جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ 19 April 2024
يکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷
کد خبر: ۵۶۵۵۱

اهمیت انتخابات میان‌دوره‌ای ایالات‌متحده برای ارزهای دیجیتال

با نشانه‌های نویدبخش کنگره امسال، امیدهای زیادی وجود دارد که مراحل بعدی رقابتی با رونمایی تازه‌ای از مراحل نظارتی در بخش کرپیتو همراه باشد.
نویسنده :
مونس نظری

در اثناء انتخابات میان‌دوره‌ای، امیدها برای شکل‌گیری مقررات دقیق برای ارزهای دیجیتال در ایالات‌متحده افزایش پیدا کرده است. مشتاقان ارزهای دیجیتال، در ابتدای سال امید داشتند که رگولاتورها، چارچوبی نظارتی را به اجرا درآورند... هدفی که هیچ‌وقت محقق نشد.

شرکت‌ها و نمایندگان ارزهای دیجیتال در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای، بالغ بر ۸۰ میلیون دلار اهدا کرده‌اند. از ماه ژوئن به این سو، حجم کلی ارزهای دیجیتال اهدایی کاهش یافته است.

 

با تمرکز بیشتر بر انتخابات میان‌دوره‌ای ایالات‌متحده، افراد و شرکت‌ها از تمامی بخش‌ها، رشته‌ها و صنایع مشتاق‌اند بدانند چه چیز انتظارشان را می‌کشد. این امیدها و انتظارات برای فضای کریپتوکارنسی، در روند تشکیل کنگره سال آینده و ایجاد یک چارچوب نظارتی دقیق برای ارزهای رمزپایه در ایالات‌متحده، شتاب بیشتری نیز گرفته است.

 

در ابتدای سال علاقمندان ارزهای دیجیتال باور داشتند که قانون‌گذاران به دنبال تنظیم مقرراتی شفاف هستند. و با وجودی که آنچه واقع شد به واقعیت نزدیک بود، اما اقدامات صورت‌گرفته تا حدودی کمتر از حد انتظارات بود.

 

بخش کریپتوکارنسی، از طریق پیشنهادهایی نظیر لایحه حمایت‌شده توسط سناتور لومیس و گیلیبراند، نشانگان مثبتی از مقررات را دریافت کرده است. دستور اجرایی پرزیدنت بایدن در ماه مارس نیز به انتظاراتی که برای قانون‌گذاری در باب رمزارز در ایالات‌متحده وجود داشت، اضافه کرد.

 

با این وجود هنوز سیاست روشنی در مورد مدیریت دارایی‌های دیجیتال در ایالات‌متحده وجود ندارد.

 

علاقمندان ارزهای دیجیتال به سبب نظارت‌های متناقض بر کمیسیون بورس (SEC) و اوراق بهادار و کمیسیون معاملات آتی کالا با مصائب بیشتری نیز مواجهند.

 

بنا به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که با وجود آنکه کاخ سفید لااقل برای دو سال دیگر دموکرات باقی خواهد ماند، مجلس نمایندگان به اکثریت جمهوری‌خواه بازخواهد گشت.

 

از آنجا که بخش عمده‌ی جمهوری‌خواهان، طرفدار سرسخت ارزهای دیجیتال هستند و از قانون‌گذاران درخواست می‌کنند که لوایح کریپتوکارنسی‌ها را تصویب نمایند، می‌توان گفت که حضور اکثریت جمهوری‌خواه به طور بالقوه می‌تواند به نفع صنعت کریپتو باشد.

 

علاوه بر این، یک کنگره‌ی تحت کنترل جمهوری‌خواهان ممکن است آژانس‌هایی چون SEC را تحت فشار بگذارد تا فعالیت‌های تهاجمی خویش را در این بخش کاهش دهند.

 

با این حال باید توجه داشت که مطابق گزارش‌ها، نمایندگان دموکرات و جمهوری‌خواه از دارایی‌های دیجیتال حمایت می‌کنند و بنابراین صنعت کریپتوکارنسی بر امور قانون‌گذاری ایالات‌متحده نظارت خواهد داشت.

 

کمک‌های مالی ارزهای دیجیتال به سوی انتخابات

 

در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای امسال، کمک‌های زیادی (به مبلغ بیش از ۸۰ میلیون دلار) از فضای ارزهای دیجیتال به سوی انتخابات گسیل داشته شده است. براساس گزارشات، سام بنکمن فرید، بنیان‌گذار و مدیرعامل FTX در حال حاضر (در زمان نگارش این مقاله) عنوان چهارمین مشارکت‌کننده بزرگ را  به خود اختصاص داده است.

 

اما به رغم قابل‌توجه بودن این مبلغ، میزان اعانات در ماه سپتامبر (به نسبت ماه ژوئن که بخش کریپتوکارنسی ۱۰.۴ میلیون دلار به کمپین‌ها اهدا کرد)، به میزان بالایی کاهش داشته است.

 

در ماه جولای این ارقام با بیش از ۵۰ درصد کاهش به ۴.۴ میلیون دلار رسید؛ البته اوج این ماه ۵.۱ میلیون دلار بود.

 

میزان کمک‌های انجام‌شده در ماه‌های سپتامبر و اکتبر نیز به ترتیب ۳.۹ میلیون دلار، و ۶۰۰ هزار دلار بود.

 

احتمالاً عامل اصلی روند فوق، کاهش عمومی بهای کریپتوها و ارزش بازار در سال جاری بوده است.

 

البته گروهی که به لطف چنین کمک‌هایی از مراحل مقدماتی عبور کردند، هنوز حمایت مشخصی از صنعت کریپتو اعلام نداشته‌اند. و مشارکت علاقمندان به ارزهای دیجیتال نیز هنوز برای تأثیرگذاری فرصت دارد.

 

علاقمندان ارزهای دیجیتال در انتظار اتفاقات زیادی هستند

 

حامیان بخش کریپتوکارنسی در حال حاضر حمایت خود را ازین صنعت اعلام کرده و برای اعمال قوانین شفاف و قدرتمند فشار می‌آورند. قانون‌گذارانی مانند لومیس، گیلیبراند، و پت تومی از جمله کسانی بودند که امسال برای ارزهای دیجیتال تلاش زیادی کردند؛ هرچند که تومی در آستانه بازنشستگی است.

 

با نشانه‌های نویدبخش کنگره امسال، امیدهای زیادی وجود دارد که مراحل بعدی رقابتی با رونمایی تازه‌ای از مراحل نظارتی در بخش کرپیتو همراه باشد.

 

 

 

برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

نقش اصلی روسیه در راه‌اندازی کانال زنگزور؛ ایران دور می‌خورد؟

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!