پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
چهارشنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۵۱۶۰۶

سه ارز دیجیتال برتر که بهترین عملکرد را در بازار خرسی ۲۰۲۲ داشتند

سه ارز دیجیتال برتر که بهترین عملکرد را در بازار خرسی ۲۰۲۲ داشتند
در چند ماه گذشته به صورت کلی بازار ارزهای دیجیتال نزولی بوده است؛ حال با هم قصد داریم به تحلیل ارزهایی که در این چند وقت بیشترین ثبات را داشتند بپردازیم.

این لیست پس از مطالعه ریزش ۳۰ دارایی برتر رمزنگاری بر اساس ارزش بازار مطالعه و تهیه شده است؛ بازار کریپتو در شش ماه گذشته رو به کاهش بوده است و ارزش آن از بیش از ۳ تریلیون دلار در نوامبر ۲۰۲۱ به ۱/۲۳ تریلیون دلار در می‌۲۰۲۲ کاهش یافته است.

عواملی همچون ترس از افزایش مداوم تورم، واکنش جنگ طلبانه فدرال رزرو و درگیری مداوم بین اوکراین و روسیه، سرمایه‌گذاران را مجاب کرده است تا به میزان کمتری سرمایه خود را در این بازار قرار داده و خود را تا حدی از این بازار ریسکی دور کنند.

همچنین، اشتهای فزاینده آن‌ها برای پناهگاه‌های امن، مانند دلار آمریکا، تقاضا برای برخی از ارز‌های دیجیتال برتر و سهام ایالات متحده را کاهش داد.

در نتیجه، برخی از دارایی‌های دیجیتال مانند Dogecoin (DOGE) و Cardano (ADA) بیش از ۸۰ درصد از رکورد‌های ثبت شده در سال گذشته کاهش یافتند. در همین زمان، تعداد معدودی از توکن‌ها در مقایسه با سایر دارایی‌ها در ۳۰ دارایی برتر، شاهد کاهش‌های مشابه بودند.

 

مونرو (۶۵%-)

 

ارز دیجیتال متمرکز بر حریم خصوصی Monero (XMR) از نوامبر ۲۰۲۱ متحمل ضرر کمتری نسبت به رقبای اصلی خود در این فضا شده است.

قیمت XMR تقریباً ۴۰ درصد کاهش یافت و به ۱۸۶ دلار از اوج خود در نوامبر ۲۰۲۱ که حدود ۳۰۰ دلار بود، رسید.

این سقوط به عنوان بخشی از یک حرکت اصلاحی گسترده‌تر ظاهر شد که پس از رسیدن مونرو به بالاترین حد خود در ماه می‌۲۰۲۱، نزدیک به ۵۲۰ دلار، آغاز شد و کاهش خالص اصلاحی آن را به حدود ۶۵ درصد رساند.

 

monro_web

چشم انداز نزولی محدود XMR از نوامبر ۲۰۲۱ در بحبوحه گزارش‌هایی مبنی بر استفاده از آن برای دور زدن تحریم‌ها ظاهر شد. در همین حال، به نظر می‌رسد ترس از قوانین سختگیرانه در کمین بازار کریپتو نیز باعث افزایش تقاضای سوداگرانه برای Monero شده است.

از منظر فنی، XMR در محدوده‌ای که با میانگین متحرک نمایی ۵۰ هفته‌ای (EMA ۵۰ هفته‌ای؛ موج قرمز) در حدود ۲۱۱ دلار و متحرک نمایی ۲۰۰ هفته‌ای (موج آبی) نزدیک به ۱۶۷ دلار تعریف شده، تثبیت شده است، که نشان دهنده یک تعارض جانبداری است.

 

ارز لئو (۴۰%-)

 

لئو، یک توکن ابزاری که توسط آی فینیکس پشتیبانی می‌شود، می‌شود گفت که این توکن تا حد زیادی تحت تأثیر روند‌های رمزنگاری گسترده‌تر قرار نگرفته است.

حتی زمانی که ۳۰ رمز ارز برتر از آن در این بازار خرسی در حال نزول بودند این توکن به روند صعودی خود ادامه داد و در فوریه ۲۰۲۲ به بالاترین حد خود در حدود ۸/۱۵ دلار رسید، اما از آن زمان تاکنون تقریباً ۴۰ درصد اصلاح شده است، اکنون رمز ارز لئو در حدود ۴/۹۰ دلار معامله می‌شود.

 

leo_web

 

قابل ذکر است، آی فینیکس، ارز لئو را، در سال ۲۰۱۸ در یک فروش توکن خصوصی معرفی کرد تا یک میلیارد دلار جمع‌آوری کند. با انجام این کار، این شرکت می‌خواست کسری نقدی را که پس از توقیف جزئی وجوه پردازشگر پرداخت خود، Crypto Capital، متحمل شده بود، کاهش دهد.

آی فینیکس همچنین اعلام کرد که LEO را با حداقل ۲۷ درصد از درآمد تلفیقی خود از ماه قبل بازخرید می‌کند و بنابراین عرضه خود را از بازار حذف می‌کند.

علاوه بر این، این شرکت همچنین متعهد شد که ۹۵ درصد از سرمایه بازیابی شده کریپتو کپیتال و ۸۰ درصد از وجوه حاصل از هک بیت فینیکس در سال ۲۰۱۶ را برای خرید LEO اختصاص دهد.

بازده LEO تا به امروز در حال حاضر حدود ۱۰۰ درصد است. اما بر اساس داده‌های Santiment، این توکن به شدت متمرکز به نظر می‌رسد، با یک نهنگ که حدود ۹۷ درصد از عرضه خالص خود را در اختیار دارد.

 

بایننس کوین (۵۳%-)

 

قیمت هر توکن بایننس در ماه می‌، پیش از ۷۰۰ دلار معامله می‌شد. سپس در نوامبر ۲۰۲۱، جفت BNB/USD  بالاترین قیمت خود را قبل از تصحیح بازار، دوباره برای باری دیگر دید. اما بعد از اتفاقاتی که افتاد، در حال حاضر، قیمت هر توکن آن حدود ۳۲۵ دلار معامله می‌شود.

 

bnb_web

BNB به عنوان یک توکن ابزاری در داخل اکوسیستم بایننس، از جمله صرافی‌های پیشرو در زمینه‌ی ارز‌های دیجیتال از نظر حجم و یک بلاک چین بومی به نام BNB Chain عمل می‌کند. دارندگان توکن همچنین می‌توانند از طریق ماژول حاکمیت داخلی BNB Chain، پیشنهادات خود را ارسال کنند، که پس از آن رأی‌گیری می‌شود.

 

سایر ارزهای دیجیتال

 

ارزهای دیجیتال برتر، بیت کوین (BTC) و توکن بومی اتریوم، اتر (ETH) نیز نسبت به اکثر رقبای  خود در بازار نزولی، عملکرد بهتری را داشته‌اند.

قیمت بیت کوین با ۵۷ درصد کاهش به حدود ۲۹ هزار و ۳۰۰ دلار از قیمت ۶۹ هزار دلاری خود در نوامبر ۲۰۲۱ رسیده است. در همین حال، دومین ارز دیجیتال بزرگ، ETH، از ۴ هزار و ۸۵۰دلار در مدت مشابه، ۶۰ درصد سقوط کرده و به حدود ۱ هزار و ۹۷۵ دلار معامله می‌شود.

Shiba Inu (SHIB) و Polkadot (DOT) به ترتیب ۶۵ درصد از بالاترین رکورد خود یعنی ۵۵ دلار و  ۰/۰۰۰۸ دلار، کاهش یافته‌اند.

 

منبع: کوین تلگراف

 

برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!