پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ 25 April 2024
يکشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۴۴۳۸۵

‌پیش‌بینی پایان روند نزولی بیت کوین توسط «جی‌پی مورگان»

‌پیش‌بینی پایان روند نزولی بیت کوین توسط «جی‌پی مورگان»
‌بانک سرمایه‌گذاری جی‌پی مورگان پیش‌بینی کرده با بازگشت سلطه بیت کوین بر بازار رمز ارزها به بالای ۵۰ درصد، روند نزولی قیمت آن تمام خواهد شد.
نویسنده :
زهرا غفوری

‌نیکولاس پنییرجوغلو، تحلیلگر این بانک در مصاحبه‌ای تحلیل خود را از وضعیت بازار بیت کوین ارائه کرد.  ‌او گفت با بازگشت دامیننس بیت کوین بر بازار رمزارزها به اعداد بالای ۵۰ درصد، افت قیمت آن به پایان خواهد رسید. به گفته او ‌یک عدد خوب، در خصوص درصد سهم بیت کوین از ارزش بازار کل رمزارزها، ۵۰ درصد و بالاتر است. این نشانه دیگری است که باید منتظر آن باشیم تا ببینیم این روند خرسی متوقف شده است یا نه.

 

‌سلطه بیت کوین به چه معناست؟

 

‌این شاخص در اوایل ماه آوریل در حدود ۶۰ درصد بوده است. پنییرجوغلو با یادآوری این نکته، اشاره کرد پایین بودن نسبی سلطه بازار بیت کوین نشانه‌ای منفی است که به کاهش علاقه بازار به بیت کوین اشاره دارد. اما این شاخص طی هفته‌‌های گذشته افزایش داشته است. ‌اگرچه تحلیلگر جی‌پی مورگان نشانه‌های اندکی مبنی بر اتخاذ استراتژی خرید در کف توسط سرمایه‌گذاران بزرگ در بازار امروز می‌بیند اما خاطرنشان کرد: ‌جریان ورود سرمایه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری اتریوم طی هفته‌های اخیر کاهش داشته است در حالی که در همین زمان جریان ورودی به صندوق‌های بیت کوین بیشتر شده است. به این معنا که احتمال وجود فرصتی برای کسب سود وجود دارد و سرمایه‌گذاران حقوقی با توجه به آن، در حال خرید بیت کوین و فروش دیگر رمز ارزها هستند.

 

‌هفته گذشته، تحلیلگر دیگر جی‌پی مورگان وضعیت بازار کریپتو را در حال بهبودی توصیف کرد و گفت هنوز بازار سلامت کامل خود را بازنیافته است. او پیش‌بینی آینده نزدیک بازار را دشوار دانسته بود چرا که احتمال فروش‌های بزرگ به زعم او همچنان وجود دارد.

 

‌رمزارزهای جدید در راه صندوق سرمایه‌گذاری گری اسکیل!

 

‌نیکولاس پنییرجوغلو سه هفته پیش در مطلبی به وضعیت عجیب بازار آتی (Futures) بیت کوین اشاره کرده بود. او نوشت: ‌به‌نظر ما بازگشت به وارونگی (زمانی که قیمت یک دارایی در بازار آتی پایین‌تر از قیمت فعلی آن معامله می شود) در هفته‌های اخیر نشانه‌ای دال بر بازار خرسی است.

 

قرارداد آتی چیست؟ همه چیز درباره معاملات فیوچرز بازار رمزارزها

 

‌با این حال، جیمی دیمون، مدیر ارشد اجرایی بانک جی‌پی مورگان ماه گذشته در جلسه‌ای در حضور اعضای کمیته سرویس‌های مالی کنگره در رابطه با رمزارزها گفته بود توصیه شخصی‌اش به مردم این است که از بیت کوین دوری کنند. علی‌رغم این گفته، وی اذعان داشت که مشتریان جی‌پی مورگان مایل هستند که در بازار کریپتو حضور داشته باشند.

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!