جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
چهارشنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۴۸۱۳۳
علی رستمی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی شد

مدیر عامل تازه شستا کیست؟

مدیر عامل تازه شستا کیست؟
شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی بزرگترین هلدینگ اقتصادی کشور است و صندلی مدیرعاملی آن بسیار جذاب است از این‌رو از مدت‌ها قبل گمانه‌زنی برای انتخاب مدیرعامل آن اوج گرفت و در این بین نام علی رستمی بیشتر از دیگران به چشم می‌خورد. هم به واسطه داشتن شانس بیشتر و هم به دلیل وجود حواشی بیشتر .

شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی بزرگترین هلدینگ اقتصادی کشور است و صندلی مدیرعاملی آن بسیار جذاب است از این‌رو از مدت‌ها قبل گمانه‌زنی برای انتخاب مدیرعامل آن اوج گرفت و در این بین نام علی رستمی بیشتر از دیگران به چشم می‌خورد. هم به واسطه داشتن شانس بیشتر و هم به دلیل وجود حواشی بیشتر . با این حال در نهایت رستمی توانست بر سایر رقبا فایق آید و به صندلی مذکور تکیه بزند.

 

رستمی متولد مرداد ۱۳۴۹ در تهران است و دکترای مدیریت بازرگانی دارد و بنیانگذار و رییس گروه مدیریت مالی دانشگاه پیام‌نور از ابتدا تا کنون است. بنابراین رزومه علمی او پر از مقالات علمی و همچنین کتابهای تالیفی و ترجمه است، از جمله او کتاب «چین» نوشته «هنری کسینجر» وزیر خارجه اسبق آمریکا را هم به فارسی ترجمه کرده است . با این حال در کنار تدریس و استاد راهنمای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا برای نوشتن پایان نامه او فعالیت کاری گسترده‌ای هم دارد و رزومه کاری او هم پر است عضویت در شرکتهای گوناگون به طور همزمان و غیر همزمان. او کار خود را از سال ۱۳۶۹ و در صنایع سپاه مجتمع شهید بهشتی آغاز کرد و به طور همزمان قائم مقام مدیرعامل در یکی از شرکتهای وابسته به بنیاد هم بود. در رزومه کاری او اما از سال ۱۳۸۵ پربار می‌شود و هر سال در دو تا سه شرکت بزرگ کشور به عنوان مدیرعامل یا عضو هیئت مدیره یا معاون مدیرعامل مشغول به کار بوده است. شرکتهای بزرگی که در این لیست آمده فقط مربوط به سال ۱۳۹۰ به بعد است و بسیاری از شرکتهای دیگر شاید در این لیست لحاط نشده است؛

شرکت معدنی املاح ایران عضو موظف هیات مدیره و مدیر عامل ۱۳۹۶-۱۳۹۹

شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات رئیس هیات مدیره ۱۳۹۶-۱۳۹۷

پتروشیمی جم عضو موظف هیات مدیره ۱۳۹۶-۱۳۹۷

بانک تجارت معاون سرمایه گذاری و امور شرکتها ۱۳۹۶-۱۳۹۴

بانک تجارت معاون مالی، سرمایه گذاری و پشتیبانی ۱۳۹۴-۱۳۹۳

بورس اوراق بهادار تهران عضو هیأت مدیره ۱۳۸۹-۱۳۹۶

فرابورس ایران عضو هیأت مدیره ۱۳۹۲-۱۳۹۶

گروه خودروسازی بهمن نایب رئیس هیات مدیره ۱۳۹۲-۱۳۹۴

شرکت بیمه آسیا سهامی عام عضو هیأت مدیره ومعاون مالی واقتصادی ۱۳۹۰-۱۳۹۲

شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه نایب رئیس هیات مدیره ۳۹۰ – ۱۳۹۳

آخرین سمت رستمی قبل از مدیرعاملی شستا مربوط به مدیرعاملی شرکت خاک چینی بوده است که از سال ۱۳۹۹ در آن عضو هیئت مدیره و مدیر عامل است. با این حال فیش حقوقی چندی پیش فیش حقوقی ۹۲ میلیونی او در یک کانال تلگرامی منتشر شد که تکذیبیه‌هایی در پی داشت و عنوان شد که حقوق او یک سوم این مبلغ در شرکت خاک چینی است. البته احتمالا او به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور نیز مبالغی دریافت میکند که در اینجا ذکر نشده است و یا حق عضویت هیئت مدیره ،  با این حال قصد کنکاش در رابطه با میزان حقوق و مزایای او را نداریم و تنها امیدواریم که فعالیت او در شرکت شستا همراه با رشد این شرکت که مربوط به کارگران و زحمتکشان کشور است همراه باشد.

 

 

 

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!