پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ 25 April 2024
سه‌شنبه ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۴۸۸۶۳
بررسی تغییرات هیات امنای دانشگاه تهران

از دکترای استنفورد به پژوهشگاه علوم انسانی! +عکس

از دکترای استنفورد به پژوهشگاه علوم انسانی! +عکس
خبر انتصاب اعضای حقیقی دوره هشتم هیات امنای دانشگاه تهران موجی از انتقادها را با خود به همراه داشت و صحبتهای زیادی در رابطه با این انتصابات بیشتر سیاسی بیان شد. با این حال برخی سایت‌های اصولگرایی با مقایسه انتصابات این دوره با دوره قبل سعی داشتند این‌گونه القا کنند که در دوره هفتم نیز انتصابات سیاسی اتفاق افتاده بود اما توجه چندانی به این موضوع نشده بود.

 در این گزارش سعی داریم بدون وارد شدن به حواشی سیاسی و جناحی تفاوت انتخابات دو دوره را با هم مقایسه کنیم، لازم به ذکر است ا ز آنجا که آقای عباس مصلی‌نژاد در هردو دوره هفتم و هشتم هیات امنای دانشگاه تهران حضور دارند از بررسی حذف شدند.

 

نخستین مورد در تحصیل این افراد انتخاب شده در دانشگاه تهران است، آنچه مسلم همه ما نسبت به دانشگاه‌‌هایی که در آن تحصیل کرده باشیم علاقه بیشتری نسبت به دانشگاه‌های دیگر خواهیم داشت بنابراین طبیعی است که اعضای هیات امنای دانشگاه تهران باید حداقل یک مقطع تحصیلی را در این دانشگاه گذرانده باشند. در این بین کفه ترازو به نفع دوره هفتم سنگینی می‌کند. اول اینکه به جز دکتر محمد جواد ظریف باقی اعضا همه در دانشگاه تهران سابقه تحصیل دارند اما در بین اعضای دوره هشتم دو نفر یعنی دکتر سیدجواد ساداتی نژاد و دکتر محمدمهدی اسماعیلی هرگز در دانشگاه تهران درس نخوانده‌اند. همچنین دکتر زاکانی در این فهرست که البته در رشته پزشکی تحصیل کرده‌اند در دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران درس خوانده که در واقع دانشگاه زیر نظر وزارت بهداشت است.

 

نکته دوم اینکه اعضای دوره هشتم هیچ کدام بیشتر از یک مقطع در این دانشگاه تحصیل نکرده‌اند و در حالیکه که در دوره هفتم سه نفر از اعضا یعنی دکتر همتی و حناچی و همچنین بیژن زنگنه در تمام مقاطع تحصیلی در این دانشگاه درس خواندند.

 

از نطر دانشگاه محل تحصیل شاید چندان نیازی به توضیح نباشد و هر شخصی با نگاه به اسامی دانشگاه‌های محل تحصیل می‌تواند بفهمد که وزن و بار علمی دانشگاههای محل تحصیل دوره هفتم با دوره هشتم قابل مقایسه نیست. اگرچه در بین اعضای دوره هشتم همگی دارای مدرک دکترا هستند اما در بین اعضای دوره هفتم آقای زنگنه دارای مدرک کارشناسی ارشد است اما ایشان پیش از انقلاب هر دو مدرک تحصیلی خود را دریافت کردند و فارغ‌التحصیل سال ۱۳۵۶ هستند و سابقه ۲۸ ساله وزارت دارند و شروع وزارت ایشان از سال ۱۳۶۴ بوده و تا سال ۱۳۸۴ ادامه داشته و مجددا از سال ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۰ کرسی وزارت را در اختیار داشته است. در سوی مقابل در گروه هشتم افرادی هستند که با داشتن مشاغل دولتی و نظامی و در حین خدمت توانستند مدرک دکترای خود را بگیرند و همچنین برخی از آنان نیز از سهمیه رزمندگان استفاده نمودند که تاثیر بالایی در قبولی آنان داشت.

 

البته در رابطه با مدارک تحصیلی، نحوه اخذ و همچنین سوابق تحصیل هر کدام از این اعضا می‌شود توضیحات فراوانی داد اما چون در این رابطه، به خصوص در جریان انتخابات اخیر و دوره‌های قبل به آن پرداخته شده است از این موضوع می‌گذریم. همانطور که در عکس مشخص است اعضای هر دوره به همراه سمت و دانشگاههای محل تحصیل آنان آورده شده است. قضاوت در مورد آن با خوانندگان است.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!