جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
شنبه ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۵۳۹۵۲
یک تحلیلگر مسایل بین المللی مطرح کرد

هشدار به موافقان و مخالفان درباره خطر ادامه اعتراضات

هشدار به موافقان و مخالفان درباره خطر ادامه اعتراضات
رضا نصری، تحلیلگر مسایل بین الملل در حساب توئیتر خود درباره یکی از پیامدهای مخاطره آمیز ادامه اعتراضات کنونی و عدم ترمیم زخم ها و جلب دوباره وفاق ملی به موافقان و مخالفان این اعتراضات هشدار داد.

رضا نصری با انتشار تصویری از پراکندگی گروه های تروریستی و بنیادگرا در اطراف ایران در یک رشته توئیت نوشت:

این نقشه شدت تمرکز و فعالیت گروه‌های مسلح غیردولتی را نشان می‌دهد. به اطراف ایران نگاه کنید. ببینید همسایگان ایران از جنس سوییس، موناکو، بلژیک و لوکزامبورگ نیستند! این گروه‌ها هستند - از القاعده گرفته تا جندالله و پژاک و دیگران - که با ایران و برخی با یکدیگر دشمنی دارند!

 

Fdaskg4WYAICTbM

 

وی در ادامه تحلیل خود آورده است:

ببینید این گروه‌ها تا کنون از سد مرزی ایران عبور نکرده‌اند؛ اما با تضعیف کشور و ترک خوردن سد - بی تردید با کمک هادیان دولتی خود - به داخل کشور سرازیر خواهند شد و ایران را به زون جدید درگیری تبدیل خواهند کرد. این هشداری است جدی که عده‌ای تلاش می‌کنند تقلیلش دهند یا شنیده نشود.

اما تصمیم‌‌گیران و موافقان و مخالفان نظام بدانند این سرنوشتی است که در صورت تداوم درگیری داخلی، تشدید شکاف‌های کنونی و فروپاشی شیرازه کشور در انتظار ایران است.

در اینکه عربستان و اسرائیل و دیگر رقبای منطقه فرصت را غنیمت شمارند و - با بکارگیری این گروه‌ها - اجازه ندهند ایرانی قوی، منسجم و دموکراتیک از دل آشوب بیرون بیاید کوچک‌ترین تردید نیست. هرکس در صحت این تحلیل و هشدار تشکیک کرد بدانید یا نمی‌داند یا به ایران سوءنیت دارد!

پس مسئولان - قبل از همه - و تمام نیروهای سیاسی کشور این هشدار را دریابند و برای التیام زخم‌ها، جلب رضایت مردم و ایجاد‌ یک وفاق ملی در پی یک راه‌حل سیاسی باشند.

هرچند در فضای احساسی امروز این هشدارها - به ویژه نزد جوانان - طرفدار ندارد، اما بیان آن مسئولیتی است که نمی‌شود از آن شانه خالی کرد.

 

ارسال نظر
نظرات بینندگان
معلم
-
شنبه ۰۲ مهر ۱۴۰۱
0
شما خودتونو حساب نکردید ... خودت ن از داعش بدترید ... و این تحلیل ها نه الان که از مدتها پیش گفته شده‌ اگر هم گروه تروریستی از مرز بیاد به کمک حکومت و برای سرکوب و ارعاب مردم میاد گروههای تروریستی مثل حزب الله حشدشعبی و نخسا و ...
خان فادر
ایران تجزیه شه بهتره تا لاشیایی مث‌توباشن توش
حکومت گستاخ شده
-
شنبه ۰۲ مهر ۱۴۰۱
0
توی مسائل شخصی مردم دخالت میکنید ، اینترنت قسع میکنید ، خودرو و... انحصاری میکنید ، اختلاس میکنید ، توی صداوسیما دروغ میگید. شما مقصرید
زهرا ولی
-
شنبه ۰۲ مهر ۱۴۰۱
0
دیکتاتوری پایانی جز ذلت نداره
اشکان
-
شنبه ۰۲ مهر ۱۴۰۱
0
سلام

وقتی فضای مجازی محل جولان دشمنان داخلی و خارجی باشه .
وضع همین میشه.
اینستا و واتس آپ باید قبل از اینا فیلتر می شد .
امنیت از نان شب واجب تره.
جلوی بی حجابی رو باید از ۸ سال پیش روحانی می گرفت.
علی
-
شنبه ۰۲ مهر ۱۴۰۱
0
در صورت وجود یک راه حل آرام و سیاسی کسی مایل به اعتراض و تجمع نیست ولی در حکومت حال حاضر تمامی راه حل ها یک نتیجه دارد که در طول این سال ها شاهد آنها بوده ایم که تقدس سازی عامل اصلی آن است .مکانیزمی برای تغییرات بنیادی در قوانین ایران پیشبینی نشده و لزوما در صورت خواست حتی ۹۹ درصد مردم باز تغییر ناممکن است مگر با اعتراض و تجمع که همیشه مهر اغتشاش به آن زده میشود و هرگز حاکمیت حاضر نیست درد مردم را بشنود
م
-
شنبه ۰۲ مهر ۱۴۰۱
0
این اعتراض نیست بلکه فقط یک حماقته
اینطور ببینیم فکر کنید اعتراض به نتیجه برسه آزادی که با بی حجابی همراه بشه و رگ غیرت مردان بی ارزش بشه آخرش مملکت رو کسایی میان اداره میکنن که تخم انگلیس و آمریکا باشن مردان ما رو میکشن و زنان و مملکت رو به حراج میذارن پس اگر هم مملکت ما الان بد باشه بهتر از ذلت هست
ش.س
نگاه شما به مشکلات مردم واقعا تاسف آوره و انگار اصلا تو این کشور زندگی نمی‌کنی دوست عزیز!
کشور ما از ۴۰ سال پیش به قبل حجاب نداشته، آیا مشکلی وجود داشت و آیا مردانش بی غیرت بودند؟!
اسلام ۱۴۰۰ ساله که هست، آیا قبل از اسلام همه مردم دنیا بی غیرت بودند یا وابسته به آمریکا بودند؟!
ش.س
نگاهی به آمار تن فروشی و قاچاق زنان به کشورهای عربی هم بندازی خیلی واضحه که رشد هزار درصدی داشته در ۴۰ سال اخیر و بعد از انقلاب اسلامی!! دوست عزیز مشکل مملکت ما بی حجابی نیست، بلکه مشکل مملکت ما افکار خطی و سنتی هست که بشدت به خرافات و جهل و بیسوادی آمیخته شده!!
شیوه
-
شنبه ۰۲ مهر ۱۴۰۱
0
خدای امسال همان خدای دهه شصت است خخخخخخ
زنده باد حق
-
شنبه ۰۲ مهر ۱۴۰۱
0
مستند راز پنهان پول رو نگاه کنید.
علت گرانی اجناس مختص ایران نیست یک مشکل جهانیه و علتش وجود یک سیستم کثیف بانکیه درواقع باید مستندو ببینی تا بفهمی
فهمش خیلی مشکله برای افراد کم سواد خیلی سخت تر هم میشه
درواقع فک نکنید فقط توی ایران مردم مینالن
جهان در استانه خشم جهانیه مردمه.
تاریخ بارها تکرار شده
روح الله
-
شنبه ۰۲ مهر ۱۴۰۱
0
وقتی هر صدایی در نطفه خفه میشه،وقتی نه مطبوعات و نه احزاب آزادی برای نقد ساختار قدرت اجازه ی فعالیت نداره مواجه میشیم با سیستمی که درش تغییر و اصلاحات مثل یه جوک می مونه.این آقایی که پیشنهاد میده حرف مخالفان رو بشنوید یا فلان اگر از مکانیزم قدرت در کشوری مثل ایران برداشت درستی داشت پیشنهادهای مضحک نمی داد.شنیدن خواست مردم و تن دادن به تغییرات اولین شرطش قائل بودن به حق مردم برای تعیین سرنوشت خودشون هست و اونوقت باید پرسید کدوم یک از این آقایون در آینده ی سیاسی کشور نقشی دارن؟و آیا اصلا ساختار فعلی ولایت فقیه مورد تایید مردم هست یا نه.به نظرم اگر شما دغدغه ی تجزیه نشدن کشور رو داری اول باید به این فکر کنی که چطور میشه ساختار قدرت رو نقد کرد و تاوان نداد.چطور میشه رهبر رو وادار به پاسخگویی در قبال تصمیم گیریهاش کرد و تاوان نداد.شب به خیر عمو...
F.m
-
شنبه ۰۲ مهر ۱۴۰۱
0
اگرهم همچین اتفاقی بیفته مقصر مسئولینِ خواب کشور هستن که ظاهرا ابدا حاضر به ذره ای عقب نشینی از مواضع خودشون نیستن اعتراض مردم کاملا به جاست مشکل ناشنوایی و نابینایی مسئولین و حاکمیت هست. مشکلات مردم رو باید هرچه سریعتر برطرف کنند. صبر مردم هم حدی داره واقعا صبر مردم در مقابل مشکلات زندگیشون که رسما نتیجه بی لیاقتی و بی کفایتی و فساد مسئولین هست به سر اومده..
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!