پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۵۰۰۵۵

ارزش روبل روسیه سقوط کرد

ارزش روبل روسیه سقوط کرد
در پی کاهش امیدها برای جلوگیری از حمله روسیه به اوکراین، ارزش روبل، پول ملی روسیه به پایین‌تر حد خود در ۹ ماه گذشته رسیده است.

ارزش جهانی دلار در معاملات اولیه روز دوشنبه در برابر سایر ارزهای معتبر، به میزان متوسطی افزایش یافت.

تا ساعت ۳صبح به وقت شرقی آمریکا (0800 GMT) شاخص دلار، که ارزش دلار را در برابر سبدی از اقتصادهای کشورهای توسعه ارزیابی می‌کند، ۰/۱ درصد افزایش یافت و به ۹۵/۷۷۳ رسید. ارزش دلار در برابر یورو در ۱/۱۳۲۱ دلار ثابت بود، در حالی که پوند نیز تا حد زیادی بدون تغییر و برابر ۱/۳۵۵۳ دلار بود.

 

از سوی دیگر ارزش روبل روسیه به روشنی رو به کاهش گذاشته است؛ روبلی که در معاملات اولیه در اروپا، پایین‌ترین سطح ۹ ماهه خود در برابر دلار را تجربه کرد، زیرا این نگرانی قوت گرفته که تلاش‌های دیپلماتیک برای جلوگیری از حمله روسیه به اوکراین ناکام مانده است.

 

در جبهه اوکراین چه خبر است

 

وزارت امور خارجه آمریکا به خانواده‌های دیپلمات‌های آمریکایی در اوکراین دستور داده است تا این کشور را ترک کنند، و این نشان می‌دهد که ایالات متحده خطر درگیری را بالا می‌داند. انگلیس نیز روز دوشنبه از این روند پیروی کرد.

 

اکنون ارزش روبل به ۷۷/۴۷۹ در برابر دلار سقوط کرده است. این در حالی است که قیمت نفت خام در بازراهای جهانی به طور پیوسته رو به افزایش است. این یک رخداد نادر است چون با توجه به وابستگی روسیه به درآمدهای نفتی، افزایش قیمت نفت به ط.ر معمول منجر به تفقویت ارزش پول ملی روسیه می‌شود. 

 

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!