جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ 19 April 2024
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۴۰۲۶۹

افزایش قیمت لوازم خانگی قانونی نیست

در این تورم و رکود اقتصادی که کشور به‌دلیل تحریم‌ها گریبان‌گیرش است. گرانی لوازم خانگی فشار افزون‌تری را بر شهروندان خواهد داشت

در این تورم و رکود اقتصادی که کشور به‌دلیل تحریم‌ها گریبان‌گیرش است. گرانی لوازم خانگی فشار افزون‌تری را بر شهروندان خواهد داشت و اگر برندی ایرانی بخواهد تولیداتش را گران کند ضربه شدیدی از نظر اقتصادی خواهد خورد به‌همین دلیل گرانی لوازم خانگی در این شرایط صحت ندارد زیرا هیچ برندی نمی‌خواهد بازار خود را در کشور از دست بدهد چند روزی است در رسانه‌ها خبر از گرانی لوازم خانگی منتشر شده است. در این خصوص با مشاور عالی انجمن صنایع لوازم خانگی گفت‌وگویی کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار فراز،عباس هاشمی، مشاور عالی انجمن صنایع لوازم خانگی در مورد دلایل گرانی لوازم خانگی و تاثیرات ان بر بازار به خبرنگار ما می‌گوید : «با توجه به شرایط روز بازار و 39 درصد افزایش حقوق و دستمزد در اول سال و افزایش قیمت مواد اولیه مورد نیاز با قیمت‌های جهانی هماهنگ شده است همه‌ چیز به شرایط گرانی مواد اولیه باز می‌گردد. اول سال می‌گویند « N» مقدار می‌خواهند افزایش قیمت بدهند نباید این افزایش صورت بگیرد.»

مشاور عالی انجمن صنایع لوازم خانگی با اشاره به وضعیت رکود در بازار لوازم خانگی ادامه می‌دهد : « با توجه به وضعیت کنونی بازار در رکود اقتصادی است حتی واحدی هم بخواهد افزایش قیمت داشته باشد در بازار رقابتی شکست خواهد خورد و بازر فروش خود را ازدست می‌دهد اما به طور رسمی افزایش قیمت نداشتیم شاید واحدی نسبت به شرایط خود درخواست افزایش قیمت را به سازمان حمایت سامانه 124 می‌دهد و ثبت می‌کند و بنا به درخواست و تقاضا شاید صورت بگیرد شرایط عرضه و تقاضا در کشور سوری است و هیچ واحدی به سودش نیست که بخواهد افزایش قیمت داشته باشد. البته این موضوع حادی نیست که به‌صورت همگانی اتفاق نیفتاده است.»

هاشمی در پاسخ به این سوال که هر واحدی می‌تواند بدون اطلاع به سازمان حمایت، افزایش قیمت داشته باشد اضافه می‌کند : «خیر، ولی هر واحدی نسبت به شرایط‌ش با اطلاع به سازمان حمایت می‌تواند افزایش قیمت داشته باشد. لوازم خانگی مشمول قیمت‌گذاری تکلیفی نیست و بستگی به شرایط واحدها و قیمت‌های تمام شده، افزایش قیمت و دست مزد و یا افزایش مواد اولیه دارد. زیرا این افزایش قیمت‌ها جهانی است و به ناچار آن واحد متناسب با آن اثر گذاری و می‌تواند درخواست افزایش قیمت بدهد.»

او با انتقاد از افزایش قیمت لوازم خانگی به صورت خودسر توسط برخی فروشندگان انجام می‌شود، می‌گوید: «بازار لوازم خانگی در حال حاضر در شرایطی نیست که واحدها بخواهند افزایش قیمت بدهند و یک رکودی در بازار سرمایه حاکم است که و هر واحدی بخواهد خارج از این قائده بازی عمل کند قطعا سهم بازار خود را ازدست خواهد داد و در ادامه با این عملکرد آنها برخورد خواهد شد.»

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!