبر می‌دهد.

*رشد 5 درصدی اوج بار سال 1400 نسبت به سال گذشته

از سوی دیگر با توجه به اوج بار ثبت شده در سال 1399 که در انتهای تیرماه به ثبت رسید، تا این مقطع زمانی از سال و پیش از شروع فصل تابستان شاهد افزایش بیشتر از 5 درصدی اوج بار نسبت به سال گذشته هستیم.

این در حالیست که میزان رشد اوج بار در 2 سال گذشته در اندازه 1 درصد کنترل شده بود. لازم به تاکید است، میزان فرکانس شبکه برق کشور نیز به کمترین میزان خود در طول 1 ماه گذشته رسید و عدد 49.89 را لمس کرد.

با توجه به اینکه هنوز به اینکه در آستانه ورود به گرمترین بازه زمانی سال در ماه‌های تیر و مرداد هستیم، به نظر می‌رسد، رشد اوج بار کماکان ادامه داشته باشد و شاهد رکوردزنی پیاپی مصرف برق در روزهای آینده باشیم.

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!