شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ 20 April 2024
يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۳۵۹۶۵

دروغ علیرضا دبیر جلوی دوربین تلویزیون/ چرا دبیر درباره ماجرای ساخت حسینیه در زمینی پرحرف و حدیث با پول شهروندان تهرانی توضیح نمی‌دهد؟

علیرضا دبیر، رییس فدراسیون کشتی در یک برنامه تلویزیونی در پاسخ به سوالی درباره کم‌کاری فدراسیونش دست به فرافکنی زد و پای بانک پاسارگاد را به میان آورد.به گزارش روزنامه اینترنتی فراز، بانک مذکور قبل از آغاز ریاست دبیر، یگانه اسپانسر فدراسیون کشتی بود؛

علیرضا دبیر، رییس فدراسیون کشتی در یک برنامه تلویزیونی در پاسخ به سوالی درباره کم‌کاری فدراسیونش دست به فرافکنی زد و پای بانک پاسارگاد را به میان آورد.

به گزارش روزنامه اینترنتی فراز، بانک مذکور قبل از آغاز ریاست دبیر، یگانه اسپانسر فدراسیون کشتی بود؛ آن هم در سال‌هایی که کشتی در تنگنای شدید مالی قرار داشت. با این حال، دبیر به محض ریاستش بر فدراسیون به دلایل نامشخص بنای ناسازگاری گذاشت و باعث قطع همکاری فدراسیون با این بانک شد. به جز این موضوع، دبیر وقت و بی وقت تمام کاستی‌های فدراسیون را به اسپانسر قبلی ربط می‌دهد. او در مصاحبه تلویزیونی اخیرش برای فرار از پاسخ‌گویی درباره عملکردش، حتی به دروغ هم متوسل شد.

درباره اظهارات او چند نکته قابل ذکر است. نخست اینکه، دبیر در این برنامه روبروی پیمان یوسفی نشست و برای فرار از پاسخگویی در خصوص عملکردش درباره انستیتویی که در زمان خادم کلنگ خورده و به گفته یوسفی، 70، 80 درصد پیشرفت داشت، ناگهان مسیر صحبت را عوض کرد و گفت «درمورد آن خانه کشتی هم ما آماده ایم؛ آن بانک نمی‌آید تحویل بدهد!». او سپس ادعا کرد که نخواسته است درگیری اش با بانک پاسارگاد را به دادگاه بکشاند. این ادعا، دروغی آشکار است. زیرا بر اساس اطلاعات دریافتی، اتفاقا دبیر از بانک پاسارگاد شکایت کرده اما رای دادگاه مطابق میل او نبوده زیرا دادگاه برای این پرونده منع تعقیب صادر کرده و عملا ادعاهای دبیر پوچ از آب در آمده است. نکته دیگر اینکه، قبل از آمدن دبیر، پروژه خانه کشتی به شکل مطلوبی در حال پیشرفت بود اما با ورود دبیر به فدراسیون این طرح بزرگ و حیاتی کشتی عملا زمین‌گیر شد. بد نیست دبیر علت این موضوع را در رفتار خودش جستجو کند. زمانی که او صرفا به هجمه علیه اسپانسر این مجموعه مشغول است و مدام علیه آنها هتاکی می کند، انتظار چه برخوردی را دارد؟ آیا دبیر از خود پرسیده چرا قبل از آمدنش این پروژه به شکل مطلوبی جلو می رفت و حالا کارش به اینجا کشیده شده؟ آیا دلیل این موضوع مانع تراشی خود دبیر با هجمه هایش علیه اسپانسر فدراسیون نیست؟ آیا در چنین شرایطی بسیاری ازدلسوزان کشتی نخواهند گفت که همان بهتر که خانه کشتی به این فدراسیون تحویل داده نشود؟

گویا دبیر از همان آغاز ریاستش هیچ کاری به جز حمله به بانک پاسارگاد نداشته است. این در حالی است که بانک مذکور در زمان تنگدستی کشتی به کمک این ورزش آمد و آن را سرپا نگه داشت. گواه این موضوع هم اظهارات پرشمار پیشکسوتان کشتی و مسئولان پیشین فدراسیون است. مثلا بنی تمیم سرپرست سابق فدراسیون گفته: «بانک ‌پاسارگاد در بیش از چهار سال حضور خود به صورت کامل از کشتی حمایت کرد و رقم پرداختی آن ها به ما چیزی حدود ۴ تا ۵ میلیارد تومان در سال البته به استثنای بحث ساخت آکادمی کشتی بود. از سوی دیگر این مبلغ به غیر از هزینه‌های جانبی بانک شامل اهدای پاداش به مدال آوران رویدادهای مهم و مشارکت در صندوق سرمایه گذاری کشتی و… بود.» آنچه مسلم است اینکه بعید است که بانک پاسارگاد با ادامه این ادعاها به سکوت فعلی ادامه دهد و چه بسا با ادامه این ادعاها و فرافکنی های دبیر، باید منتظر واکنش اسپانسر سابق فدراسیون کشتی باشیم.

از سوی دیگر علیرضا دبیر در دوران عضویتش در شورای شهر حاشیه کم نداشته؛ کافی است به یاد بیاوریم که چگونه با عباس جدیدی در صحن شورا به صورت فیزیکی درگیر شده بود. اما از اینها مهمتر اتهامات مالی پیرامون اوست. دبیر سال 91 به ادعای خودش که با کلی تبلیغات و سروصدا در رسانه ها همراه بود، 5 خانه را وقف ساخت حسینیه ای در شهرری کرد. حال آنکه هیچ وقت درباره اتهامات مربوط به مالکیت زمین آن خانه ها توضیحی نداده است. از آن گذشته توضیح نداده که چگونه از پول شهرداری تهران برای ساخت این حسینیه هزینه کرده است. بد نیست رییس پرادعای فدراسیون دست کم همین یک مورد را یک بار برای همیشه شفاف کند تا تکلیف این ادعاها مشخص شود.

او همچنین در یک سال اول حضور خود در فدراسیون دست به اقدامی شائبه برانگیز و غیرقابل توجیه زده. او در این مدت 6 خزانه دار عوض کرده که نه تنها در فدراسیون کشتی، بلکه در مدیریت کشور نوعی رکورد به شمار می رود. محمدحسین حیدریان، هادی اسلامی، محسن سهرابی، بهنام شکوری، امید رامشی و هوشنگ محمودی، 6 خزانه داری هستند که دبیر آنها را در همین مدت کوتاه به عنوان خزانه دار منصوب کرده است. هنوز مشخص نیست چرا هیچ خزانه داری به طور متوسط دو ماه هم در کنار دبیر تاب نیاورده و پس از این مدت، کنار رفته است اما آنچه مسلم است اینکه چنین موضوعی هرگز عادی و رایج نیست. دبیر به جای این همه اتهام زنی به سایرین، بد نیست به این ابهامات عمدتا مالی چه در زمان حضورش در شورا و چه در فدراسیون پاسخ دهد.

رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک در مورد گلایه علیرضا دبیر از بودجه رشته کشتی در آستانه المپیک توکیو گفته است: امیدوارم آقای دبیر وقتی را بگذارد تا خزانه دار خودشان آموزش مالی و بودجه به او بدهد. او با مباحث مالی آشنا نیست. براساس مستندات بانک مرکزی ما هشت و نیم میلیارد به حسابشان واریز کردیم، اما او آشنا با عدد و رقم نیست و حتی امضا خزانه دارش را هم داریم. صالحی امیری همچنین گفت: تا کنون گزارشی از عملکرد فدراسیون کشتی دریافت نکرده‌ام. چند بار هم مکاتبه کرده ام. تقاضای من از کشتی و سایر فدراسیون‌ها این است منابع مالی دریافتی خود از طریق وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و اسپانسر‌ها را در سایت قرار بدهند تا همه چیز شفاف باشد و همگان از نحوه هزینه‌ها مطلع باشند. متأسفانه فدراسیون کشتی هیچ گزارش عملکرد مستندی تا امروز به من و کمیته ملی المپیک ارائه نکرده است.

درباره این اظهارات صالحی امیری باید گفت اتفاقا و برخلاف گفته او، دبیر از زمان عضویتش در شورای شهر تهران تاکنون نشان داده که مباحث مالی و بودجه را به نحو مطلوبی درک می کند. کافی است برای نمونه به همان موضوع حسینیه ساخته شده در شهرری دقت کنیم تا مشخص شود که از قضا دبیر کاملا به مباحث مالی تسلط دارد! اما اینکه چرا هم فدراسیونش شفافیت مالی ندارد و هم اینکه مدام به دنبال فشار آوردن برای دریافت بودجه بیشتر و نیز اتهام زدن به این و آن است را باید در جای دیگری جستجو کرد.

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!