پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۵۱۲۸۸

سیگنال‌های خرید بیت‌کوین و اتریوم در نقدینگی پایین

بیت‌کوین و اتریوم در حالی به صورت آزمایشی مورد معامله قرار می‌گیرند که یک شاخص فنی خاص به روندی معکوس اشاره دارد...
نویسنده :
مونس نظری

-    بیت‌کوین و اتریوم در ماه گذشته بیش از ۲۲ درصد کاهش داشته‌اند.

-    هر دو توکن حالا سیگنال‌های صعودی را در نمودارهای سه‌روزه خود نشان می‌دهند.

-    با این حال، هنوز فشار خرید برای کمک به بازگشت بیت‌کوین و اتریوم افزایش نیافته است.

در ماه گذشته بیت‌کوین و اتریوم متحمل زیان‌های قابل‌توجهی شده و به محدوده فروش بیش‌از‌حد رسیده‌اند. و با وجودی که سیگنال‌های خرید در حال ظاهر‎شدن هستند، با توجه به کمبودی که در حجم معاملات وجود دارد، عاقلانه است که منتظر تثبیت‌شدن بیشتر بمانید.

 

بیت‌کوین، اتریوم در پشتیبانیِ کلیدی

بیت‌کوین و اتریوم در حالی که در یک‌منطقه حمایت بحرانی معامله می‌شوند، در حال ارائه سیگنال‌های خرید هستند.

کریپتو‎کارنسیِ پرچم‌دار، طی ماه اخیر نزدیک ۲۲ درصد کاهش یافته و از بالاترین قیمت ۴۸ هزار و ۲۲۳ دلار به ۳۷ هزار و ۶۹۳ دلار رسیده است. علی‌رغم ریزش (افت) کوتاه به زیر سطوح اصلاحی فیبوناچی ۷۸.۶ درصد در ۳۸ هزار و ۵۳۰ دلار، این منطقه پشتیبانی، این قدرت را داشت که جایگاه خود را حفظ نماید. نشانگان بیشتر قدرت در حدود سطوح قیمتی فعلی، می‌تواند به یک‌انگیزه‌ی صعودی پایدار بینجامد.

نشان‌گر ترکیبی تام دی‌مارک (TD) پیش‌بینی می‌کند که سرمایه‌گذارانِ حاشیه‌ای (خارجِ گود)، امکان دارد از اصلاحات اخیر برای ورود مجدد به بازار و کمک به بازگشت بیت‌کوین استفاده کنند. این شاخص فنی، یک‌سیگنال خرید را در نمودار سه‌روزه بیت‌کوین ارائه کرده است؛ که نشان‌دهنده افزایش یک تا چهار کندل‌استیک است.

اگر بیت‌کوین بتواند بالای سطوح حمایتیِ ۳۸ هزار و ۵۳۰ دلار بماند، احتمالاً نقدینگی‌ای جمع‌آوری می‌شود که به تبع آن چشم‌انداز خوش‌بینانه تأیید شده و امکان بازگشت به ۴۳ هزار و ۶۰۰ دلار، و یا حتی ۵۲ هزار دلار به وجود خواهد آمد.

 

 

اتریوم نیز طی ماه اخیر متحمل ضرر‎های هنگفتی شده است. از اوایل ماه آوریل، حدوداً ۲۳ درصد کاهش داشته و بالغ بر ۸۰۰ امتیاز را در ارزش بازار از دست داده است. به نظر می‌آید که دومین‌ارز بزرگ دیجیتال، از نظر ارزش بازار، در حال نزدیک‌شدن به یک‌منطقه تقاضای حیاتی است... منطقه‌ای که امکانش هست به بازگشت این ارز دیجیتال هم کمک کند.

پیش از این، راه‌اندازی TD، یک‌سیگنال خرید را در قالب نمودار سه‌روزه اتریوم به نمایش گذاشته بود... در حالی که احتمالاً یک‌کندل قرمز در جلسه‌ی معاملاتی سه‌روز آینده ایجاد خواهد شد. این تشکل‌های صعودی پیش‌بینی می‌کنند که شتاب رو به افزایش می‌رود. با این حال این احتمال وجود دارد که اتریوم، پیش از بازگشت، به ۲ هزار و ۷۰۰ دلار کاهش داشته باشد.

تنها یک‌کندلِ سه‌روزه‌ی تعیین‌کننده، ورای سه هزار دلار، می‌تواند تأییدی بر چشم‌انداز خوش‌بینانه باشد. اگر این اتفاق بیفتد، می‌توان سرمایه‌گذارانِ بیرون گود را تشویق کرد دوباره وارد بازار شده و اتریوم را به ۳ هزار و ۶۰۰ دلار و یا حتی ۴ هزار دلار سوق بدهند.

 

 

با وجودی که پس از اصلاح شدید بیت‌کوین و اتریوم در ماه گذشته، سیگنال‌های خرید در حال ظاهر‎شدن هستند؛ اما کمبود حجم معاملات در چند روز اخیر نشان می‌دهد که سرمایه‌گذارانِ خرد، با سطوح قیمت فعلی، علاقه‌ای به ورود به بازار ندارند.

اگر در آینده‌ای نزدیک سفارشات خرید دریافت نشوند، این احتمال وجود دارد که بیت‌کوین پشتیبانی ۳۸ هزار و ۵۳۰ دلار را شکسته و به ۳۲ هزار و ۸۵۰ دلار، و یا ۲۶ هزار و ۸۳۰ دلار سقوط کند. در حالی که اتریوم ممکن است به زیر ۲ هزار و ۷۰۰ دلار کاهش یافته و به ۲ هزار و ۵۰۰ دلار، یا حتی ۲ هزار و ۱۶۰ دلار برسد.

#روزنامه اینترنتی فراز #سایت فراز

 

 

منبع خبر : Investing.com
منبع: INVESTING.COM
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!