جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۵۷۵۱۳

سینا استوی، مدیرعامل صرافی کریپتولند از ایران فرار کرد؟

سینا استوی، مدیرعامل صرافی کریپتولند از ایران فرار کرد؟
نوشته‌های تند و گاه توهین‌آمیز او در مورد نهادها و ارکان نظام و همینطور سر باز زدن از پاسخ شفاف به اینکه وی هم اکنون در ایران است یا خیر، گمانه‌ها را درباره خروج یا فرار سینا استوی از کشور تقویت می‌کند.

طی یکی دو روز اخیر شایعاتی مبنی بر فرار سینا استوی، مدیر عامل صرافی کریپتولند از کشور منتشر شده. نه مراجع رسمی و نه خود او تا کنون این خبر را تائید نکرده‌اند. اما نشانه‌هایی در میان است که حکایت از صحت این خبر دارد.

سینا استوی، سرمایه‌گذار و فعال ارزهای دیجیتال، با خرید رمزکلید یگانه اولین توئیت جک دورسی، یکی از بنیانگذاران توئیتر، به قیمت ۲.۹ میلیون دلار در اسفندماه  ۱۳۹۹ خبرساز شد. کمی بعد اما در ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ خبر بازداشت او به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور منتشر شد. استوی شش ماه بعد با قید وثیقه آزاد شده بود تا سرمایه‌های مردم را به آنان برگرداند.

مستند اتهام او انتشار توکن BRG بود. اما سینا استوی بلافاصله بعد از آزادی خود از زندان مجددا فعالیت خود برای توکن BRG را آغاز کرد. در آن مقطع خیلی‌ها او را به آغاز مجدد فعالیت کلاهبردارانه متهم می‌کردند.

سینا استوی فعالیت‌های خود را تحت قالب صرافی رمز ارز کریپتولند انجام می‌داد که خود مدیرعامل آن بود. بعد از بازداشت او وبسایت کریپتولند به «سامانه عودت دارایی کاربران کریپتولند» تغییر نام یافت.

در برخی گزارش‌ها آمده که حدود ۷۰ نفر از مالباختگان کریپتولند که سرمایه آنها به حدود ۸۰۰ میلیارد تومان می‌رسد، با دادن وکالت به یک وکیل دادگستری خواستار پیگیری مجدد شده‌اند. این در حالی است که وثیقه سینا استوی برای آزادی از زندان به گفته کامبیز عیدی، وکیل مالباختگان حدود ۱۳۰ میلیارد تومان است. یعنی ۶۷۰ میلیارد تومان کمتر از مبلغی کلاهبرداری.

در طول یک سال گذشته چندین بار سرمایه گذاران در کریپتولند دست به تجمعات اعتراضی برای بازپس‌گیری دارایی خود زدند و مسئولان مربوط باید این پرونده را تعیین تکلیف کنند. 

 

1659008705_V9eP0

 

در این شرایط خبر فرار سینا استوی در صورت صحت می‌تواند شوک بزرگ به پرونده‌ای باشد که مدت‌هاست سرنوشت آن میان زمین و هوا گیر کرده. اما این خبر چقدر می‌تواند صحت داشته باشد؟

در حالی که نه مراجع رسمی و نه خود سینا استوی درباره صحت یا عدم صحت ماجرای خروج او از ایران اظهارنظری نکرده‌اند، بررسی حساب شخصی او در توئیتر نشان می‌دهد که مطالب وی در هفته‌های اخیر و خصوصا پس از آغاز ناآرامی‌ها در ایران به سمت حمایت از اعتراضات و حتی گروه‌های مخالف نظام چرخش کرده است.

نکته مهمتر اما چند توئیت و رشته توئیت اخیر استوی است. او در این مطالب به صراحت اتهاماتی سنگین را متوجه ارکان نظام مانند قوه قضائیه و سپاه پاسداران کرده.

او شامگاه چهارشنبه و ساعاتی پس از جدی شدن شایعه خروجش از ایران هم رشته توئیتی منتشر کرد و در آن توضیحاتی درباره وثیقه و جریان آزادی خود از زندان و شکایتش از برخی ماموران دولتی را مطرح نمود. با این حال در این مطلب هیچ اشاره‌ای به اینکه او در ایران حضور دارد و یا از کشور خارج شده وجود ندارد.

نوشته‌های تند و گاه توهین‌آمیز او در مورد نهادها و ارکان نظام و همینطور سر باز زدن از پاسخ شفاف به اینکه وی هم اکنون در ایران است یا خیر، گمانه‌ها را درباره خروج یا فرار سینا استوی از کشور تقویت می‌کند. هر چند باید منتظر بود و دید که مراجع و افراد مسئول در این پرونده درباره خبر خروج استوی از کشور چه خواهند گفت.

 

 

 

 

 

ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد
-
پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱
0
بی قانون ترین کشور ، ضعیف کش ترین قوه قضائیه کره خاکی با اختلاف مختص به ایران است.
وثیقه ۱۳۰ میلیارد تومن
بعد ۱میلیون و ۳۰۰ هزار دلار بهش دادن آزاادش کردن تا فعالیتی را از سر بگیرد که بخاطرش آزادش کردند
درمقاله اشاره ای به دزدی سرهنگ پاسدار بهنام حاجی پور نکرده اید ،البته حق دارید چرا که مقامات غیر مستقل قوه قضائیه به شدت در حال لاپوشانی این مطلب هستند
خلاصه بگم
مقامات قوه قضائیه ۲سال و ۳ماه است که دارند به ما دروغ میگویند
بعد میگویند فسادشان سیستماتیک نیست البته درست است چرا که بیشتر ازین است
مرتضی
دوزدخودتی با همه کست حاجی پور هیچ ربطی به پرونده کریپتولند نداره که بخوان اسمشم تو مقاله بنویسن آقا یا خانوم
حمید
-
پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱
0
سربازان گمنام امام زمان عجل الله گرفتنش و تو گونی هدایتش کردن، این بی شرف کلاه بردار رو دیگه ولش نکن هر چی داره رو مصادره کنن و به مالباختگان بدن ،کثافت آشغال جامعه
روح الله
سینا استوی کلاهبردارو نگرفتن شایعست بهشتی رئیس دادسرا و باز پرس واحدی هوای سینا استوی و چندین نفر دیگه که اسمشون بود هوشیار مصطفی نعیمی خیلی خیلی دارن اونا همه تقصیراتو انداختن سر یه نفر که هیچ نقشی تو این پرونده نداشته اونم حاجی پور اون بی گناه ترین کسی هست تو این پرونده زندگیشو نابود کردن اما جواب تمام کاراشونو تو این دنیا با عزیزاشون پس میدن
نرگس
-
پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱
0
حاجی پور هیچ ارتباطی به پرونده کریپتولند نداره پروفسور واسه اونم پاپوش درست کردن تو کسی نیستی که بخوای قضاوت کنی
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!