جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ 19 April 2024
پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۴۳۱۲۹
طعنه هواداران پرسپولیس به جلیلی:

خواهشمندیم با «تهاتر» پول ما را زنده کنید!

همه حاشیه‌ها بر سر «تهاتر» از این توییت سعید جلیلی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شروع شد تا اینکه بگوید برای صادارت و واردات به‌غرب نیازی نیست و تنها ارتباط با کشورهای شرقی به ویژه چین که غول اقتصادی جهان محسوب می‌شود کافی است.

سعید جلیلی در توئیتی نوشت:

شما امروز می‌دانید توانمندی‌های ما چیست؟ ما امروز در همین شرایط تحریم در برخی عرصه‌های هایتک صادرات داریم. همین کشورهای اروپایی که شما را تحریم کردند، چون کشور چنین توانمندی دارند حاضرند از شما کالای هایتک وارد کنند،‌ بعد برخی می‌گویند ما پوست بز تهاتر کنیم؟!

1212

ولی این پایان کار نبود زیرا علی لاریجانی که قبل از شروع کارزار انتخابات از جمله گزینه‌های مطرح این دوره از رقابت‌ها محسوب می‎شد در حساب شخصی خود به جلیلی چنین جوابی داد:

اگر شما توانستید یک ماه زندگی شخصی خود را با تهاتر اداره کنید، نسخه آن را برای کشور هم بپیچید. برخی مواضع خطرناک را آنچنان با اعتماد به نفس بیان می کنید که هر انسان عاقلی متعجب می شود. مملکت داری با تهاتر پوست بره و بز محال است آقا ...محال! برگشتن به ۳ هزار سال پیش که افتخار ندارد.

جلیلی

«تهاتر» که یکی از شعارهای انتخاباتی سعید جلیلی است و هواداران او مدعی هستند که «تبادل کالا به کالا» در وضعیت تحریم یکی از ابتکارات او بوده است ولی اگر بر روی کاغذ نگاه کنیم می‌بینیم اگر چه این شعار می‌تواند تا حدودی برخی نیازهای ایران در وضعیت تحریم را تامین کند ولی این موضوع تنها در مورد مبادلالت کالا به کالا یا همان تهاتر با کشوری مانند چین شدنی است چون سایر کشورها که برای ارتباط مالی خود نیاز به خرج کردن دلار دارند نمی‌توانند بدون نیاز به آمریکا با جهان ارتباط داشته باشند چون سرانجام به سد تحریم‌های آمریکا برخورد خواهند کرد.

حالا کاربران فضای مجازی به صورت غیر مستقیم، تهاتر، شعار انتخاباتی سعید جلیلی را به سخره گرفته‌اند و به زبان طنز می‌گویند حالا سعید جلیلی تهاهر را راهی برای برون رفت و بی‌تاثیر کردن تحریم‌های آمریکا می‌داند از او خواهش می‌کنیم تا جایزه نایب قهرمانی تیم فوتبال پرسپولیس که AFC به‌دلیل تحریم‌ها نمی‌تواند این مبلغ را به حساب قرمزها واریز کند، زنده کند.

پرسپولیس تهران به‌دلیل مشکلاتی مانند بدهی سنگین به «گابریل کالدرون، سرمربی سابق‌ آرژانتینی‌اش» و «خواکین گیل آروندو، مربی اسپانیایی» که همراه کالدرون به ایران آمده بود از جمله اصلی‌ترین چالش‌هایی است که پرسپولیسی‌ها برای دریافت پاداش آسیایی خود از متولی فوتبال آسیا درخواست کردند تا سریع‌تر راهکاری برای انتقال این پول به‌حساب باشگاه معرفی کند ولی کنفدراسیون فوتبال آسیا این درخواست پرسپولیس را رد کرد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا بار دیگر اعلام می‌کند که ایران تحت تحریم‌‌های آمریکا است و آنها نمی‌توانند این پاداش را به باشگاه تهرانی بدهند و حتی در اختیار شخص ثالثی که با باشگاه پرسپولیس یا کشور ایران در ارتباط باشد، قرار دهند.

این در شرایطی است که پرسپولیس با یک بحران اقتصادی درباره بدهی‌های گذشته روبه‌رو است و انتقال این پاداش می‌توانست بخش عمده‌ای از این مشکلات را حل کند. با این شرایط هواداران پرسپولیس در انتظار اتفاق جدیدی در روند مذاکرات برجامی هستند تا به پاداش خود دست پیدا کنند و مشکلات‌شان بر طرف شود. لازم به‌ذکر است که جایزه پرسپولیس که به مقام نایب قهرمانی باشگاه‌های آسیا رسیده بود نزدیک به ۷۰ میلیارد تومان است که می‌تواند بسیاری از مشکلات مالی این باشگاه را برطرف کند. به نظر می‌آید تا همین‌جای کار مشخص شده است که برنامه سعید جلیلی برای ارتباط اقتصادی با سایر کشورها و نهادهای جهانی طرحی شکست‌ خورده است.

شاید ده سال دیگر!

پیش از این هم فریدون مجلسی، تحلیلگر مسایل بین‌الملل در پاسخ به این سوال فراز که از نظر بین‌المللی تیم پرسپولیس چگونه می‌تواند جایزه نقدی خود را که اکنون AFC از پرداختش جلوگیری می‌کند را به دست بیاورد، می‌گوید: «اگر طلب‌کاران تیم فوتبال پرسپولیس از طریق این پول مبلغ‌های خود را دریافت نکنند این جایزه در جای خود باقی خواهد ماند و باتوجه به این موضوع باید سوال‌تان را این‌گونه بپرسید که پرسپولیس چه زمانی این جایزه را دریافت می‌کند. به‌نظر من باید ۱۰ سال صبر کنند تا سیاست خارجه ایران تغییر کند و روابط با سایر کشورها به روال عادی خود دست پیدا کند چون به‌نظر نمی‌آید که در مذاکرات وین نتیجه‌ای به دست بیاید.»

مشروح گفت‌گوی فراز با این دلیپلمات سابق را اینجا بخوانید.

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

نقش اصلی روسیه در راه‌اندازی کانال زنگزور؛ ایران دور می‌خورد؟

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!