پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
چهارشنبه ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۰
کد خبر: ۴۹۵۰۵

سقوط سنگین بیت‌کوین و اتریوم

سقوط سنگین بیت‌کوین و اتریوم
بیت کوین روز سه شنبه با ۶/۱۳ درصد کاهش به ۴۷۶۰۶/۹۲ دلار رسید و ۳۱۱۱/۹دلار نسبت به قیت پیشین خود سقوط کرد.

به این ترتیب، بیت کوین، بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین ارز رمزنگاری‌شده جهان، نسبت به بالاترین قیمت خود در سال ۲۰۲۱ که ۶۹ هزار دلار بود، اکنون ۳۱ درصد کاهش ارزش را تجربه می‌کند.

 

اتر، سکه متصل به شبکه بلاک‌چین اتریوم هم روز سه شنبه با ۵/۵۷ درصد کاهش به ۳۸۱۲/۶ دلار رسید و ۲۲۴/۸ دلار از ارزش قبلی خود از دست داد.

 

گفتنی است صندوق بین‌المللی پول به تازگی اعلام کرده است که شدیداً نگران ارزهای دیجیتال است؛ دلیلش هم به ویژه اینکه بازاری نوپا با سرعتی قابل توجه رو به رشد است و مقرراتی هم پیگیرش نیست.

 

سه دلیلی که صندوق بین‌الملل پول باید نگران ارزهای دیجیتال باشد

 

رابرت مک کاولی، استاد دانشگاه آکسفورد می‌گوید علیرغم اینکه بیت‌کوین رتبه اول دارایی‌ها با بیش‌ترین بازده مالی را در سال ۲۰۲۱ داشته است، اما این ارز دیجیتال در واقع رتبه اول را در میان کلاهبرداری‌های «ترفند پانزی» داراست. مک‌کاولی در یک مقاله تئوریک که توسط فایننشال‌تایمز منتشر شد،  خاطرنشان کرده که مقایسه بیت‌کوین با «ترفند پانزی» دست کم گرفته شده است. این محقق پیش‌بینی کرد کسانی که روی بیت‌کوین سرمایه‌گذاری می‌کنند برای بازده بلندمدت «یک کوپن صفر» را خریداری کرده‌اند.

 

صاحبان بیت‌کوین! با آقای «چارلز پانزی» آشنا شوید

 

مک کاولی معتقد است در اکوسیستم بیت‌کوین مانند «ترفند پانزی» تنها تعداد کمی از افراد کوین سود می‌برند که ماینرها هستند. او نوشته است: تا زمانی که شبکه همچنان در حال کار است، سود ماینرها تضمین شده است.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!