جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
سه‌شنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۴۶۸۰۵

مارگارین نیازهای اقشار مختلف جامعه را تامین می‌کند

مارگارین نیازهای اقشار مختلف جامعه را تامین می‌کند
بدن هر فرد در طول روز، برای آن‌که عملکرد صحیحی داشته باشد، نیاز به مواد مغذی مختلفی دارد. به همین جهت در طول روز، باید نوعی از مواد غذایی را انتخاب کنید که سرشار از مواد مغذی باشد. روغن، یکی از اساسی‌ترین مواد در غذا است که به طور طبیعی، خواص ویژه‌ای برای بدن دارد و انرژی بدن را تامین می‌کند.

از آنجا که همه افراد، همه روزه از روغن برای تهیه بسیاری از غذاهای خود استفاده می‌کنند، تولید کنندگان به این فکر افتاده‌اند که روغن‌های سالم‌تر تولید کنند. محصولات شرکت مارگارین با تنوع مدل‌های متفاوت، روغن‌هایی با کاربردهای متمایزی تولید می‌کند. چرا که حفظ سلامت جامعه و بهبود کیفیت زندگی از دغدغه‌های اصلی شرکت مارگارین به شمار می‌آید. این شرکت با تنوع در تولید روغن‌های مورد نیاز اقشار مختلف را تامین می‌کند. یکی از این روغن‌ها، روغن «کانولا» است که می‌تواند کاهش بروز بیماری‌های قلبی و عروقی شود.

 

روغن مناسب برای بیماری‌های قلب و عروق

متاسفانه امروزه بیماری‌های قلب و عروق، در بین افراد، شیوع زیادی پیدا کرده است. مصرف بیش از حد روغن‌ها، علاوه بر ایجاد چاقی، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را افزایش می‌دهد. در این بین، اما انواع روغن‌های مایع گیاهی به دلیل وجود اسیدهای چرب غیر اشباع، به میزان کمتری سلامتی را تهدید می‌کند و حتی می‌توانند برای سلامتی شما مفید باشند.

 

بنابر اعلام مارگارین، روغن‌های کلزا یا «کانولا» حاوی مقدار قابل توجهی اسید چرب امگا 9 و مقدار مناسبی امگا 3 است. به عبارتی بعد از روغن سویا، کلزا تنها روغن گیاهی است که دارای بالاترین مقدار امگا3 است. در صورت استفاده متعادل می تواند موجب کاهش بروز بیماری های قلبی - عروقی همچون روغن زیتون شود.

 

ارزش غذایی روغن کانولا به دلیل مقدار کم اسیدهای چرب اشباع شده ( کمتر از ۴ درصد اسید پالمیتیک) و مقدار نسبتا زیاد اسید اولئیک ( امگا ۹) در حدود ۶۰ درصد و آلفا لینولنیک ( امگا ۳) حدود ۱۰ درصد است؛ و بعد از روغن زیتون از نظر مقدار اسید اولئیک در بین چربی‌ها و روغن‌های نباتی خوراکی در مقام دوم قرار دارد. به جز روغن سویا ، کانولا تنها روغن خوراکی است که مقدار قابل توجهی اسید آلفا لینولنیک دارد.

 

روغن های کانولا آفتاب در دو اندازه 900 و 1500 سی سی عرضه می شوند مقدار کالری آزاد شده پس از مصرف هر قاشق آن مشابه با دیگر روغن ها است. توصیه می شود تا روغن را با شعله ملایم و در سالاد استفاده کرد و برای مصارف سرخ کردنی از روغن مخصوص آن استفاده کرد.

 

تنوع محصولات در مارگارین

مارگارین اولین شرکت تولید کننده روغن گیاهی در ایران است که با برندهای خروس، آفتاب و آفتاب طلایی  در بین مردم شناخته شده است.  محصولات این شرکت برای اولین بار با برند خروس به بازار عرضه شد. در حال حاضر محصولات مارگارین در سه دسته‌ی خروس، آفتاب تخصصی و آفتاب و با مخاطبان هدف متفاوت عرضه می شود.

 

در حال حاضر  38 نوع  محصول متنوع روغنی در دو بخش صنف و صنعت (B2B) و مصارف خانوار (B2C) در این شرکت تولید می‌شود که علاوه بر مطابقت با ضوابط موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت، با استاندارد های بین‌المللی نظیر CODEX از شرکت SGS سوئیس نیز انطباق داده شده است، به همین دلیل محصولات مارگارین در بازار اغلب کشورهای خاورمیانه و حتی کشورهای اروپایی نیز به چشم می خورد.

 

هرچند در سال‌های اخیر با توجه به محدودیت‌های استفاده از ارز برای خرید مواد اولیه و مرتبط با کالاهای اساسی امکان صادرات روغن‌های مارگارین فراهم نیست. اما این مجموعه نشان داده است که اگر امکانات لازم فراهم باشد می‌تواند در رونق چرخه اقتصاد کشور نقش مثبتی ایفا کند.  مارگارین در سال ۹۸ حدود ۱۸۰ هزار تن محصول تولید کرده و در بودجه سال‌جاری همین میزان تولید دیده ‌شده است؛ به گفته مدیرعامل مارگارین، دلیل عدم رشد جدی در تولیدمشکلات اقتصادی کشور به‌خصوص در حوزه ارزی است زیرا درصد قابل‌توجهی از مواد اولیه تولید روغن از خارج وارد می‌شود.

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!