جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۶
کد خبر: ۵۰۴۸۳

۱۴۰ میلیون دلار پول سعودی برای فیلم ضد ایرانی

۱۴۰ میلیون دلار پول سعودی برای فیلم ضد ایرانی
یک شرکت سعودی با همکاری شرکت‌های تولید بین‌المللی «GB Pictures» و «AGC Studios»، مشغول فیلم‌برداری فیلم سینمایی با نام «جنگجوی صحرا» است.

برای تولید این فیلم سینمایی پرخرج که به نبرد «ذی‌قار» میان ارتش ایران و قبایل عرب در زمان پادشاهی خسروپرویز می‌پردازد بالغ بر ۱۴۰ میلیون دلار بودجه در نظر کرفته شده است. این فیلم از نظر تولید و بودجه، بزرگ‌ترین اثر عربستان محسوب می‌شود.

 

این اثر که حالا در شهرهای نئوم و تبوک (شمال عربستان سعودی) در حال فیلم‌برداری است، شامل گزیده‌ای از بازیگران بین‌المللی و عرب می‌شود با رهبری آنتونی مکی (بازیگر فیلم معروف کاپیتان امریکا) و نیز یک هنرمند سوری به نام غسان مسعود که نقش ملک نعمان بن المنذر و دختر او هند را بازی خواهد کرد. شخصیت او توسط عایشه هارت، بازیگر بریتانیایی-سعودی به تصویر کشیده شده است و بن کینگزلی، بازیگر بریتانیایی در نقش خسروپرویز ظاهر خواهد شد. 

 

«جنگجوی صحرا» توسط کارگردان بریتانیایی رابرت وایات ساخته می‌شود؛ کسی که پیش از این کارگردانی فیلم‌های سینمایی «قمارباز»، «ظهور سیاره میمون‌ها» و یک «دولت اسیر» را انجام داده است.

 

عایشه هارت در مورد این پروژه گفته است استعدادهای عرب و غیر‎عرب در ترکیبی استثنائی دور هم جمع شده‌اند تا فیلمی فراموش‌نشدنی تولید کنند که هدفش برجسته سازی فرهنگ عربستان سعودی است. عایشه هارت اضافه کرد که این فیلم به تماشاگران فرصت تماشای هیجان‌انگیزترین و تأثیر‌گذارترین نبردهای تاریخ را می‌دهد.

 

گفتنی است که منطقه الولا (شمال غربی عربستان سعودی) هفته‌ها پیش از این، فیلم‌برداری اثر عظیم دیگری را با عنوان «قندهار» با بازی جرارد باتلر (فیلم داستان اطلاعاتی امریکا را در افغانستان روایت می‌کند) به پایان رسانده است.

 

وین بورگ، مدیر‎عامل صنعت رسانه در NEOM گفت: «جذب محصول سینمایی بزرگی چون جنگجوی صحرای توسط NEOM، نشان‌دهنده تکثر و تنوع سایت‌هایی است که نئوم از آنها استقبال می‌کند. مشوق‌های ارزشمندی که ما ارائه می‌دهیم نیز شهر را به مقصدی جذاب برای فیلم‌سازان و همین‎‌طور شرکت‌های تولیدی پیش‌رو در جهان تبدیل می‌کند.»

 

جنگ ذی‌قار (یا ذوقار)  پیش از بعثت پیامبر اسلام بین سپاه خسرو پرویز و قبایل بکر بن وائل، در جنوب عراق کنونی درگرفت. 

 

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!