پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
پنجشنبه ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۵:۳۹
کد خبر: ۴۹۶۵۸

پیش‌بینی وسوسه‌کننده در مورد قیمت بیت‌کوین

پیش‌بینی وسوسه‌کننده در مورد قیمت بیت‌کوین
با وجود نوسان‌های اخیر قیمت «بیت‌کوین» گلدمن‌ ساکس -شرکت بانکداری و خدمات مالی- که بزرگترین بانک سرمایه‌گذاری جهان شناخته می‌شود، چشم‌انداز روشنی از افزایش ارزش این رمزارز پیش‌بینی می‌کند.

قیمت بیت‌کوین به تازگی کاهش یافته است اما «گلدمن‌ ساکس» معتقد است همچنان شاهد پیشرفت‌های قوی در سال‌های آینده است. باارزش‌ترین ارز رمزنگاری شده جهان پس از صعود به رکورد بالای ۶۹ هزار دلار در ماه نوامبر، به حدود ۴۶ هزار دلار سقوط کرد. با این حال، گلدمن ساکس (GS) در گزارشی در این هفته اعلام کرد که قیمت بیت‌کوین (XBT) می‌تواند در پنج سال آینده بیش از دو برابر شود و به کمی بیش از ۱۰۰هزار دلار در هر سکه برسد.

 

به گزارش سی‌ان‌ان «زک پاندل» رئیس بخش ارز جهانی، نرخ ها و استراتژی بازارهای نوظهور گلدمن ساکس در این گزارش نوشته است: «ما فکر می کنیم که سهم بازار بیت‌کوین به احتمال زیاد در طول زمان به عنوان محصول جانبی پذیرش گسترده دارایی های دیجیتال افزایش می‌یابد.» پاندل استدلال می کند که بیت‌کوین به طور فزاینده‌ای سهم بازار را از طلا که در قمیتی حدود ۱۸۰۰ دلار در هر اونس متوقف شده است، ربوده است.

 

او گفت که بیت کوین در حال حاضر حدود ۲۰ درصد از بازار موسوم به «ذخیره ارزش» را تشکیل می‌دهد؛ اصطلاحی که برای توصیف طلا، بیت کوین و سایر دارایی‌های جایگزین مانند ارزها و کالاهایی استفاده می‌شود که قیمت آنها - در تئوری - نباید در طولانی مدت کاهش یابد. پاندل معتقد است که بیت کوین در نهایت می تواند ۵۰ درصد از ذخیره بازار ارزش را تشکیل دهد، رخدادی که می ‌تواند ارزش بیت‌کوین را سالانه حدود ۱۷ تا ۱۸ درصد افزایش دهد تا در پنج سال آینده به سطح ۱۰۰ هزار دلار برسد. پاندل افزود: «ما فکر می‌کنیم که مقایسه ارزش بازار بیت‌کوین» با طلا می‌تواند به تعیین پارامترهایی در نتایج قابل قبول برای بازده بیت‌کوین کمک کند.

 

 پیش‌بینی وسوسه‌کننده گلدن ساکس در مورد بیت‌کوین در حالی مطرح می‌شود که «گرت سولووی» استراتژیست ارشد بازار سرمایه در تحلیلی متضاد با این پیش‌بینی گفته است سود حاصل از سرمایه‌گذاری در طلا در سال ۲۰۲۲، بهتر از بیت‌کوین و سهام خواهد بود. 

 

پیش‌بینی سال ۲۰۲۲؛ طلا، بهتر از بیت‌کوین و سهام

 

البته، بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال برتر مانند اتریوم، بایننس، سولانا و توکن‌های میم مانند «دوج‌کوین» و «شیبا اینو» در سال گذشته بی‌ثبات بوده‌اند. کریپتوها در این مرحله بیشتر شبیه به سهام عمل می کنند تا ارز. با این حال، تعداد فزاینده ای از مدیران ارشد صندوق‌های سرمایه‌گذاری از جمله استنلی دراکن میلر، پل تودور جونز و جورج سوروس در بیت کوین سرمایه گذاری کرده‌اند. تنظیم‌کننده‌ها همچنین صندوق‌های قابل معامله در مبادلات را تأیید کرده‌اند که قیمت‌های آتی بیت‌کوین را نیز دنبال می‌کنند، و این کار را برای سرمایه‌گذاران فردی آسان‌تر می‌کند.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!