پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ 25 April 2024
جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۴۳۵۷۵
محمدعلی آهنگران در گفت‌وگو با فراز:

حضور پرشور مشکلات کشور را بر طرف می‌کند

حضور پرشور مشکلات کشور را بر طرف می‌کند
محمد علی آهنگران در یک لایو اینستاگرامی به «فراز» گفت: حجم جمعیت رای‌دهندگان برای من خیلی جالب بود و فضای مرتب و منظمی را تشکیل داده بودند و پروتکل‌ها را هم رعایت می‌کردند و در کمتر از یک ربع طول کشید که رای دادم.

آهنگران به فراز گفت: «این‌طور مرسوم است که در ساعات ابتدایی شعب اخذ رای خیلی شلوغ نیستند ولی من در ساعات اول رای دادم که به شلوغی جمعیت نخورم و پس از آن به‌تحلیل وضعیت انتخابات بپردازم ولی بر خلاف تصورم از اینکه صف رای گیری خلوت خواهد بود، حدود ۱۰۰ نفر در انتظار رای دادن بودند و به صورت روان در حال جلو رفتن در صف بودند. حجم جمعیت برای من خیلی جالب بود و فضای مرتب و منظمی را تشکیل داده بودند و پروتکل‌ها را هم رعایت می‌کردند و در کمتر از یک ربع طول کشید که رای دادم».

او در این لایو اینستاگرامی گفت: «من هم از مناظرات و اخبار در چند و چون وعده‌های انتخابی کاندیدها قرار گرفتم. به‌نظر من دولت روحانی به رقم موفقیت‌های دور اول داشت بعد از سال ۹۶ با فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم های ترامپ، سیل، زلزله و کرونا روبه‌رو شد که محاسبات دولت را به هم ریخت و این دلیلی شد که دولت او نتوانست به وعده‌های خود عمل کند. البته در کنار اینها مشکلاتی در مورد برخی ناکارآمدی‌های آقای روحانی باعث نارضایتی مردم شده بود». 

آهنگران ابراز امیدواری کرد که کشور با یک برنامه‌ریزی اقتصادی خوب بتواند از این مشکلات عبور کند. او در همین راستا ادامه داد: «اکنون می‌بینیم اکثر وعده‌های انتخاباتی اطراف مسایل اقتصادی در گردش است و به نظر می‌آید که نامزدها تلاش می‌کردند که به مردم بگویند برنامه‌ها بهتری برای بهبود وضعیت دارند هرچند برخی از وعده‌ها با توجه به آمار و سوابق برخی از وعده‌ها عملی نخواهد بود و رویا پردازانه است. با همه این موضوعات امیدواریم که دولت جدید بتواند به وعده‌های خود عمل کنند. مردم متفاوت با دوره‌های قبل بیشتر دغدغه معیشت دارند و دولت باید این موضوع را در راس فعالیت خود بگذارد».

او درخصوص تحریم‌ها نیز گفت: «موضوع تحریم‌ها واقعیتی است که مورد توجه سیاستمداران قرار گرفته است. زمانی بود که مسوولان دولتی تحریم‌ها را بی اثر می‌دانستند و می‌گفتند مردم نمی‌دانند تحریم چیست ولی واقعیت چیز دیگری را نشان داد و خود آنها متوجه شدند که تصورات‌شان در مورد تحریم اشتباه بوده است. تحریم‌ها مانند جنگ هشت ساله به ملت ما تحمیل شده است و دولت روحانی هم تلاش کرد در مقابل تحریم‌ها بایستد و با تمام مشکلاتی که داشت به شخصه پایداری آقای روحانی در برابر فشارهای داخلی و خارجی را تحسین می‌کنم و نقش تحریم‌ها را در وضعیت کنونی جدیدی می‌بینم. حالا دیگر کسی مخالف برجام نیست و دعوا بر سر این است که چه کسی می‌تواند برجام را به سرانجام برساند به همین دلیل همه نیروهای سیاسی و همه جناح‌ها به این رسیده‌اند که تحریم‌ها کار را سخت می‌کند و همه اتفاق نظر دارند که طرف‌های برجام باید به این قرارداد برگردند. همان‌طور که رهبر انقلاب فرمودند ما انتخابات را در دو وجه داخلی و خارجی نگاه می‌کنیم. وجه داخلی شرکت در انتخابات است. اگر رییس جمهوری با رای بالا بر سرکار بیاید نماد رای اکثریت مردم خواهد بود و این دولت می‌تواند اجماع بیشتری ایجاد کند و می‌تواند قدرت ها را برای منافع کشور به کار ببرد و همینطور می‌تواند پشتوانه مردم را‍ هم داشته باشد.  انتخابات یک وجه خارجی هم دارد و زمانی که یک دولت بتواند با قدرت و سرمایه اجتماعی بر سر کار بیاید می‌تواند در مذاکرات و سایر مسایل خارجی با قدرت ورود کند . فراموش نکنید که کشوری که از حمایت مردم برخوردار است از یک منبع عظیمی برخوردار است. این مهم نیست که در فضای سیاست خارجی چه دولت یا فردی پشت میز قرار خواهد گرفت چه ترامپ و چه بایدن باشد ما چهارچوب خودمان را در سیاست خارجی داریم البته طرف مذاکره کنده که باشد هم مهم است. آمریکا سیاسیت‌هایی را در قبال ایران در دستور کار قرار می‌دهند و ما هم باید از همه فرصت‌ها استفاه کنیم به‌خصوص اینکه دولتی سر کار می‌آید که دیپلماسی را به خوبی بداند و ما در این موضوع سابقه خوبی داریم و مهم است که منافع ملی را در راس قرار بدهیم. توجه داشته باشید که هر دولتی بیاید باید با امریکا مذاکره کند و گره‌های سیاست خارجه را باز کند و به هر ترتیب به همسایگان ارتباط خوبی داشته باشد. همه اینها وقتی انجام می‌شود که حضور پر رنگی در انتخابات داشته باشیم». 

او در پایان گفت:  «برخلاف تبلیغات و سم پاشی‌هایی که علیه انتخابات انجام دادند، مردم با همه ناراحتی‌ها و دلخوری‌ها پای صندوق‌ها آمده‌اند و امروز مردم ایران یک اتفاق مهم را رقم خواهند زد و به دشمنان جواب بدهند. ظرفیت جمهوری اسلامی آنقدر هستند که بتوانیم در صحنه انتخابات هم اعتراض خودمان را انجام دهیم».

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!