پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۵۲۸۶۵

میزان تولید و صادرات نفت ایران در صورت احیای توافق هسته‌ای

میزان تولید و صادرات نفت ایران در صورت احیای توافق هسته‌ای
سیگنال‌های دریافتی از ایران، گویای آن‌اند که پیشنهاد اخیر توافق هسته‌ای می‌توان «قابل قبول» باشد.

ایران به دنبال تضمین‌هایی است که هیچ رئیس‌جمهورِ آینده‌ای در ایالات‌متحده نتواند توافق هسته‌ای را نقض کند. در صورت دست‌یابی به این توافق، قیمت نفت ممکن است تحت فشار نزولی بیشتری قرار گیرد.

 

یک دیپلمات ارشد ایرانی روز جمعه گفت: ایران معتقد است که پیشنهاد اتحادیه اروپا جهت بازگشت به توافق هسته‌ای تنها در صورتی قابل قبول است که خواسته‌های کلیدی جمهوری اسلامی را تضمین نماید.

 

این دیپلمات ایرانی که نامش فاش نشد روز جمعه به نقل از رویترز و در گفتگو با خبرگزاری ایرنا گفت: پیشنهادات اتحادیه اروپا در صورتی قابل قبول است که به ایران در زمینه‌ی پادمان‌ها و تحریم‌ها، تضمین‌های لازم را بدهد.

 

تضمینی که ایران می‌خواهد این است که در صورت دست‌یابی به چنین توافقی، هیچ رئیس‌جمهور دیگری در آینده نتواند به صورت یک‌جانبه از توافق خارج شده و تحریم‌های جدیدی اعمال کند.

 

به گفته تحلیل‌گران در صورت احیای توافق هسته‌ای، قیمت نفت ممکن است تا ۸۰ دلار در هر بشکه سقوط کند.

 

واحد تحقیقات و مشاوره اطلاعات انرژی، هفته گذشته اعلام کرد که ایران در صورت لغو تحریم‌ها، می‌تواند به سرعت تولید و صادرات نفت خود را افزایش دهد.

 

چنان‌چه در این ماه توافقی حاصل شود، تحت سناریوی «دست‌یابی به موفقیت»، تولید ایران می‌تواند تا پایان سال از ۲.۵ میلیون بشکه در روز، به حوالی ۳ میلیون بشکه در روز افزایش داشته باشد.

 

براساس همین سناریو، صادرات ایران ممکن است به ترتیب بین ۱.۲۵ تا ۲ میلیون بشکه در روز افزایش داشته باشد... این رقم در طول این ماه، چیزی کمتر از ۱ میلیون بشکه در روز برآورد شده بود.

 

 

 

برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!