جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۴۳۰۱۷
میثم مهرپور در گفت و گو با فراز؛

طرح دوم مسکن ملی دروغی بیش نیست

طرح دوم مسکن ملی دروغی بیش نیست
طرح اول مسکن کامل نشده است و عملا کلید زدن طرح دوم نمی‌تواند موفق عمل کند و شرایط این خانه ها به گونه ای است که بسیاری از افرادی که در گام اول قرعه به نامشان افتاد انصراف دادند.
نویسنده :
سعیده خدابخش

محمود محمود زاده معاون وزیر راه و مسکن اعلام کرده است که تا  پایان خرداد طرح دوم مسکن ملی اجرایی خواهد شد و متقاضیان از 19 خرداد امکان ثبت نام دارند.

میثم مهر پور کارشناس مسکن در گفت و گو با خبرنگار فراز ضمن اشاره به اشکالات طرح اول مسکن ملی می گوید: وقتی یک دولتی در پایان کارش استارت کاری را می زند یقین بدانید هیچ پشتوانه ای ندارد و دروغی بیش نیست، صرفا تعهد ایجاد کردن برای دولت بعدی است.

این کارشناس مسکن درباره ادعای محمودیان در خصوص بازبینی و تعیین زمین در 320 شهر می گوید: شما می توانید یک کارشناسی انجام دهید و زمین هایی را پیدا کنید که خاکی است، آیا این مسئله برای ساخت و ساز خانه کفایت می کند؟ صرفا اینکه یک زمین خاکی وجود دارد مگر این امکان را فراهم می کند که ما برای مردم خانه بسازیم؟ آب و برق و گاز و... از کجا می آوریم، باید حتی برای شهرک سازی هم همه امکانات معیشتی بررسی شود

مهرپرور با اشاره به اینکه اگر قرار بود طرح دوم مسکن ملی به سرانجامی برسد می گوید: این طرح اگر عملی بود و دروغ بزرگی نبود چهار پنج سال پیش استارت زده می شد و همین که در روزهای آخر دولت شروع می شود به قدر کافی نشان می دهد که بی سرانجام خواهد ماند.

مهرپور در ادامه می گوید: بسیاری از کسانی که برای طرح اول ثبت نام کردند وقتی با آن ها تماس گرفته شد و مراجعه کردند نتوانستند شرایط را بپذیرند و آنقدر شرایط سخت بود که مردم انصراف دادند زیرا با همان پولی که طلب کرده بودند می توانستند در همان محله بی دردسر یک خانه ساخته شده قابل قبول خریداری کنند، پس عقلانی نبوده که بخواهند در مسکن ملی سرمایه گذاری کنند.

این کارشناس مسکن درباره اینکه تسهیلات از 100 میلیون برای طرح دوم خانه ملی به 150 میلیون افزایش یافته است می گوید: این اعداد و ارقام چه پشتوانه ای دارند؟ چطور به یک باره طرحی که یک بار شکست خورده دوباره استارت زده می شود و بودجه بیشتری به آن اختصاص داده می شود؟ آخر این بودجه از کجا قرار است تامین شود؟

او در ادامه با انتقاد شدید از دولت هایی که در پایان کارشان برای دولت بعدی تعهد ایجاد می کنند می گوید: قبلا هم شاهد این اتفاق بودیم که یک دولت در پایان کارش حقوق بازنشستگان را دو برابر کرد و تعهد را به دوش دولت بعد گذاشت اما دست آوردش چه بود غیر از اینکه دولت بعد از پس آن برنیامد و همین حقوق اندک را هم با سه ماه تاخیر دریافت کرد.

 

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ساره
-
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
0
ممتشر نمیکنید چرا جا نوشتن زدید؟
مسکن ملی دروغ است. چند تا خانه زدنند و انهم
تمام پول دارها مثل مسکن مهر میگیرند
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!