پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۴۳۷۳۴

آفریقایی‌ها پیشتاز در مبادلات فردی بیت‌کوین

آفریقایی‌ها پیشتاز در مبادلات فردی بیت‌کوین
پژوهش‌های UsefulTulips نشان می‌دهد که رشد استقبال از مبادلات بیت‌کوینی توسط مردم آفریقا با ۵۰٪ رشد سالیانه، بالاترین میزان در دنیا محسوب می‌شود.

‌آفریقایی‌ها تنها در ماه گذشته معادل ۱۷ میلیون دلار تبادلات شخصی (P2P) بیت‌کوینی انجام داده‌اند؛ پژوهش‌ها همچنین نشان می‌دهد رشد مبادلات فردی بیت‌کوینی در خاورمیانه هم رشد قابل توجهی داشته است.

‌طی شش ماه گذشته بیشتر کشورهای آفریقایی افزایش ۱۵ تا ۳۰ درصدی در حجم معاملات بیت کوین را داشته‌اند. این در حالی‌است که آمریکای شمالی ۱۸ درصد افت در حجم معاملات را تجربه کرده است.  

‌در صحرای آفریقا در ماه مه ۲۰۲۱ حجم معاملات حدود ۱۷ میلیون دلار ثبت شده است که تقریباً ۵۰ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.  

‌از سوی دیگر، کشورهای خاورمیانه در آفریقا و شمال آفریقا حجم معاملات قابل توجهی در ماه مه را نشان می‌دهند، چیزی حدود ۱ میلیون دلار.  

‌آفریقا از نظر حجم تجارت P2P سریعترین رشد را در بین تمام قاره ها دارد. مشارکت آفریقا در بازار رمزارز از سال ۲۰۲۰ در حال افزایش است. اما طور کلی، با وجود افت چشمگیر، آمریکای شمالی همچنان فعال‌ترین است. 

‌ فعالیت‌های سنگین تجاری در آفریقا باعث رشد بازار رمزارها شده است. اکنون چندین کشور در حال رفتن به سمت رمزارهای ملی و اجرای مقررات مربوط به آن هستند.  

‌به نظر می‌رسد تانزانیا کشور بعدی است که تحقیق و توسعه را در مورد ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) آغاز می‌کند. رئیس جمهور تانزانیا در سخنرانی خود در مراسم افتتاح ساختمان بانک مرکزی در موانزا از بانک مرکزی تانزانیا خواست تا کار بر روی رمزارز ملی را آغاز کند.

‌ او گفت که اینترنت عصر جدیدی را آغاز کرده است و از بانک مرکزی خواست تا اقدامات خود را با فناوری بلاکچین آغاز کند. 

‌ سایر کشورهای آفریقایی نیز شروع به ورود به بازار رمزارزهای ملی می‌کنند. نیجریه اعلام کرد که روی رمزارز ملی کار خواهد کرد. جک دورسی، مدیر عامل توییتر همچنین گفت که نیجریه کانون فعالیت رمزارزها شده است.

‌ با توجه به اینکه السالوادور مناقصه قانونی بیت کوین ارائه داد و چندین کشور از جمله فرانسه، کانادا، استرالیا و آفریقای جنوبی اکنون روی CBDC ها کار می‌کنند ، به نظر می‌رسد که در نیمه دوم سال ۲۰۲۱، کشورهای متعددی شاهد تدوین مقررات برای ورود به دنیای رمزارز ملی باشند.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!