جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ 26 April 2024
يکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۵۷۶۳۴

حجت‌الاسلام کمساری، از زرند کرمان تا خانه داماد شاه

حجت‌الاسلام کمساری، از زرند کرمان تا خانه داماد شاه
«ملک ۷۰ الی ۸۰ متر بود که با بازسازی، متراژ آن به حدود ۱۲۰ متر رسید. آن ملک عملا باغی ندارد بلکه تبدیل به خانه سازمانی شده، همانطور که همه نهادها مثل سپاه، ارتش و... از این مدل خانه ها بهره می برند.» این توضیح حجت‌الاسلام علی کمساری است در مورد خبر سکونتش در خانه سابق داماد شاه.

ماجرا از آنجا آغاز شد که خبر سکونت رییس موسسه تنظیم و نشر و آثار امام در خانه اردشیر زاهدی، داماد محمد رضا شاه پهلوی نخست در شبکه‌های اجتماعی و سپس در برخی سایت‌های خبر منتشر شد. پس از آن بود که خبرنگار سایت خبری «اقتصاد ۱۰۰» به سراغ حجت‌الاسلام علی کمساری رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام رفت و در این مورد از او پرس و جو کرد. کمساری در پاسخ، اصل خبر را تایید کرد اما در ادامه افزود: «زمانی که بنده در موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) مسئول شدم، سند این ساختمان در اختیارمان قرار گرفت. پشت این ساختمان اداری، دو ساختمان وجود دارد که یکی از ساختمان ها ویلایی است و قدمتی ۸۰ الی ۱۰۰ ساله دارد .چندی پیش آن ساختمان را بازسازی کردیم اما هنوز رها شده است چرا که تصمیم نهایی برای آن گرفته نشده است. یک ساختمان نیز انتهای باغ بود که در اختیار باغبانی قرار داشت. باغبانی که  از زمان شاه در آن زندگی می کرد. مدتی قبل آقای انصاری، ملکی به ایشان در جایی دیگر دادند و این فرد از آن خانه باغبانی به آن ملک جدید نقل و انتقال کرد. سپس ما آن ملک را بازسازی کردیم. ملک ۷۰ الی ۸۰ متر بود که با بازسازی ، متراژ آن به حدود ۱۲۰ متر رسید. آن ملک عملا باغی ندارد کما اینکه برای بنده هم نشده است بلکه تبدیل به خانه سازمانی شده، همانطور که همه نهادها مثل سپاه، ارتش و... از این مدل خانه‌ها بهره می برند.»

 

کمساری در عین حال بازسازی و سکونت خود در خانه اردشیر زاهدی را اقدام صرفه‌جویانه و در جهت حفظ و حراست از بیت‌المال تلقی کرده و گفته: «وقتی پیشنهاد  ریاست موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) در تهران به بنده شد محل اسکان در تهران نیز مدنظر قرار گرفت. گفته شد مسکن تامین می شود با سفر به تهران متوجه شدم برای اجاره یک خانه  باید ۲ میلیارد هزینه شود، آن زمان بود که پیشنهاد  بازسازی همین ملک را دادم تا هم در دوره ریاست بنده مورد استفاده قرار بگیرد و هم در ادامه خانه سازمانی باشد که بشود از آن استفاده کرد تا کاهش هزینه  تهیه مسکن مدیران برای موسسه حاصل شود.» حجت‌الاسلام کمساری البته توضیح نداده که این چه نوع مسکن سازمانی است برای اجاره آن می‌بایست ۲ میلیارد تومان هزینه می‌شده است!

 

گفتنی است خانه‌ای که اکنون پس از بازسازی برای سکونت در اختیار حجت‌الاسلام کمساری قرار گرفته در منطقه جماران قرار دارد و پس از انقلاب مصادره و به تملک بنیاد مستضعفان در آمد. صاحب اصلی این خانه، اردشیر زاهدی، فرزند سپهبد فضل‌الله زاهدی، بانی کودتای ۲۸ مرداد بود که در دهه ۳۰ خروشیدی با شهناز، دختر محمدرضا شاه پهلوی ازدواج کرد. هرچند این ازدواج دوام چندانی نداشت و این دو پس از مدتی از یکدیگر جدا شدند اما رابطه صمیمی شاه و اردشیر زاهدی تا پایان عمر آخرین پادشاه ایران ادامه یافت و او همواره یکی از محارم و نزدیکان محمدرضا شاه به شمار می‌رفت. اردشیر زاهدی در حکومت شاه عهده‌دار سمت‌های مهمی از جمله وزارت امورخارجه و سفارت ایران در آمریکا بود. اردشیر زاهدی آبان‌ ماه سال ۱۴۰۰ در ۹۳ سالگی در سوییس درگذشت.

 

ساکن خانه داماد شاه کیست؟

 

حجت الاسلام و المسلمین علی کمساری بنانی، زاده سال ۱۳۵۱ در زرند کرمان است و از دی ماه سال ۱۳۹۹ به عنوان سرپرست موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) منصوب سده است. آنگونه که از زندگی‌نامه رسمی او بر می‌آید ۱۰ سال در حوزه علمیه قم درس خارج فقه خوانده و آیت الله جوادی آملی، آیت الله سبحانی و آیت الله محقق داماد از جمله استادانش بوده‌اند. بنابر همین زندگی‌نامه رسمی، او همچنین دارای مدرک دکترای در رشته «دانش اجتماعی مسلمین» از موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا است و پایان‌نامه‌اش «نقد و بررسی اسلام سیاسی از منظر اخوان المسلمین مصر» بوده است.

 

کمساری از جوانی عهده‌دار سمت‌های دولتی بوده از جمله اینکه در سال ۱۳۷۴ و در حالی که تنها ۲۴ سال سن داشته، به سمت معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان منصوب شده بود. او همچنین در سال ۸۸  رییس سازمان ملی جوانان استان کرمان شد. در کارنامه حجت‌الاسلام کمساری مدیرمسوولی چند نشریه استانی و سراسری با صاحب امتیازی دفتر تبلیغات اسلامی به چشم می‌خورد.

 

 

برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!