جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۵۸۸۸۵

چگونه رمزارز خود را پس از مرگ منتقل کنیم؟

ممکن است که وکلا فکری به حال مرگ زودهنگام سرمایه‌گذاران معمولی کریپتو نکرده باشند؛ لااقل مرگی نابهنگام. اما این بدان معنا نیست که در صورت مواجهه با مرگی غیرمنتظره، تدابیری هم برای انتقال ارز دیجیتال اندیشیده نشده باشد...
نویسنده :
مونس نظری

وکلای کریپتو پیشنهادشان این است که دستورالعمل‌هایی دقیق را در وصیت‌نامه خود قید کنید. و در میان تمام پیشنهادهایشان بر یکی تأکید ویژه دارند: خویشاوندی لایق و ارزنده را انتخاب کنید.

 

ممکن است که وکلا فکری به حال مرگ زودهنگام سرمایه‌گذاران معمولی کریپتو نکرده باشند؛ لااقل مرگی نابهنگام. اما این بدان معنا نیست که در صورت مواجهه با مرگی غیرمنتظره، تدابیری هم برای انتقال ارز دیجیتال اندیشیده نشده باشد.

 

ایرینا هیور، وکیل رمزارز مستقر در دبی، که با کوین‌تلگراف گفتگو کرده، معتقد است که ارزش «میلیاردها» بیت‌کوین به دلیل اهمال‌کاری صورت گرفته از جانب متوفیان از دست می‌رود.

 

او خاطرنشان کرده که بسیاری از خانواده‌ها به سبب بردن کلید دارایی‌های متوفیان‌شان به درون قبر، دسترسی به دارایی‌های رمزنگاری‌شده عزیزان خود را از دست داده‌اند.

 

او در ادامه گفتگوی خود بر اهمیت بحث درباره دارایی‌های رمزنگاری‌شده با خانواده و گنجاندن بحث آن در وصیت‌نامه تأکید کرده است. هیور گفته که یک سرمایه‌گذار معمولی کریپتو «هزاره مردی» است مابین سنین ۲۷ تا ۴۲ سال... که این محدوده سنی، بازه‌ای است که در آن تنظیم امور مالی، در صورت مرگ فرد «آخرین چیزی» است که به آن پرداخته می‌شود.

 

لیام هنسی، وکیل دارایی‌های دیجیتال، و شریک شرکت حقوقی استرالیایی گادنز، معتقد است که سرمایه‌گذاران رمزارز باید بدانند که «اولین گام» برای محافظت از آینده خانواده‌هایشان، تهیه وصیت‌نامه است... در عین حال که باید توجه داشته باشند که رمزارز دارایی پیچیده‌ای است.

 

و نکته دیگر اینکه وصیت‌نامه باید شامل دستورالعمل‌های خاصی در مورد مکان رمزنگاری و نیز نحوه دسترسی به کلیدها باشد.

 

هیور در روند به ارث‌بردن رمزارز «مشکلاتی بزرگ» را مشاهده کرده بود؛ از جمله موردی که در آن خانواده‌ای به او مراجعه کرده و جهت دسترسی به دارایی‌های رمزنگاری یکی از عزیزان متوفی، درخواست کمک کرده بود.

 

گریش گوسای، وکیل دارایی‌های دیجیتال، و شریک مدیریت قانون گوسای، بر این باور است که به سبب عدم درک درستی که در مورد دارایی‌های دیجیتال وجود دارد، اطلاع‌رسانی در مورد این گروه از دارایی‌ها، اهمیت بسیار بالایی پیدا می‌کند.

 

گوسان معتقد است که اطلاع‌رسانی به مجریان اراده فرد متوفی، از موضوعات مهم در این باب است؛ اما توصیه‌ی او این است که نیازی نیست اطلاعات حساس ورود به سیستم یا عبارات اولیه به اشتراک گذاشته شوند... یا بهتر است بگوییم انجام این کار هیچ ضرورتی ندارد.

 

پیشنهاد او این است که در صورت لزوم می‌توان عبارت بازیابی را میان چهار عضو خانواده تقسیم کرد.

 

پیامدهای مالیاتی

 

به ارث بردن کریپتو نیز، به سبب تفاوتی که در ساختارهای مالیاتی در حوزه‌های قضایی وجود دارد، می‌تواند پیچیده باشد.

 

هیور در اینجا اضافه می‌کند که در برخی از حوزه‌های قضایی، مالیات بر ارث وجود دارد. برای مثال در بریتانیا، دارایی‌های کریپتو در صورت فوت دارنده و مالیات بر عایدی سرمایه در صورت واگذاری، معتبر خواهند بود.

 

اما در استرالیا مالیات بر ارث وجود ندارد. اما هیور خاطرنشان کرده که اگر کسی دارایی‌های یک متوفی را به ارث برده باشد، مالیات بر عایدی سرمایه وجود خواهد داشت.

 

ولی در عین حال او به حوزه‌های قضایی هم که در آنها هیچ مالیاتی وجود ندارد، نظیر امارات متحده عربی نیز اشاره می‌کند.

 

و اما در پایان لیام هنسی، دست‌یابی به دارایی‌های دیجیتال با بهترین قیمت را به دلیل عواملی چون نوسانات قیمتی و پروتکل‌های اجرایی هوشمند، نکته‌ی قابل ذکر دیگری می‌داند.

 

منبع خبر : کوین تلگراف
برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!