جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
شنبه ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۵۲۰۷۲

سقوط بیت کوین به کانال ۱۹ هزار دلار

سقوط بیت کوین به کانال ۱۹ هزار دلار
بیت‌کوین بدترین ماه تاریخی خود را به پایان رساند و به کانال ۱۹ هزار دلار سقوط کرد؛ این در حالی است که این افت، بدترین افت صنعت ارزهای دیجیتال از سال ۲۰۱۰ تلقی می‌شود.

بیت کوین روز پنجشنبه به زیر کانال ۱۹ هزار دلار سقوط کرد؛ بزرگترین ارز دیجیتال جهان همچنان تحت فشار نگرانی‌های اقتصاد کلان و بحران نقدینگی در میان شرکت‌های ارز دیجیتال است.

 

بیت کوین بدترین ماه تاریخ خود را به پایان رساند و از پنجشنبه بیش از ۳۸ درصد از ارزش خود را در ژوئن از دست داد. افت در ماه ژوئن بدترین افت برای ارزهای دیجیتال از سال ۲۰۱۰ که برای اولین بار، در صرافی‌ها معامله شدند بود. فقط در طی چند ماه، بازار ۲ تریلیون ار ارزش خود را از دست داده است.

 

5a9fc922c9de3d18f0c45035-e1608653096381-min

 

با این حال، بسیاری از علاقه مندان به بیت کوین انتظار احیای آن را دارند و در حدی که پیش‌بینی می‌کنند این پایین‌ترین قیمت بیت کوین بوده و از الان شروع به جمع کردن آن کرده‌اند. مایکل سیلر روز چهارشنبه در توییتی نوشت که MicroStrategy حدود ۴۸۰ بیت کوین را به قیمت حدود ۱۰ میلیون دلار خریداری کرده است که مجموع دارایی این شرکت از محبوب‌ترین سکه دیجیتال جهان را به حدود ۴ میلیارد دلار می‌رساند.

 

بر اساس Coin Metrics، بیت کوین آخرین بار با ۵.۷ درصد کاهش به قیمت ۱۸ هزار و ۹۷۰ دلار معامله شد. این ارز دیجیتال تنها در سال جاری حدود ۵۸ درصد کاهش یافته است و از بالاترین قیمت خود یعنی قیمتی حدود ۶۹ هزار دلار که در ماه نوامبر به ثبت رسیده بود، حدود ۷۲ درصد کاهش یافته است.

 

بیت کوین مانند سایر دارایی‌ها همچنان تحت فشار است. ایو لانگ‌چمپ، سرپرست تحقیقات بانک SEBA متمرکز بر دارایی‌های دیجیتال، از طریق ایمیل به CNBC گفت: «ترکیبی از تورم بالا، افزایش نرخ بهره و رکود بر ارزهای دیجیتال همواره فشار می‌آورد.»

 

سرمایه گذاران همچنین نگران تورم افسارگسیخته هستند که بانک های مرکزی جهانی را مجبور به افزایش نرخ بهره می کند. این همچنین باعث ترس از رکود در ایالات متحده و سایر کشورها شده است.

 

Cryptocurrency-min

 

مشکلات نقدینگی به شرکت‌های ارز دیجیتال ضربه زده است

 

سقوط قیمت کریپتو، ماهیت بسیار اهرمی این صنعت را آشکار کرده و باعث ایجاد مشکل نقدینگی در سراسر شرکت‌ها شده است.

 

یک فرد مطلع به CNBC گفت: صندوق تامینی ارزهای دیجیتال Three Arrows Capital این هفته منحل شد. این شرکت در معرض استیبل کوین الگوریتمی terraUSD و لونا توکن که اکنون سقوط کرده است، قرار داشت.

 

در همین حال، صرافی ارزهای دیجیتال کوین‌فلکس هفته گذشته به دلیل «شرایط شدید بازار»، برداشت برای مشتریان را متوقف کرد. مارک لمب، مدیرعامل کوین فلکس نیز گفت که راجر ور، سرمایه گذار قدیمی ارزهای دیجیتال، 47 میلیون دلار به این شرکت بدهکار است.البه راجر به صورت کلی این اتهامات را رد می‌کند.

 

کوین‌فلکس در حال انتشار یک سکه جدید برای جبران کسری ۴۷ میلیون دلاری است. لمب در مصاحبه‌ای در روز چهارشنبه به CNBC گفت: CoinFlex در حال مذاکره با چندین صندوق بزرگ علاقه‌مند به خرید توکن است. او همچنین گفت که برداشت برای مشتریان در روز پنجشنبه همان طور که ائلام شده بود از سر گرفته نمی‌شود. 

CoinFLEX_US_Logo

 

لانگ چمپ با توجه به عدم اطمینان در مورد پایان یافتن اهرم‌زدایی صنعت گفت: «در این محیط، فشار بر بیت‌ کوین و سایر دارایی‌های رمزنگاری‌شده باقی می‌ماند که این باعث شده است تا قیمت بیت کوین سقوط کند».

 

منبع: CNBC

 

برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!