جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۴۳۷۴۹

نهاده‌های دامی موجود در بنادر برای تامین نیاز ۳ ماهه کافی است

نهاده‌های دامی موجود در بنادر برای تامین نیاز ۳ ماهه کافی است
نهاده‌های دامی موجود در بنادر برای تامین نیاز ۳ ماهه کافی است

به گزارش فراز، حسن عباسی معروفان سرپرست دفتر خدمات بازرگانی معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با تأمین ذخایر استراتژیک کشور اظهار کرد: دو شرکت پشتیبانی امور دام و بازرگانی دولتی ایران مسئول تأمین ذخایر استراتژیک کشور در زمینه کالاهای اساسی و مواد غذایی هستند.

وی افزود: میزان ذخایر کالاهای استراتژیک به میزان مدت مشابه سال گذشته است.

سرپرست دفتر خدمات بازرگانی معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با میزان ثبت سفارش کالاهای استراتژیک گفت: حدود ۴۳۰ شرکت واردکننده نهاده‌های دامی در کشور داریم که ذرت، جو، کنجاله و دانه سویا را به کشور وارد می‌کنند و برخی از این شرکت‌ها روغن خوراکی هم وارد می‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر ۴ میلیون و ۳۵۰ هزار تن نهاده دامی در ۹ بندر کشور وجود دارد در حالی که نیاز ماهانه کشور حدود یک میلیون و ۳۰۰ تا یک میلیون ۷۰۰ هزار تن است، بنابراین موجودی بنادر برای تأمین نیاز ۳ ماهه بخش تولید کافی است.

معروفان تصریح کرد: تأمین کالای اساسی استمرار دارد و تاکنون ۱۱ میلیون تن از چهار نوع کالای ذرت، جو، کنجاله و دانه سویا ثبت سفارش شده است که به مرور به کشور وارد می‌شود و ما تا حدود ۹ ماه آینده نگرانی بابت تأمین نهاده دامی نخواهیم داشت.

وی افزود: ارز بانک مرکزی هم بابت کالاهای ثبت سفارش شده تأمین و تخصیص داده شده است.

سرپرست دفتر خدمات بازرگانی معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در رابطه عرضه نهاده دامی در سامانه بازار گاه عنوان کرد: هر ماه یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن نهاده دامی در بازار گاه عرضه می‌شود و ما عرضه خارج از این سیستم نداریم.

وی با اشاره به افزایش قیمت جهانی نهاده دامی ادامه داد: سال گذشته هر تن جو در بازارهای جهانی حدود ۱۹۰ دلار بود در حالی که امروز ۲۷۰ دلار است؛ هر تن ذرت ۲۰۵ دلار بود و امروز ۳۱۹ دلار است، بنابراین قیمت جهانی این کالاها افزایش داشته و افزایش قیمت آن توسط دولت و واردکنندگان صورت نگرفته است.

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!