شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ 20 April 2024
شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۴۵۵۵۸
«حسین راغفر» در گفتگو با «فراز»:

امیدواریم مبارزه با فساد در حد شعار باقی نماند

امیدواریم مبارزه با فساد در حد شعار باقی نماند
در این چند هفته‌ اخیر لیست‌های متفاوتی از کابینه ابراهیم‌رییسی در فضای مجازی منتشر شده است. در این میان وزیران اقتصادی کابینه با توجه به شرایط بحرانی اقتصاد کشور، مهم‌ترین حلقه این زنجیره محسوب می‌شوند. مردم و به ویژه کارشناسان و فعالان اقتصادی منتظرند که روشن شود این افراد چه کسانی هستند و چه برنامه‌های برای مهار تورم و به راه‌اندازی چرخ‌های اقتصادی کشور دارند.
نویسنده :
هانیه احمدی

 ابراهیم رئیسی در مراسم تحلیف گفت:  تا هفته آینده لیست کابینه را به مجلس اعلام خواهم کرد. بعد از پایان سخنرانی رئیسی، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس اعلام کرد که ابراهیم رئیسی ابتدای هفته آینده لیست اعضای کابینه سیزدهم به مجلس معرفی می شود و بررسی ها در کمیسیون های تخصصی و صحن مجلس پیوسته و دو شیفت و سه شیفت انجام می شود. او اظهار امیدواری کرد تا ۲۶ مرداد تکلیف کابینه مشخص شود. 

 

دکتر «حسین راغفر » کارشناس اقتصادی و استاد دانشگاه در خصوص تاثیر وزرای اقتصادی کابینه ابراهیم رییسی  بر اقتصاد بیمار کشور به خبرنگار فراز می‌گوید: «قطعا باید امیدواریم باشیم‌  شرایط به گونه‌ای پیش برود که اوضاع بهتر بشود. فهرستی از اسامی که وزیران اقتصادی دولت آینده در این چند روز منتشر شده در حد گمانه زنی است و نمی‌شود در خصوص افرادی که نام‌شان در حد حدس و گمانه مطرح شده صحبت کرد ولی مسئله‌‌ای که بسیار مهم است داشتن یک برنامه مشخص، مشروح و بسیار دقیق است که راه‌های خروج از  اقتصاد ضعیف کنونی را باتوجه به ظرفیت‌های کشور  تدوین‌ کرده باشد و مسئولین اقتصادی دولت سیزدهم هم خودشان را موظف به اجرای آن برنامه بدانند. ضمن اینکه رئیس دولت سیزدهم باید نظارت دقیق برا اجرای این برنامه داشته باشد ‌.»

 

راغفر در خصوص «مبارزه با فساد» که شعار انتخاباتی ابراهیم رییسی بود می‌گوید: «این قاعدتا گام بسیار اساسی و جدی است که دولت سیزدهم بدون برداشتن آن توفیقی در حوزه های اقتصادی نخواهد داشت. امیدواریم مسئله برخورد با فساد در حد شعار تقلیل پیدا نکند. برخورد با فساد علاوه بر مسدود کردن مسیرهای انجام‌فساد -خصوصا فساد به صورت شبه‌قانونی - بلکه برخورد با مفسدین هم است. متاسفانه این‌باور در جامعه ما ریشه نگرفته که برخورد با فساد یک استراتژی و راهبرد اساسی است. بسیاری از کسانی که متهم به ارتکاب اقدامات توام با فساد بودند در مناصب امور کشور در حال فعالیت هستند و در ساختار سیاسی و اقتصادی کشور حضور دارند. تا زمانی که  با این چهره‌ها برخورد قاطعی صورت نگیرد و برای پاسخ‌گویی به دادگاه احضار نشوند و نتیجه دادگاه قضایی آنها به سمع مردم‌ نرسد، اعتماد آسیب خورده مردم‌ التیام‌ پیدا نخواهد کرد.»

 

این‌کارشناس اقتصادی ادامه به خبرنگار فراز می‌گوید :«دولت سیزدهم  باید برنامه دقیق و شفاف برای عبور از  بحران اقتصادی کنونی ارائه دهد و افراد کابینه خود بالاخص وزرای اقتصادی خود را مجبور به اجرای این برنامه شفاف و دقیق کند. برخورد با قاطع با فساد و کم کردن نفوذ افراد فاسد در دولت سیزدهم کلید موفقیت دولت است. »

 

راغفر همچنین نقش بانک مرکزی را تعیین کننده درمبارزه با فساد تعیین کننده می‌داند و می‌گوید: «البته مسائل فقط به تصمیم رییس بانک مرکزی معطوف نمی‌شود. او یکی از نقش آفرینان اصلی در اجرای برنامه اقتصادی خروج از بحران است که  باید نقش خود دا درست ایفا کند .ولی اقتصاددانان و مردم، هنوز مطلبی روشن و کاربردی از این برنامه مبارزه با فساد و خروج از بحران از دولت سیزدهم دریافت نکرده‌اند .»

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!