پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ 25 April 2024
چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۴۵۲۴۲

بیت کوین از ۴۰ هزار دلار عبور کرد

بیت کوین از ۴۰ هزار دلار عبور کرد
قیمت بیت کوین پس از اصلاح روز سه‌شنبه به طور چشمگیری افزایش یافت. با منتشر شدن خبر پذیرش بیت کوین توسط آمازون در ابتدای هفته قیمت بزرگ‌ترین رمز ارز بازار به نزدیک ۴۰،۰۰۰ دلار رسید و با رد این شایعه در روز گذشته، قیمت به محدوده ۳۶ و ۳۷ هزار دلار بازگشت.

بیت کوین اگر بتواند بر مقاومت میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه غلبه کند ممکن است تا ۴۴ هزار دلار نیز رشد  کند. در حال حاضر بیت‌کوین ضررهای اخبار مرتبط با آمازون را جبران کرده است. قیمت بیت کوین پس از اصلاح روز سه‌شنبه به‌طور چشمگیری افزایش یافت. با منتشر شدن خبر پذیرش بیت کوین توسط آمازون در ابتدای هفته قیمت بزرگ‌ترین رمز ارز بازار به نزدیک ۴۰ هزار دلار رسید و با رد این شایعه در روز گذشته، قیمت به محدود ۳۶ و ۳۷ هزار دلار بازگشت.

 

حال روند صعودی به بازار برگشته است. علاوه‌بر بیت‌کوین بقیه رمز ارزها نیز همین روند را تجربه کردند. روز گذشته آلت‌کوین‌ها نیز با کاهش قیمت همراه بودند. اتریوم در روز سه‌شنبه تا سطح ۲۱۰۰ دلار نیز پایین آمد. قیمت اتریوم هم‌اکنون معادل ۲۳۰۱ دلار است.

 

بیت‌کوین ساعاتی پیش بالاتر از سطح ۴۰ هزار دلار معامله می‌شد و در حال حاضر با قیمت نزدیک به ۴۰ هزار دلار خرید و فروش می‌شود. روند صعودی بیت کوین توسط میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه محدود شده است. شکست این مقاومت می‌تواند منجر به رشد قیمت بیت‌کوین تا ۴۴ هزار دلار شود و پس از آن گاوهای بازار برای رسیدن به سطح ۴۸ هزار دلار برنامه‌ریزی کنند.

 

شایان ذکر است روند بازار با کمترین مقاومت صعودی است. به خصوص که شاخص MACD در حال قدرت گرفتن در بالای خط میانی کانال است واگرایی بین اندیکاتورهای میانگین متحرک نمایی ۱۲  و ۲۶ روزه  روی قدرت گرفتن روند صعودی تاکید دارد. اندیکاتور قدرت نسبی (RSI) در محدوده خرید بیش‌ از حد قرار دارد. این نشان می‌دهد خریداران مشتاق به سرمایه‌گذاری هستند. از سوی دیگر از آنجا که خرس‌های بازار قیمت را پایین‌تر می‌آورند، خرید بیش از حد می‌تواند به اصلاح منجر شود.

 

در نتیجه با توجه به اینکه شکست مقاومت میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه جایگاه گاوها‌ را در بازار محکم می‌کند، نوسان قیمت بالاتر از سطح ۴۰ هزار دلار برای ادامه روند صعودی نیز حیاتی خواهد بود. یکی از تحلیل‌گران بازار رمز ارزها با نام Rekt Capital در توییتر اعلام کرده است نمودار قیمت BTC الگویی مشابه حرکات قیمت در اکتبر ۲۰۲۰ درست قبل از شکستن رکورد خود را نشان می‌دهد.

 

حجم معاملات بیت‌کوین با نوسان قیمت آن در محدوده ۳۰ تا ۴۰ هزار دلار، در یک روند نزولی قرار گرفت. بسیاری آن‌را از آثار تعطیلات تابستانی تریدرهای وال‌استریت می‌دانستند. رشد اخیر قیمت نشان می‌دهد با حرکت بازار، فعالیت و علاقه به سرمایه‌گذاری در آن باز می‌گردد. در گزارش Arcane آمده است افزایش حجم معاملات بیت‌کوین به واسطه رشد قیمت آن، نشان می‌دهد  بازگشت قوی بازار توسط خیل‌عظیم خریداران حمایت می‌شود. این موضوع نشانه خوبی برای بازار است.

برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!