پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
پنجشنبه ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۷
کد خبر: ۴۹۸۲۷

ترس یا طمع؛ حالا بیت‌کوین بخریم یا نه؟!

ترس یا طمع؛ حالا بیت‌کوین بخریم یا نه؟!
ترس در بازار کریپتو اکنون به بالاترین حد خود در شش ماه گذشته رسیده است. و برخی معتقدند همین نشان می‌دهد که ممکن است اکنون زمان خرید بیت‌کوین باشد.

طبق آخرین گزارش هفتگی (Arcane Research) «شاخص ترس و طمع» به کمترین مقدار در این هفته از ماه جولای رسیده است. «شاخص ترس و طمع» شاخصی است که احساسات عمومی را درمورد بیت‌کوین و بازار ارزهای دیجیتال می‌سنجد. این سنجه از یک مقیاس عددی استفاده می‌کند که از صفر تا صد می رود تا احساسات را نشان دهد. وقتی ارزش ها زیر پنجاه است، به این معنی است که بازار در حال حاضر ترسناک است. از سوی دیگر، مقادیر بالای پنجاه نشان می‌دهد که بازار دچار طمع شده است. مقادیر شدید زیر ۲۵ و بالاتر از ۷۵ به ترتیب نشان دهنده احساسات ترس شدید و طمع شدید است.

 

حفاری بیت‌کوین و اتریوم تا پایین‌ترین پایه‌های کلیدی روان‌شناختی

 

چنین مقادیر شدید معمولاً در اطراف پایین و بالا رخ می دهد. از این رو، برخی از معامله‌گران بر این باورند که بهتر است در هنگام طمع شدید بازار بفروشید و درحالی که بازار دچار ترس شدید است ارزهای دیجیتال بیشتری مانند بیت کوین بخرید.

 

وارن بافت (سرمایه‌گذار و اقتصاددان آمریکایی که با بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار دارایی، دهمین فرد ثروتمند جهان شناخته می‌شود) به این ایده اعتقاد داشت. او چکیده روش خود در تجارت را در این جمله معروف بیان کرده که : «وقتی دیگران حریص هستند بترسید و وقتی دیگران می‌ترسند حریص باشید.» گفته می‌شود بارون روچیلد (بانک‌دار و سرمایه‌دار بزرگ یهودی) یکی از اولین تاجرانی بوده که از این فلسفه پیروی کرده است. او گفته: «زمان خرید زمانی است که خون در خیابان ها جاری باشد.»

 

اکنون نموداری وجود دارد که روند شاخص ترس و طمع بیت کوین را در سال گذشته نشان می دهد:

 

 

chart-8-460x267

 

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می‌کنید، به نظر می رسد که در حال حاضر احساس قالب در بازار ارزهای دیجیتال، ترس شدید است. در حال حاضر، مقدار اندیکاتور حدود ۲۱ به نظر می رسد. در اوایل هفته، «ارزش ترس و طمع» حتی کمتر بود و به همان پایین‌ترین سطحی که در ماه جولای مشاهده شد، رسید. قیمت بیت کوین نیز در آن زمان پایین آمد. با این حال، این بدان معنا نیست که قیمت بیت‌کوین لزوماً این بار نیز پایین خواهد آمد. قبل از پایان ماه ژوئیه، چنین ارزش‌های ترس شدید برای چند ماه ادامه داشت، که ممکن است این بار نیز وجود داشته باشد. با این وجود، اگر فلسفه خرید بر خلاف این است، اکنون ممکن است زمان خوبی برای خرید ارزهای دیجیتال بیشتر باشد.

 

قیمت بیت کوین

 

در زمان نگارش این مقاله، قیمت BTC در حدود ۴۲/۸ هزار دلار شناور است که در هفته گذشته ۸ درصد کاهش یافته است. نمودار زیر روند قیمت کریپتو را در پنج روز گذشته نشان می‌دهد.

 

chart-9-460x227

 

منبع: newsbtc.com 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!