پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ 25 April 2024
چهارشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۴۴۷۶۶

‏قیمت بیت کوین به ۳۱هزار دلار رسید

‏قیمت بیت کوین به ۳۱هزار دلار رسید
در ساعات گذشته حجم پایین معاملات و فشار فروش بیت کوین قیمت این رمز ارز را به زیر سطح ۳۲۰۰۰ دلار رسانده است. علاوه بر آن علیرغم مومنتوم ایجاد شده پیرامون هاردفورک لندن اتریوم، بزرگ‌ترین آلت‌کوین بازار به زیر سطح ۲۰۰۰ دلار سقوط کرده است.
نویسنده :
زهرا غفوری

‌با توجه به نمودار زیر متوجه می‌شویم بیت کوین بعد از حرکات ناگهانی قیمت تمایل دارد در محدوده خاصی نوسان داشته باشد. نوسان قبلی بیت کوین در شرایط مشابه در اواخر سال ۲۰۱۸ و اوایل ۲۰۱۹ به مدت ۱۳۲ روز طول کشید.

WhatsApp Image 2021-07-14 at 16.27.02

در حال حاضر بیت کوین ۵۵ روز است که در حال نوسان قرار دارد و در این مدت در بازه محدودتر ۳۰،۰۰۰ تا ۳۶،۵۰۰ دلار نیز نوسان داشته است. 

‌یکی از تحلیل‌گران بازار رمز ارزها که در توییتر با نام کاربری Gas Fring فعالیت می‌کند عنوان کرده در موارد مشابه قبلی بیت کوین در بازه‌های محدودتر قیمتی که در زمستان ۲۰۱۸ و همچنین تابستان ۲۰۲۰ مشاهده شده است، مدت زمان نوسان در بازه‌های محدودتر تقریبا به اندازه نصف مدت نوسان کلی طول می‌کشد. وی گفت: ‌از این مقایسه نتیجه می‌گیریم که نوسان قیمت ممکن است حدود ۲ هفته یا بیشتر به طول انجامد. بنابراین بازه‌های زمانی نوسان در رنج محدود و دوره کلی‌تر آن به ترتیب ۳۴ و ۶۸ روز طول می‌کشند.

 

‌قیمت اتریوم به زیر سطح ۱۹۰۰ دلار رسید

‌فشار فروش اتریوم نیز با بیت کوین همراه شده است. در ابتدای ماه جولای خبرهایی در خصوص به‌روز رسانی لندن اتریوم و طرح EIP-1559 منتشر شد که برای اولین بار با استفاده از مکانیسم سوزاندن توکن قرار است رمز ارز بومی شبکه را کمیاب‌تر کند. از این رو دورنمای قیمت اتریوم در این ماه به شدت صعودی بود. ‌با این حال تاکنون دومین رمز ارز برتر بازار به دنبال رقیب اصلی خود در حال حرکت است. همبستگی مثبت این دو در روز ۲۲ تیر ماه با شروع معاملات روزانه نیویورک مشهود است. 

 

‌قیمت اتریوم به دنبال سقوط قیمت بیت کوین به زیر ۳۲ هزاردلار با ۷٪ کاهش همراه شده است. ‌به نظر می‌رسد داده‌های گزارش اطلاعات تورم آمریکا در تصمیم گیری تریدرها نقش اساسی داشته است. ‌شاخص قیمت مصرف‌کننده آمریکا در ماه گذشته ۰.۹٪ افزایش داشته است که بالاترین مقدار خود از سال ۱۹۹۱ تاکنون است.  تریدرها با توجه به افزایش نرخ تورم و احتمال تغییر سیاست‌های حمایتی فدرال رزرو آمریکا، بیت کوین و سایر رمز ارزهای خود را فروخته‌اند. با توجه به دورنمای صعودی قیمت اتریوم، همبستگی این دو رمز ارز در تنگنا قرار گرفته است. 

 

‌جاش آرنولد تحلیلگر اقتصادی Seeking Alpha عنوان کرد اتر و بیت کوین برخی مواقع همبستگی منفی دارند. ‌به عقیده او یک بازده همبستگی به میزان ۰.۶۳ را نمی‌توان عالی در نظر گرفت.‌او بر ساختار نمودار قیمت اتریوم تاکید دارد و معتقد است این نمودار از بالاترین قیمت خود در اواسط ماه می تاکنون یک الگو مثلث کاهشی تشکیل داده است. ‌الگو مثلث کاهشی معمولا قیمت را پس از نوساناتی محدود در راستای روند قبلی آن هدایت می‌کند.

WhatsApp Image 2021-07-14 at 16.28.14

 به گفته آرنولد تریدرها باید بتوانند حمایت اصلی این الگو را تقویت کنند در غیر این صورت بازار را به خرس‌ها واگذار می‌کنند. وی گفت: شکست الگوی مثلث کاهشی به سمت پایین باعث می‌شود اتریوم به کمترین مقدار خود در سال ۲۰۲۱ نزدیک شود و در سطوح بسیار پایین‌تر حمایت‌های جدیدی پیدا کند. ‌با این حال آرنولد پیش‌بینی کرد با توجه به واکنش اتریوم نسبت به روند نزولی ممکن است این رمز ارز در نهایت به سمت بالا حرکت کند.

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!