چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ 24 April 2024
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۴۳۴۴۳

رونالدو چطور ۴ میلیارد دلار به کوکا ضرر زد + فیلم

رونالدو چطور ۴ میلیارد دلار به کوکا ضرر زد + فیلم
هر حرکتی از سوی کریستیانو رونالدو تأثیر بسزایی در ارزش تجاری یک محصول دارد. روز دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی قبل از بازی پرتغال برابر مجارستان وی دو بطری کوکاکولا را از مجاورت خود دور کرد.

ستاره پرتغالی در نشست، دو بطری نوشیدنی گازدار را دید و آنها را قبل از استفاده از بطری آب دور کرد.  این حرکت او با پیشنهاد «نوشیدن آب» همراه بود. کوکاکولا اسپانسر یورو ۲۰۲۰ است. مارکا گزارش داد که سهام این شرکت سقوط کرد و میلیاردها دلار ضرر داشت. بازار سهام در ساعت ۳ بعدازظهر در اروپا آغاز شد. در آن زمان سهم کوکاکولا نزدیک به ۵۶.۱۰ دلار بود. ۳۰ دقیقه بعد هنگامی که کریستیانو رونالدو و فرناندو سانتوس وارد اتاق مطبوعات در ورزشگاه پوشکاس فرنس بوداپست شدند سهام به پایین‌ترین قیمت خود رسید و به ۵۵.۲۲ دلار در هر سهم رسید. اقدام رونالدو در کنار گذاشتن بطری ها باعث افت بی‌سابقه ۱.۶ درصدی این شرکت در بازار سهام شد و از نظر اقتصادی کوکاکولا از ارزش ۲۴۲ میلیارد دلار به ۲۳۸ میلیارد دلار رسیده است. کل این ضرر ۴ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

 

با این حال شرکت کوکاکولا نسبت به این اتفاق بی‌تفاوت نبوده و به رونالدو پاسخ داده است. در بیانیه کوکاکولا ضمن تأکید بر اینکه این شرکت تولیدکننده آب آشامیدنی نیز هست، آمده است: شرکت کوکاکولا تمام محصولات خود را که شامل آب آشامیدنی هم می‌شود در نشست‌های خبری در اختیار مربیان و بازیکنان قرار می‌دهد و هر کسی مختار است نوشیدنی را که ترجیح می‌دهد، انتخاب کند. آنها هم می‌توانند آب آشامیدنی دریافت کنند، هم نوشابه‌های بدون قند.

 

این ملی پوش پرتغالی حتی در برخی مصاحبه ها گفته است که داشتن رژیم غذایی سالم به دور از قندها و چربی ها برای کودکان مهم است. کریستیانو رونالدو در یک مورد از روابطش با پسرش در این مورد سوال شده بود گفته بود: من نسبت به پسرم سخت‌گیر هستم. گاهی اوقات او کوکا و فانتا می نوشد و چیپس می‌خورد و می‌داند که من این کار را دوست ندارم.

 

شرکت کوکاکولا، ابرشرکت صنایع غذایی آمریکایی چندملیتی است، که تمرکز اصلی آن بر تولید، بازاریابی و توزیع نوشیدنی‌های غیرالکلی معطوف می‌باشد. دفتر مرکزی این ابرشرکت در شهر آتلانتا، جورجیا قرار دارد. شناخته شده‌ترین محصول این ابرشرکت نوشابه کوکاکولا می‌باشد، که نخستین بار در سال ۱۸۸۶ توسط داروساز آمریکایی جان پمبرتون در کولومبوس، جورجیا ساخته و تولید گردید. کوکاکولا در سال ۲۰۱۳ در رتبه نخست از فهرست بزرگترین تولیدکنندگان نوشیدنی و مواد غذایی جهان قرار گرفت.

حجم ویدیو: 6.15M | مدت زمان ویدیو: 00:00:23 دانلود ویدیو
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!