سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ 23 April 2024
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۴۱۵۵۴

تتلو چگونه «سلبریتی اصولگرایان» شد

تتلو چگونه «سلبریتی اصولگرایان» شد
«امیرحسین مقصودلو» ملقب به تتلو در سال ۹۶ با حمایت از ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ مقابل سلبریتی‌هایی ایستاد که از روحانی حمایت کردند و به نظر می‌رسد موفق شد خیل عظیمی از طرفدارانش را مجاب کند که به رئیسی رای دهند.اما رئیسی نتوانست در آن

«امیرحسین مقصودلو» ملقب به تتلو در سال ۹۶ با حمایت از ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ مقابل سلبریتی‌هایی ایستاد که از روحانی حمایت کردند و به نظر می‌رسد موفق شد خیل عظیمی از طرفدارانش را مجاب کند که به رئیسی رای دهند.

اما رئیسی نتوانست در آن انتخابات موفق شود ولی حالا باز هم در انتخابات ۱۴۰۰ که به نظر می‌رسد سید ابراهیم رئیسی رقیب جدی ندارد تتلو بار دیگر همراه با تتلیتی‌ها حامی او شده‌اند، این اتفاق در حالی افتاده است که تا کنون هیچ کدام از سلبریتی‌ها از هیچ نامزد دیگری حمایت نکرده اند.

به گزارش خبرنگار فراز، او از نخستین خوانندگان سبک آر‌اند بی‌ در ایران است که به شکل «زیرزمینی» کار کرد و توانست طرفداران زیادی از نسل نوجوان را با خود هم سو کند

در کنار کارهای هنری، اما رفتارها و گرایش‌های سیاسی وی در دوره‌های گوناگون، مایه‌ی مجادلات فراوانی شده‌ است. دیدگاه‌های او درباره‌ی موضوع‌های گوناگونی از جمله سوگواری محرم، قربانی کردن حیوانات، حجاب و هواداری وی از برخی مقامات جمهوری اسلامی در کنار اتهاماتی مانند «توهین و دعوت به ضرب و شتم زنان» و «دعوت از کودکان زیر سن قانونی برای رابطه‌ی جنسی» و … باعث شکل‌گیری نقدهای فراوانی از سوی منتقدانش شده‌است.

او از چهره‌های خبرساز و پرهوادار شبکه‌های اجتماعی پربازدید در ایران است. حساب کاربری تتلو در اینستاگرام، به دلیل زیر پا گذاشتن قوانین این سرویس، تاکنون 2 بار بسته‌شده‌است؛ یک بار در سال ۱۳۹۷ و بار دیگر در سال ۱۳۹۹.

حواشی مقصودلو به همین جا ختم نمی‌شود او یک بار گفت می‌خواهد از خوانندگی خداحافظی کند، یک بار اعلام کرد که به زودی وارد دنیای فوتبال می‌شود و در همه زمینه‌ها ناکام ماند و سرانجام از ایران به ترکیه مهاجرت کرد اما حواشیش در ترکیه هم بالا گرفت و روز به روز بیشتر بر سر زبان‌ها افتاد.

امیر تتلو در تاریخ ۳۰ شهریور ۱۳۶۶ در محله مجیدیه تهران با اصالتی آذری و در یک خانواده‌ی ۵ نفره زاده شد. مدتی به خاطر شغل پدرش در رشت زندگی کردند و امیر با توجه به وضع مالی خانواده‌اش، از نوجوانی کارگری کرده‌است. او ۲خواهر بزرگ‌تر از خود نیز دارد. امیر تتلو مدتی در کارگاه نجاری و گاهی نیز در یک سوپرمارکت شاگرد بود.

گفتنی است امیر تتلو آهنگی با نام « انرژی هسته‌ای » روی ناوهای جنگی ساخت که به گفته بسیاری از منتقدینش این ناوها به سادگی در اختیار هیچ گروه موسیقی قرار نمی‌گیرد اما در نهایت تمام فعالیت‌های مقصودلو برای اینکه بتواند در ایران کنسرت بگذارد ناکام ماند و حالا رفته رفته چهره‌اش هم روز به روز تغییرات بیشتری می‌کند و تتوهای غیر متعارفش باعث شده شمایلش به سختی قابل شناسایی باشد.

گفتنی است این خواننده رپ شهریورماه سال ۱۳۹۵ به اتهام "توهین" به قاضی بیژن قاسم زاده، بازپرس پرونده‌اش بازداشت شد. اما این قاضی مدتی بعد در نامه‌ای به تتلو نوشت: "آیین روشنگر اسلام فرهنگ گذشت از خطا را ستوده و چشم پوشی و اغماض را هنجار بی‌بدیل و فضیلتی ارجمند برشمرده است، گذشت در آئین ما، ارزش جاودانه است که رحمت خاص الهی را در پی دارد". پس از این رخداد بود که چرخشی عجیب در رفتار و گفتار تتلو پدید آمد و در نهایت منجر به حمایت او از رییسی در انتخابات سال ۹۶ شد. هر چند با ناکامی رییسی در آن تتلو در نهایت ایران را به مقصد ترکیه ترک کرد.

در بهمن ماه سال ۹۸ پلیس ترکیه اعلام کرد امیرحسین مقصودلو" (تتلو) به دلیل نقض مقررات ویزا بازداشت شده است. پلیس ترکیه گفته بود برای تتلو به دلیل مرتبط با مواد مخدر "اعلان قرمز" صادر شده است. او مدت کوتاهی بعد آزاد شد.

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!