جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
سه‌شنبه ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۴۸۱۰۴
حمله سایبری در آستانه حوادث آبان یا یک اختلال ساده

شایعات در رابطه با مشکلات امروز پمپ بنزین‌ها

شایعات در رابطه با مشکلات امروز پمپ بنزین‌ها
اگر امروز قصد این را داشتید که بنزین بزنید احتمالا موفق به اینکار نشدید چرا که اختلال پیش آمده در سامانه کارت سوخت سبب شد تا امکان استفاده از کارت سوخت برای کسی فراهم نباشد. هر چند وزارت نفت اعلام کرد می شود با نرخ آزاد سوخت گیری کرد اما مشاهدات نشان می دهد که اکثر پمپ بنزین ها به کلی فروش بنزین را متوقف کرده بودند. حتی خبرنگار شبکه خبر که به پمپ بنزین ولنجک مراجعه کرده بود گزارش کرد که امکان سوخت‌گیری آزاد وجود ندارد و از طرف دیگر مسئول جایگاه هم حاضر به مصاحبه نبود. مشاهدات خبرنگار فراز از سایر پمپ‌بنزین های شهر تهران نیز حکایت از آن دارد که بنزین چه به صورت کارت سوخت و چه به صورت آزاد در جایگاه‌ها ارائه نمی شد.

در حالی‌که طبق معمول مسئولین وزارت نفت مشکل پیش آمده را فنی بیان کردند اما به تدریج از گوشه و کنار خبر رسید که این اتفاق فراتر از یک مشکل فنی است. در ابتدا سایت ایسنا در خبری دلیل قطع ناگهانی بنزین در جایگاه‌های سوخت را حمله سایبری دانست و اعلام کرد مراجعه کنندگان با پیام حمله سایبری 64411 روی صفحه دیجیتال پمپها مواجه می شوند. البته دقایقی بعد سایت ایسنا این خبر را حذف کرد اما سایت تلگرامی خبرگزاری فارس ادعای بزرگتری را مطرح کرد.

 

این کانال با اعلام اینکه قطع سیستم سوخت‌رسانی در آبانماه همزمان با حوادث آبان 98 نقشه‌ای است که از سوی ضدانقلاب برای یادآوری این حوادث و به آشوب کشیدن کشور است و عملیات رسانه ای در این زمینه به صورت هماهنگ انجام شده است به طور ضمنی تایید کرد که این حادثه به صورت عمدی و برنامه‌ریزی شده صورت گرفته است.

 

همچنین خبرگزاری مهر اعلام کرد که برخی تابلوهای دیجیتال در شهر اصفهان هک شده است و پیام های غیر اخلاقی از آن پخش می شود.توالی حوادث نشان می‌دهد گمانه زنی ها در رابطه با عمدی بودن اختلال بیشتر است و یک نقشه از پیش تعیین شده در این زمینه وجود داشته است.

 

در واقع همه این قضایا در حالی است که زمزمه بنزین 14 هزار تومانی از سوی برخی افراد و نمایندگان به گوش می رسد و این هشداری برای بسیاری از افراد نیز هست که آیا کشور توان یک بحران دیگر بنزینی را دارد یا خیر؟

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!