شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ 20 April 2024
سه‌شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۵۱۷۳۶
مدیر ارشد سرمایه‌گذاری گوگن‌هایم: اکثر رمزارز‌ها «آشغال» هستند

بسیاری از ارزهای دیجیتال سقوط خواهند کرد

بسیاری از ارزهای دیجیتال سقوط خواهند کرد
با وجود بیش از ۱۹ هزار ارز دیجیتال، صنعت ارز‌های دیجیتال، وضعیت فعلی بازار را به سال‌های اولیه اینترنت شبیه کرده است. با این حال، فعالان این صنعت معتقدند که بیشتر این ارز‌ها سقوط خواهند کرد.

چندین بازیگر صنعت ارز‌های دیجیتال به CNBC گفته‌اند: احتمالاً هزاران توکن دیجیتالی از بین ‌می‌روند در حالی که تعداد بلاک‌چین‌های موجود نیز در سال‌های آینده کاهش خواهد یافت.

بیش از ۱۹ هزار ارز دیجیتال و ده‌ها پلتفرم بلاک چین وجود دارد. یک پلتفرم بلاک چین، مانند اتریوم، فناوری زیربنایی است که بسیاری از این ارز‌های دیجیتال مختلف بر اساس آن ساخته شده‌اند.

 

Bitcoin-re

 

فروپاشی اخیر استیبل کوین الگوریتمی terraUSD و لونا، که موجی از شوک را در بازار ایجاد کرد، باعث شده است تا هزاران ارز دیجیتالی مورد توجه قرار بگیرند و سؤالی که در حال حاضر به وجود می‌آید این است که آیا این ارز‌های نیز سرنوشتی همچون لونا را خواهند داشت یا می‌توانند در این بازار دوام بیاورند و به رشد خود ادامه دهند.

 

برتراند پرز، مدیر عامل بنیاد Web۳، هفته گذشته در مجمع جهانی اقتصاد در داووس، سوئیس، به CNBC گفت: «یکی از تأثیرات آنچه هفته گذشته در مورد Terra دیدیم این است که در مرحله‌ای هستیم که اساساً بلاک چین‌ها و توکن‌های بسیار زیادی وجود دارد، و این باعث سردرگمی کاربران می‌شود که خطراتی را نیز برای کاربران به همراه دارد.»

 

Bitcoin image from shutterstock 12.14.21 v2

 

«این دقیقاً همانند شروع کار و گسترش اینترنت است؛ در آن زمان شرکت‌های دات کام زیادی وجود داشت و بسیاری از آنان کلاه‌برداری بودند؛ با گذشت زمان تمام این مشکلات برطرف شد و در حال حاضر شرکت‌های بسیار خوبی داریم که به طور قانونی کار می‌کنند.»

برد گارلینگ هاوس، مدیر عامل شرکت پرداخت‌های بین مرزی بلاک چین ریپل، گفت که احتمالاً در آینده ارز‌های دیجیتالی زیادی باقی خواهند ماند.

«من فکر می‌کنم این سؤال وجود دارد که در حالی که در دنیای فیات، شاید ۱۸۰ ارز وجود داشته باشد؛ آیا ما امروز به ۱۹ هزار ارز دیجیتال جدید نیاز داریم یا نه.»

اسکات می‌نرد، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری گوگن‌هایم، هفته گذشته وقتی گفت که اکثر رمزارز‌ها «آشغال» هستند، اما بیت کوین و اتریوم زنده خواهند ماند، بدبینی بیشتری را به بازار ارز‌های دیجیتال اضافه کرد.

 

shutterstock_725383297-min_0

 

این نظرات در بازار ارز‌های دیجیتال درست زمانی دارد مطرح می‌شود که بازار به شدت در فشار است. بیت کوین بیش از ۵۰ درصد از رکوردی که در ماه نوامبر به ثبت رساند، کاهش یافته است، و بسیاری از توکن‌های دیجیتال دیگر به شدت کمتر از بالاترین رکورد خود هستند.

 

منبع: CNBC

 

 

 

 

برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!