پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ 25 April 2024
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۴
کد خبر: ۴۹۹۵۳

فرار میلیونرهای بیت‌کوین به پورتوریکو

فرار میلیونرهای بیت‌کوین به پورتوریکو
دارندگان بیت‌کوین حالا سهم خود را از جمع میلیونرها به دست آورده‌اند و با افزایش فعالان این بخش، شکی نیست که این تعداد به شدت افزایش یافته است.

 این امر دغدغه‌های تازه برای این «تازه سرایه‌دار شده‌ها» به وجود آورده که از دارایی دیجیتال پول خود را به دست آورده اند. اصلی‌ترین دغدغه این افراد مالیات است. بسیاری از این میلیونرها شروع به فرار به مکان‌هایی با قوانین مالیاتی سهل‌گیرانه‌تر و البته شرایط آب و هوایی بهتر کرده‌اند.

 

هجوم میلیونرهای بیت کوین به پورتوریکو

 

گزارشی که اخیراً در CNBC منتشر شده است، حرکت میلیونرهای بیت کوین به سمت پورتوریکو و جزایر زیبای آن را مستند می کند. دیوید جانسون، کارآفرین و سرمایه‌گذار رمزارز ۳۶ ساله در این گزارش توضیح می‌دهد که چرا خودش و تمام خانواده‌اش به این جزیره نقل مکان کرده‌اند. برای او، بهشت ​​گرمسیری و همچنین معافیت‌های مالیاتی برای کسانی که حداقل 1۱۸۳ روز را در جزیره سپری می‌کنند، یک انگیزه بزرگ بود. جانسون همچنین خاطرنشان می‌کند یکی از دلایل او برای این تصمیم این بوده که همه دوستانش هم به همین مقصد نقل مکان کرده‌اند. این مرد ۳۶ ساله که قبلا در نیویورک زندگی می کرد، می‌گوید هیچ کدام از دوستانش در یکی از گران‌ترین شهرهای جهان باقی نمانده است، زیرا همه آنها به پورتوریکو آمده‌اند؛ «همه دوستان من حالا اینجا هستند. من الان دیگر حتی یک دوست هم در نیویورک ندارم» علاوه بر ارائه معافیت‌های مالیاتی به کسانی که مبلغ قابل توجهی را در جزیره خرج می‌کنند، ساکنان این جزیره همچنین مجاز به حفظ پاسپورت آمریکایی خود هستند.

 

محلی‌ها خوشحال نیستند

 

مردم محلی پورتوریکویی اما از مهاجرت گسترده میلیونرها به این بهشت ​​گرمسیری چندان خوشحال نیستند. این موضوع البته بیشتر به این واقعیت مربوط می‌شود که معافیت‌های مالیاتی که این غیرپورتوریکویی‌ها از آن برخوردارند، شامل خود پرتوریکویی‌ها نمی‌شود. کسانی مانند جانسون که پس از کسب درآمد میلیونی خود با بیت کوین و کریپتو از سایر ایالت‌های آمریکا به پرتوریکو نقل مکان می‌کنند، نیازی به پرداخت سود سرمایه بر درآمد خود ندارند. با این حال، شهروندان پورتوریکویی مجبورند تا ۱۵ درصد مالیات بر عایدی سرمایه بلندمدت بپردازند.

 

 

بدیهی است که این اختلاف بین محلی‌ها و مهاجران اکنون به منبع تنش بین این دو گروه تبدیل شده است. این معافیت‌های مالیاتی که قرار بود مشاغل و سرمایه‌گذاران بیشتری را به منطقه بیاورند، اکنون توسط ساکنانی که در تلاش برای رهایی از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه هستند، استفاده می‌شود.

 

علاوه بر این، هجوم ساکنان ثروتمند جدید باعث افزایش قیمت املاک شده است. دیاز فورنیه، معامله‌گر املاک و مستغلات در همین پیوند می‌گوید: «افزایش تقاضا منجر به قیمت‌هایی شده است که قبلاً دیده نشده بود. من چندین سال است که بازارها را دنبال می کنم و انتظار چنین چیزی را نداشتم. کار به جای رسیده که ملکی در ساحل دورادو بیش از ۲۰ میلیون دلار فروخته شده است.»

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!