پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰
کد خبر: ۴۴۳۴۳
FATF گزارش داد:

تامین بودجه گروه‌های راست‌گرای تندرو با رمز ارزها

تامین بودجه گروه‌های راست‌گرای تندرو با رمز ارزها
‌گروه ویژه اقدام مالی (FATF) که یکی از نهادهای نظارتی در خصوص اقدامات ضدپولشویی است، در گزارشی که در خصوص تامین بودجه گروه‌های راست‌گرای تندرو منتشر کرده، گفته که بودجه آن‌ها شامل رمزارزها نیز بوده است.
نویسنده :
زهرا غفوری

‌گزارش FATF با عنوان «تامین بودجه تروریسم با انگیزه قومی یا نژادی» می‌گوید که رمزارزها، مانند بیت‌کوین توسط تندروها مورد استفاده قرار گرفته است. این گروه‌ها در حال کنار گذاشتن پلت‌فرم‌های پرداخت سنتی هستند. 

‌در این رابطه، دسترسی گروه‌های راست‌گرای تندرو (ERW) به شبکه‌های اجتماعی مسدود شده است. ‌در این گزارش اشاره شده است که بعضی از گروه‌های ERW به سمت کوین‌های حریم خصوصی تغییر موضع داده‌اند. منظور از این کوین‌ها، رمزارزهایی است که به کاربران امکان می‌‌دهند تا در هنگام انجام تراکنش‌ها بر بستر بلاک‌چین به طور کامل ناشناس باقی بمانند. ‌این نکته قابل ذکر است که رمزارزهای بر بستر بلاک چین، برخلاف پول نقد، سابقه تراکنش از خود به جای می‌گذارند. هرچند، واسطه مبادلاتی مطلوب مجرمان و تروریست‌ها است.

‌در گزارش FATF آمده است: از جانب گروه‌های ERW و افرادی که به دنبال ناشناس بودن هستند، علاقه بسیار زیادی به رمزارزها وجود دارد. عوامل راست‌گرای افراطی که نگران امنیت خود بوده و به دنبال سطح بالاتری از حریم خصوصی هستند، اغلب اوقات رمزارزها را انتخاب می‌کنند. هرچند، اطلاعات محدودی در خصوص حجم سرمایه انتقال داده‌شده به این روش در دسترس است. ‌در ادامه گزارش FATF به مثال‌هایی نظیر سازمان راست‌گرای واقع در آفریقای جنوبی پرداخته شده که استیبل کوین خود را ایجاد کرده است. این استیبل کوین، پشتوانه یک به یک با ارز آفریقای جنوبی یعنی راند دارد. 

‌در این گزارش آمده است: ‌این استیبل کوین که توسط برنامه‌ای به شکل PayApp مدیریت می‌شود، به گروه‌های مختلف امکان می‌دهد تا از پول دیجیتال به عنوان پول نقد استفاده کنند. اطلاعات تراکنش این استیبل کوین ۲۴ ساعت باقی می‌ماند و پس از آن، غیرقابل ردیابی می‌شود.

‌در گزارش FATF آمده است که تحلیل بانکی این گروه تندروی آفریقای جنوبی نشان می‌دهد که ۲۶۸,۰۰۰ راند معادل با ۱۷,۴۶۹ دلار سرمایه جذب کرده است.

‌سایر مثال‌ها شامل گروه ERW اسکاندیناویایی Nordisk Styrke است که در صفحه کمک مالی به سازمان خود، فقط آدرس رمزارز ارائه داده است.

منبع خبر : coindesk
منبع: coindesk
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!