جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ 19 April 2024
سه‌شنبه ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۴۶۵۳۵
فراز گزارش می‌دهد:

تورم در کدام استان‌ها بیشتر افزایش داشته است؟

تورم در کدام استان‌ها بیشتر افزایش داشته است؟
در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد با ٤,٩ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان­­­ قم با ١.٨ درصد افزایش است.

تورم نقطه به نقطه در ایران باز هم رکورد جدیدی به ثبت رساند و طبق گزارشی که توسط مرکز آمار ایران منتشر شده نشان می‌دهد استان‌هایی مانند کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، کردستان، کرمانشاه و ... بیش از سایر استان‌ها مورد حجوم تورم بوده‌اند.

استان‌هایی که با بحران اشتغال و همچنین کاهش قابل توجه نقدینگی روبه‌رو هستند بیشتر از سایر استان‌ها با تورم دست به گریبان می‌شوند اگر به نام استان‌ها توجه کنیم می‌بینیم که این استان‌ها در سال‌های اخیر دچار مشکلات بسیاری بوده‌اند و حالا هم فقیرتر خواهند شد. در چنین وضعیت اقتصادی کشور که هر روز شاهد کاهش اشتغال به دلیل گسترش کرونا و بحران اقتصادی هستیم نباید امیدوار بود که در ماه‌های آینده افزایش تورم مسیر نزولی را در پیش بگیرد و طبق گفته کارشناسان اقتصادی شهروندان ایران در ماه‌های آینده باید منتظر تورمی بیش از پنجاه درصد هم باشند.

 

طبق گزارش های تازه منتشر شده در مرداد ماه سال جاری عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (١٠٠=١٣٩٥) به ٣٣٧,٨ رسیده است که نسبت به ماه قبل ٣.٢ درصد افزایش را نشان می‌دهد و این موضوع می‌رساند که در دولت سیزدهم در اولین گام خود با افزایش شاخص کل برای هر خانواده ایرانی روبه‌رو شده است.

در یک ماه گذشته بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان‌های کهگیلویه و بویراحمد با ٤.٩ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان قم با ١,٨ درصد افزایش است.

 درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ٤٣.٢ درصد اعلام شده است که بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان ایلام  با ٥٣.٤ درصد و کمترین آن مربوط به استان تهران  با ٣٧.٦ درصد است.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مرداد ماه ١٤٠٠ برای خانوارهای کشور به عدد ٤٥.٢ درصد رسید است که بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان ایلام  با ٥١.٤ درصد  و کمترین آن مربوط به استان قم با ٤٠.٩ درصد است.

 

خانوارهای شهری

 

در مرداد ماه ١٤٠٠ عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (١٠٠=١٣٩٥) به ٣٣٤,١ رسیده است که نسبت به ماه قبل ٣.٢ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان فارس با ٤.٦ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان‌ قم با ١.٨ درصد افزایش را نشان می‌دهد. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل تورم نقطه به نقطه برای خانوارهای شهری کشور ٤٢.٤ درصد بوده است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان ایلام با ٥٢.٣ درصد و کمترین آن مربوط به استان تهران  با ٣٧.٤ درصد بوده است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مرداد ماه ١٤٠٠ برای خانوارهای شهری به عدد ٤٤.٥ درصد رسید و بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان ایلام ٥٠.٩ درصد و  کمترین آن  مربوط به  استان  قم با ٤٠.٨ درصد است.

 

خانوارهای روستایی

 

در مرداد ماه ١٤٠٠ عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی (١٠٠=١٣٩٥) به ٣٥٨,١ رسید که نسبت به ماه قبل ٣.٢ درصد افزایش داشته است. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد با ٥.٨ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان کردستان با ١.٧ درصد افزایش می‌باشد. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل تورم نقطه به نقطه برای خانوارهای روستایی ٤٧,٧ درصد می‌باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان ایلام با ٥٨.٤ درصد و کمترین آن مربوط به استان سمنان با ٣٩.٣ درصد اعلام شده است.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مرداد ماه ١٤٠٠ برای خانوارهای روستایی به عدد ٤٨.٧ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان کرمانشاه ٥٤.٤درصد و کمترین آن مربوط به استان تهران با ٤٢.٦ درصد اعلام شده است.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!