جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۵۱۶۹۱

لونا احیا شده است؟

لونا احیا شده است؟
در حال حاضر لونا یک چرخه جدید را طی می‌کند که سرمایه گذاران آن را لونا‌۲ می‌نامند. این ارز در حال حاضر در صرافی‌های مطرح خرید و فروش ارزهای دیجیتال لیست شده است.

نسخه جدیدی از ارز دیجیتال سقوط کرده لونا در حال حاضر در صرافی‌های اصلی فعال است  که شروع خوبی نداشته است.

 

هفته گذشته، حامیان پروژه بلاک چین Terra به احیای لونا، که به اصطلاح «استیبل کوین» است، رای دادند. سقوط این ارز در هفته‌های گذشته موجب ترس و وحشت در بین سرمایه گذاران این پروژه شده بود.

 

luna_cover

 

TerraUSD یا UST چیزی است که به عنوان یک استیبل کوین الگوریتمی شناخته می‌شود. برای حفظ ارزش ۱ دلاری، به کد و یک توکن خواهر، لونا متکی بود. اما با کاهش قیمت ارز‌های دیجیتال، سرمایه‌گذاران از استیبل کوین فرار کردند و بعد از آن UST و لونا ارزش خود را به صورت کلی از دست دادند.

 

چه بر سر «لونا» آمده؟

 

لونای قدیمی که الان به عنوان «لونای کلاسیک» شناخته می‌شود، در زمان اوخ خود بیش از چهل میلیارد دلار عرضه داشت.در حال حاضر لونا یک چرخه جدیدی را طی می‌کند که سرمایه گذاران آن را لونا‌۲ می‌نامند. این ارز در حال حاضر در صرافی‌هایی از جمله Bybit، Kucoin و Huobi معامله می‌شود. بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز جهان، گفته است که در روز سه‌شنبه قصد دارد که این ارز را در صرافی خود لیست کند.

 

ogImage

 

تا به این‌جای کار، فهرست کردن ارز لونا در صرافی‌ها تاثیر مثبتی نداشته است.طبق داده‌های CoinMarketCap، لونا پس از رسیدن به اوج ۱۹/۵۳ دلار در روز شنبه، تنها چند ساعت بعد به ۴/۳۹ دلار سقوط کرد. از آن زمان تاکنون با قیمتی در حدود ۵/۹۰ دلار فروخته شده است.

 

تحلیلگران عمیقاً در مورد شانس موفقیت بلاک چین احیا شده Terra تردید دارند. زیرا باید با مجموعه‌ای از شبکه‌های به اصطلاح «لایه ۱» رقابت کند.  زیرساختی که زیربنای ارز‌های دیجیتالی مانند اتریوم، سولانا و کاردانو است.

 

Terra توکن‌های لونا را از طریق چیزی که «ایردراپ» نامیده می‌شود، توزیع می‌کند. بیشتر آن‌ها به کسانی تعلق خواهد گرفت که قبل از فروپاشی، لونا کلاسیک و UST را در اختیار داشتند تا ضرری که سرمایه گذاران کرده بودند را تا حدی جبران کند.

504f129df177466fd824ac176ab0d7c5_original

 

در همین حال بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که، بعید است تا ارز لونا دوباره بتواند اعتمادی که دیگر توسط مردم به این پروژه از بین رفته است را کسب کند. ویجی آیار، رئیس بین‌المللی صرافی رمزارز لونو، گفت که «اعتماد به این پروژه به صورت کامل از دست رفته است.»

 

منبع: CNBC

 

 

 

 

 

 

برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!