پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۴۳۰۲۳
پروسه دریافت کارت ملی دو سال دیگر ادامه دارد

کارت ملی هوشمند تبدیل به بحران شده است

کارت ملی هوشمند تبدیل به بحران شده است
با اینکه دو سال از تقاضای بسیاری از مردم برای کارت ملی هوشمند گذشته است باز هم ملت را در صف ها نگه داشته اند و از عکس هایی که خودشان انداخته اند ایراد می گیرند و می گویند از ابتدا هزینه کنید و دو سال دیگر منتظر بمانید
نویسنده :
سعیده خدابخش

به گزارش خبرنگار فراز حدود دو سال پیش کارت ملی هایی که تا آن روز در بانک ها جای شناسنامه را گرفته بودند باطل اعلام شد و از مردم خواستند که به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند تا بتوانند کارت ملی هوشمند دریافت کنند.

اقدام برای دریافت کارت ملی هوشمند مستلزم مراجعه به برخی دفاتر پیشخوان دولت بود که علاوه بر دریافت هزینه در همان شعبه عکسی که مناسب با کارت ملی بود نیز گرفته می شد و سپس به مراجع یک تکه کاغذ می دادند و شماره ملی را در آن درج  می کردند تا اینکه کارت هوشمند صادر شود و توسط پیامک به متقاضی اعلام شود که کارت ملی اش را دریافت کند.

بعد از گذشت یک سال و با مراجعه بسیاری از متقاضیان سازمان ثبت احوال اعلام کرد که به نبود کاغذ مناسب کارت هوشمند ملی و تحریم ها فعلا اقدام به چاپ کارت های ملی متوقف شده است و مردم می توانند با همان تکه کاغذی که از دفتر پیشخوان دریافت کرده اند تا اطلاع ثانوی کارهای اداری و بانکی خود را پیش ببرند.

حالا دو سه روزی است که سازمان ثبت احوال با پیامک خبر از صادر شدن کارت های ملی هوشمند می دهد و از متقاضیان می خواهد به آدرسی که برایشان پیامک شده است مراجعه کنند و کارت ملی خود را دریافت کنند اما برخی با پدیده جدیدی روبه رو می شوند.

یکی از مراجع کنندگان که بعد از اقدام دو ساله خود توسط پیامک به ثبت احوال شمال تهران مراجعه می کند در این باره به خبرنگار فراز می گوید: بعد از اینکه پیامک را دریافت کردم مراجعه به ثبت احوال داشتم که در آن جا به من گفتند عکستان مشکل دارد و برای کارت ملی مناسب نیست و وقتی با اعتراض من مواجه شدند که مگر شما با اشل های مد نظرتان از ما در جایی که اقدام به دریافت کارت هوشمند ملی کرده ایم عکس نگرفتید گفتند بروید و دو روز دیگر بیایید.

او در ادامه ضمن اشاره به اینکه دفاتر پیشخوان و ثبت احوال این روزها بسیار شلوغ است و پروتوکل های بهداشتی رعایت نمی شود می گوید: بعد از اینکه دو روز گذشت و من مراجعه کردم در کمال ناباوری به من گفتند که کلا پروسه اقدام شما برای کارت ملی باطل شده است و باید دوباره از اول برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کنید و از اول هزینه ها را بپردازید و در این شلوغی به مراکز مراجعه کنید!

این مراجع با اشاره به اینکه پروسه اقدام و دریافت کارت ملی جدید هوشمند دو سال دیگر باید وقت صرف شود می گوید: بعد از اینکه دو سال صبر کردیم و هزینه کردیم و وقت گذاشتیم باز هم باید از ابتدا شروع کنیم و می گویند حداقل از استارت تقاضا دو سال طول می کشد تا کارت ملی امان را دریافت کنیم، اگر می شود با همان کاغذ دو سال دیگر کارهای بانکی و اداری امان را پیش ببریم پس چرا در این بحران بیماری باید به ثبت احوال یا دفاتر پیشخوان مراجعه کنیم؟

گفتنی است در این راستا خبرنگار فراز با سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال و پنج دفتر پیشخوان دولت تماس گرفت که پاسخگو نبودند و حالا با پاسخگو نبودن مسئولان و تحقیق میدانی و مشخص شدن مشکل صدور کارت برای تعدد قابل توجهی از مردم کارت ملی هوشمند تبدیل به یک بحران شده است.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!