جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۴۳۱۳۰
طرح بهارانه کتاب بدون نیاز به کد ملی در مشهد

«آنجا» بدون نیاز به کد ملی به مهاجران کتاب می‌فروشد

«آنجا»  بدون نیاز به کد ملی به مهاجران کتاب می‌فروشد
یک کتاب‌فروشی در منطقه غرب مشهد «طرح بهارانه کتاب» را بدون نیاز به کد ملی برای مهاجران اجرایی کرده است.

شرط داشتن کد ملی برای استفاده از برخی خدمات همواره برای مهاجران مشکل‌ساز بوده است. اجرای طرح‌های فصلی فروش کتاب که یکی از طرح‌های مفید در راستای تشویق و ترغیب به کتاب‌خوانی است، مهاجران نمی‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

 کتاب‌فروشی «آنجا» در غرب مشهد اما معتقد است ارائه کد ملی در این طرح تبعیضی علیه مهاجران است. چرا که مهاجران امکان استفاده از این طرح را ندارند. 

آرش رمضانی مسئول کتابفروشی «آنجا» به ایبنا گفته این کتاب‌فروشی با ارائه تخفیف ۲۰ درصدی برای مهاجران تلاش کرده این تبعیض را از بین ببرد. او همچنین از دولت درخواست کرده تا در طرح‌های آینده فکری به‌حال وضعیت مهاجران نیز بکند.

در طرح‌های فصلی قبلی نیز کتاب‌فروش‌های مشهدی طرح تخفیف‌های ۲۰ درصدی مختص مهاجران را اجرایی کرده بودند. خراسان رضوی ازجمله استان‌هایی که در طرح‌های فصلی کتاب، چه از نظر میزان مشارکت و استقبال مردمی و چه به لحاظ میزان فروش، جزو اولین‌ها بوده است. این استان میزبان جمعیت قابل توجهی از مهاجران افغانستانی است.

طرح‌های فصلی فروش کتاب توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار می‌شود. هدف این طرح ترغیب حضور مردم در کتاب‌فروشی‌ها و خرید کتاب است.

طرح بهارانه کتاب ۱۴۰۰ یکی از طرح های کتابفروشی در کشور است که امسال با حضور ۸۶۰ کتابفروشی اجرا می شود. در این طرح خریداران می توانند از ۱۷ خرداد تا ۲۳ خرداد ماه به مدت یک هفته با مراجعه به کتابفروشی های عضو با تخفیف ۲۰ درصدی خرید کنند. از مجموع  ۸۶۰ کتابفروشی عضو طرح بهارانه کتاب ۱۴۰۰، ۱۲۴ کتابفروشی در استان تهران و ٧٣٦ کتابفروشی در سایر استان‌ها هستند. سقف یارانه خرید برای هر خریدار ۴۰ هزار تومان است.

 

 
 
 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!