جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
دوشنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۴۸۶۵۵

تیپاکس در نقطه صفر مشتری مداری!

تیپاکس در نقطه صفر مشتری مداری!
تیپاکس، یک شرکت پستی خصوصی است؛ شرکتی که قرار است طبق معرفی و تبلیغاتی که در باره خود انجام می‌دهد، مرسوله‌های مردم را سالم و سریع، به مقصد برساند. تیپاکس، همچنین مدام در حال ایجاد نمایندگی‌های مختلف در اقصانقاط کشور است؛ نمایندگی که هرکسی می‌تواند با یک درخواست، آن‌را به دست آورد. اما تیپاکس، شرکت پستی است فراتر از همه این‌ها! شرکتی است که عملا و به گونه‌ای پنهانی- و به دلایل نامعلوم!- تضمین کرده است که مرسوله شما را در دیرترین زمان ممکن، با آسیب دیدگی و فاسدشدگی، به مقصد برساند. پس اگر از کسی کینه‌ای به دل دارید؛ با تیپاکس، می‌توانید یک ماده فاسد شدنی را برایش ارسال کنید و دمار از روزگارش درآورید!
نویسنده :
آذر فخری

چرا تیپاکس به این روز افتاده است؟

مدتی است شکایت‌های مختلفی از شرکت خصوصی پستی تیپاکس توسط مشتریان به گوش می‌رسد، شکایت‌هایی که گرچه توسط مشتریان هم در فضای مجازی منتشر می‌شود و هم به گوش مسئولان و نمایندگی‌های تیپاکس می‌رسد و هم کار به شکایت در مراجع ذیصلاح می‌کشد، اما نتیجه‌ای ندارد. پرسش این است که چرا تیپاکس که هم‌چنان در حال گسترش نمایندگی‌های خود نیز هست، و در تبلیغاتش انواع خدمات پستی خود را معرفی می‌کند، عملا مرسوله شکسته و خراب و فاسد شده را به دست مشتری می‌رساند، آن‌هم در دیرترین زمان ممکن.

شاید مهم‌ترین دلیل عمده افتادن به چنین روزی این است که مدیرعامل و در واقع صاحب موروثی این شرکت، با یک دست، یا با هر دو دست چندین هندوانه برداشته؛ مدیری که ادعای اداره ۱۵ شرکت هلدینگ را دارد، مسلما وقتی برای رسیدگی به مشکلات یک شرکت پستی بسیار قدیمی، با خدمات قرون وسطایی ندارد!

 

صدای مشتریان معترض به گوش کسی نمی‌رسد

مشتریان ناراضی تیپاکس، مدتی است در شبکه‌های مجازی، از خدمات در حد صفر و گاه زیر صفر و نامطلوب این شرکت، شاکی هستند و بسیاری از آنان، ضمن ابراز شکایت و نارضایتی خود از این شرکت قدیمی، اعلام می‌کنند که در شکایت از این شرکت، عملا کسی به حرف‌شان گوش نداده و به کارشان رسیدگی نکرده.

مادری که می‌خواهد از باغ خود چند انار برای فرزندش که در شهر دیگری است، بفرستد به تیپاکس و تبلیغاتش در ارائه خدمات سریع، اطمینان می‌کند؛ اما نتیجه این است که چند ماه بعد، انارهای فاسد شده، به دست فرزندش می‌رسد، آن‌هم در حالی‌که مامور تیپاکس، طلبکارهم هست که خودتان در منزل نبودید که مرسوله را به موقع دریافت کنید؛ خوب برادر مامور! مرسوم این است که اگر برفرض محال، کسی برای دریافت مرسوله در خانه نبود، شما مرسوله را بلافاصله به مبداء ارسال، ارجاع و بازگشت دهید؛ به‌ویژه اگر مرسوله، حاوی مواد فاسد شدنی هم باشد، که حتما باید این مورد روی بسته ذکر شده باشد.

 

تیپاکس کتک می‌زند؛ مراقب باشید!

خانمی که برای تولد دوستش، کادویی تهیه کرده، به تیپاکس و تبلیغاتش در مورد ارسال امن و سالم مرسوله، اطمینان می‌کند، و کادوی شکستنی را به دست این شرکت می‌سپارد تا درست درروز تولد دوستش به دست وی برسد؛ اما آن‌چه عملا اتفاق می‌افتد این است که طبق روال تیپاکس، بسته خیلی دیرتر از زمان درخواست شده و البته باز شده و شکسته، به دست دوست گرامی می‌رسد، و مامور تیپاکس، وقتی با اعتراض مشتری خانم مواجه می‌شود، وی را هل داده و موجب آسیب دیدگی وی می‌شود. پرسش این است که چه کسی بر چنین نمایندگی‌هایی که هیچ اطلاعی از اولیات امانتداری ندارند و مامورانی ناآگاه و آموزش‌ندیده با این سطح از خشونت، استخدام می‌کنند، نظارت و رسیدگی می‌کند؟

 

تیپاکس، شرکتی که تاریخ انقضای آن سرآمده!

بدیهی است شرکتی که بعد از ۵۰ سال از پدر به پسر می‌رسد، باید در تجدید روش‌های قدیمی و نوسازی نیروها و استفاده از تکنولوژی‌های نوین پستی و ارائه خدمات مناسب، تدابیری بیندیشد. تیپاکس، اما گویا با ادامه چنین رفتارهایی که هم به مرسوله و هم به مشتری آسیب می‌زند، قصد ندارد از روش‌های سنتی و منسوخ شده دست بردارد. در واقع، گویا این شرکت، دیگر زمان انقضایش سرآمده و بهتر است آقای فاخر، برود سراغ همان چندین شرکت هلدینگش و دست از سر پست بازی و مرسوله خراب کردن و آسیب زدن به مشتری بردارد؛ چرا که ادامه چنین رفتارهایی، مردم را به کلیت پست و ارسال مرسوله، بدبین می‌کند در حالی‌که شرکت‌های دیگری هستند که شهرت تیپاکس را-به خاطر قدمتش- ندارند اما خدماتی در حد عالی به مشتریان دو سویه خویش ارائه می‌دهند. تیپاکس اگر می‌خواهد در میدان بماند، باید مانند هر شرکت خدماتی دیگری، برای به روز شدن، و ارائه خدمات مناسب دو سویه، جانفشانی و هزینه کرده و خود را به تکنولوژی روز برساند. در غیر این صورت با ادامه چنین روندی، بهتر است تا مرسولات و افراد بیشتری صدمه ندیده‌اند، از میدان خارج شود.

 

ارسال نظر
نظرات بینندگان
یک مشتری تیپاکس
-
دوشنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۰
0
چه گزارش غیر حرفه ای و بچه گانه زشتی
من مشتری تیپاکس هستم و سالها ست که دارم با این شرکت کار می کنم اصلا به این صورت که تصویر دادید نیست
ممکن است ضعف داشته باشد اما نسبت به سالهای قبل خیلی بهتر شده
نسبم
تو گوه خوردی مشتری باشی یکی از کارمندای دیوسه اونجایی
کمال
بی مصرف ترین شرکت پستی هست که دیدم، مدارک رو بردن و تحویل هم نمیدن و پرو هم هستن،
رضا
-
دوشنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۰
0
این گزارش کاملا درسته و اتفاقا افتضاحاتی که شرکت بی مسئولیت و غیرحرفه ای تیپاکس بار آورده، از این هم بیشتره. سپاسگزارم که با آگاهی دادن به مردم، شناخت خوبی از ناکارآمدی این شرکت ها که فقط به فکر جیب خودشون هستند به دست وی دهید تا مردم فریب نخورند.
فاطمه
-
دوشنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۰
0
تیپاکس واقعا قوانین مزخرفترینه. به هیچ عنوان از تیپاکس مخصوصا برای کارهای اداری استفاده نکنید. من بسته فرستادم دانشگاه، نبردن دبیرخانه تحویل بدن. پیگیری کردم گفتن ما بسته را داخل پلاک شهرداری نمیبریم. چون دبیرخانه دانشگاه داخل دانشگاهه ما توی دانشگاه نمیریم. حالا میگن یا گیرنده که کارمند دانشگاهه باید بره بسته ی برگشت خورده رو از شعبه تیپاکس تحویل بگیره!!!! یا من باید از ی شهر دیگه بلند بشم برم تهران تا بسته ی برگشت خورده ام رو یا خودم بگیرم بگیرم ببرم دانشگاه. چون براساس قوانین مزخرف تیپاکس، تیپاکس زحمتش میشه نامه ها رو به دبیرخونه بده.
محسن بسارده
-
دوشنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۰
0
نمایندگی تیپاکس در شهرستان خمین از تحویل بسته در مقصد امتناع نموده و زمانیکه بسته میرسه با تماس تلفنی اعلام می کنه که ما نیرو برای توزیع بسته نداریم و شما بیایید بسته رو خودتون تحویل بگیرید.

متاسفم برای این نحوه خدمات دهی . فقط پول می گیرید.
نسرین
-
دوشنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۰
0
خیلی شرکت مزخرفیه. اگه مشکلی برای مرسوله پیش بیاد هیچ کس پاسخگو نیست. قسمت اعلام شکایاتش فقط میذارتتون سر کار. هر روز میگه پرونده تون در حال بررسی هست ولی زهی خیال باطل ?
کاربر
-
دوشنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۰
0
دوستانی که مثل من با تیپاکس اذیت شدن یا شورای حل اختلاف برید یا 195 زنگ بزنید،من فعلا به 195 زنگ زدم قلبم خیلی درد گرفته بس که حرص خوردم امیدورام در این تیپاکس به زودی تخته بشه با این هجم شکایت
محمود روحانی
-
دوشنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۰
0
تیپاکس فاجعه است. روز یکشنبه ۲۶ شهریور بسته‌ای را از مشهد به مقصد تهران فرستاده‌ام و در زمان تحویل بسته به تیپاکس گفتند که ۴۸ ساعتها تحویل خواهد شد. بعد از سه روز بسته نرسید. رفتم رهگیری مرسوله را زدم و دیدم تازه ۵۶ ساعت بعد از زمان تحویل به مقصد تهران ارسال شده!! تا امروز شنبه ۱ مهر، بعد از شش روز هنوز بسته نرسیده. کی به مقصد برسد خدا داند.
محمود روحانی
-
دوشنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۰
0
تیپاکس خیلی داغونه. خدا کنه یک نهادی پیدا بشه در این شرکت را تخته کنه. از روز یکشنبه هفته پیش بسته‌ای را از مشهد به مقصد تهران فرستاده‌ام و امروز دوشنبه، بعد از هشت روز، هنوز نرسیده. اگر این کاره نیستید جمعش کنید خب.
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!