جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۴۸۰۴۳
«بازی مرکب»: سریالی که داستان بازنده هاست!

پول را بردار و برو! (فیلم)

پول را بردار و برو! (فیلم)
در حالی که سریال «بازی مرکب» و فیلم «انگل» از اختلاف طبقانی شدید در کره جنوبی حکایت دارد،ضریب جینی که شاخص اختلاف طبقانی است، در کره جنوبی ۳۱.۴ است و در ایران ۴۲!کسی چه می داند؛ شاید ما هم هرروز، بازی مرکب را در ایران زندگی می کنیم و خبر نداریم...!
نویسنده :
بیتا محسنی

۴۵۶ نفر به دلیل محرومیت‌های انسانی، اجتماعی و فقرِ نکبت بار، بدون امید به بهبود اوضاع گرد هم آورده می شوند. آن ها قرار است در یک مکان دورافتاده و نامعلوم با میزبانی افراد مرموز و ناشناخته وارد یک بازی شوند بازیِ مرکب.در این بازی برنده صاحب حدود ۴۵ میلیون دلار می شود اما بازنده‌ها تنها دارایی‌شان را از دست خواهند داد؛جانشان را. این، محتوای سریال کره‌ای «بازیِ مرکب»  است که این روزها در تمام دنیا از آن صحبت می شود، سریالی که هنوز مدت عرضه اش در این دنیای غولپیکرِ فیلم و سرگرمی به یک ماه نرسیده، اما تمام رکودهای نتفلیکس را جابه جا  و با بیش از ۱۲۰ میلیون بیننده در صدر قرار گرفته است.

احتمالا موفقیتِ همکاری با کره جنوبی برای نتفلیکس یک معادله از پیش حل شده بود؛ چراکه  نتفلیکس با ۲۱ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار هزینه برای بازی مرکب به چهل برابر سود رسید؛ یعنی حدود ۹۰۰ میلیون دلار. علاقمندان، این سریال را غیرقابل پیش بینی و دارای لایه های انسانی و نقادانه به دنیای سرمایه‌داری معاصر می دانند. این نابرابری که ثروتمندان و قدرتمندان یک جامعه برای سرگرمی بازی باختن را برای طبقات فرودست از لحاظ مالی می چینند، گویی داستانی جهانشمول است. چنان‌چه میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا «بازی ماهی مرکب» را بدون زیرنویس تماشا کرده اند، گویی برای هم ذات پنداری با آن ها نیاز به زبان نیز نداشتند...!جالب اینجاست در حالی که سریال «بازی مرکب» و فیلم «انگل» از اختلاف طبقانی شدید در کره جنوبی حکایت دارد،ضریب جینی که شاخص اختلاف طبقانی است، در کره جنوبی ۳۱.۴ است و در ایران ۴۲!کسی چه می داند؛ شاید ما هم هرروز، بازی مرکب را در ایران زندگی می کنیم و خبر نداریم...!

 

 

 

 

حجم ویدیو: 52.96M | مدت زمان ویدیو: 00:06:36 دانلود ویدیو
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!