جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
چهارشنبه ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۴۴۲۷۸

عرضه رمزارز توسط بزرگ‌ترین کارگزاری صرافی جهان

عرضه رمزارز توسط بزرگ‌ترین کارگزاری صرافی جهان
​‌TP ICAP بزرگ‌ترین بروکر جهان قصد دارد یک صرافی رمز ارز را برای سرمایه‌گذاران سازمانی راه‌اندازی کند.

‌این پلتفرم با همکاری گروه فیدلیتی و Standard Chartered، غول خدمات بانکی انگلیسی به همراه گروه تامین نقدینگی Flow Traders توسعه داده می‌شود. 

 

‌این صرافی قرار است برای قراردادها و اجرای آنها مدل‌های جداگانه اما با قابلیت همکاری ارائه دهد. ‌این پلتفرم بر خلاف سایر صرافی‌های ارز دیجیتال، با کمک شبکه‌ای از متصدیان رمز ارزها و توافقات جداگانه، زیرساخت پس از معاملات (post-trade) را برای حذف ریسک‌های اعتباری (credit risks) به مشتریان عرضه می‌کند.

 

‌سایمون فارستر (Simon Forester) مدیر دارایی‌های دیجیتال در شرکت ICAP معتقد است زیرساخت‌های بازارهای رمز ارز موجود برای مشتریان سازمانی مناسب نیستند زیرا اکثر این بازارها به پیش پرداخت نیاز دارند و علاوه بر آن به صورت متصدیانه کار می‌کنند. ‌فارستر می‌گوید: ‌در بحث معاملات، تعارض دیدگاه‌های ذی‌نفعان موجب پیدایش چالش‌هایی می‌شود و در نتیجه به پراکندگی نقدینگی منجر می‌شود. همکاری‌ها و پلتفرم جدید ما انقلابی در ساختار بازار است که باعث می‌شود رمز ارزها مانند بیت کوین برای بازارهای عمده در دسترس باشد.

 

‌این پلتفرم باید طبق مقررات و قوانین مرجع راهبرد امور مالی انگلیس (FCA) تایید و ثبت شود و انتظار می‌رود تا پایان سال عرضه شود. ‌این پلتفرم در مرحله اول به سرمایه‌گذاران سازمانی اجازه می‌دهد به معاملات آنی (Spot) بیت کوین بپردازند و در مراحل بعدی رمزارزهایی مانند اتریوم اضافه می‌شود.

دانکن ترن‌هولم (Duncan Trenholme) دیگر مدیر بخش دارایی‌های دیجیتال در شرکت ICAP گفت: در اکثر گفتگوهای ما با مشتریان‌مان متوجه شدیم آنها به قوانین تصدی جدای از قوانین اجرای معاملات احتیاج دارند که این مدل نقطه مقابل مدل‌های کنونی است. ‌TP ICAP آخرین شرکت سنتی ارائه دهنده امور مالی است که به بازار معاملات آنی رمز ارزها وارد شده است. در ماه‌های اخیر بانک‌هایی همچون گلدمن ساکس، مورگان استنلی و سی‌تی گروپ، پلتفرم‌های داخلی خود را راه‌اندازی کرده‌اند تا مشتریان ثروتمند آنها به بازارهای ارز دیجیتال دسترسی داشته باشند.

 

‌Standard Chartered در اوایل این ماه اعلام کرد برای راه‌اندازی کارگزاری رمز ارز و یک پلتفرم صرافی در انگلیس و اروپا با همکاری شرکت BC Group برنامه‌هایی دارد. ‌شرکت TP ICAP نیز در سال ۲۰۱۹ موفق به راه‌اندازی بخش دارایی‌های دیجیتال شد که در حال حاضر به مشتریان کمک می‌کند به معامله محصولات مشتقه ارز دیجیتال در بازار CME Group بپردازند. ‌انتظار می‌رود این شرکت برای توسعه پلتفرم معاملات آنی رمز ارز خود در آینده با شرکت‌های تامین‌کننده نقدینگی و شرکت‌های متصدی بیشتری همکاری کند. در حال حاضر Zodia نیز در حال طی کردن مراحل قانونی با مرجع راهبرد امور مالی انگلیس است.

منبع: cointelegraph

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!