پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
چهارشنبه ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۵:۵۰
کد خبر: ۴۹۵۰۴

صعود دلار در آستانه تعطیلات کریسمس

صعود دلار در آستانه تعطیلات کریسمس
روز چهارشنبه ارزش دلار در معاملات اولیه بازارهای مالی آسیا اندکی تقویت شد، زیرا نشانه‌هایی از کاهش ارزش سهام دیده شده است، البته به علت کاهش طبیعی معاملات در تعطیلات، تحلیل سمت و سوی واقعی بازارها دشوار است.

به گزارش رویتز، یورو یک شبه ۰/۱۴ درصد از ارزش خود را دست داد و به ۱/۱۳۰۷ دلار رسید. پوند از بالاترین رقم پنج هفته گذشته سقوط کرد و به افزایش شاخص دلار کمک کرد؛ ارزش پوند از ۹۵/۹۵۸ در روز جمعه به ۹۶/۱۶۵ در برابر هر دلار رسید. با توجه به اینکه بسیاری از معامله‌گران برای تعطیلات کریسمس به مرخصی می‌روند، تحلیلگران معتقدند پیش‌بینی سمت و سوی آتی تحوالات بازارهای مالی دشوار است.

 

کایل رودا، تحلیلگر بازارهای مالی در همین پیوند می‌گوید: «در درازمدت، به دلیل نزدیک شدن به افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا و کاهش احتمال قرنطینه‌های آینده در ایالات متحده، این احتمال داده می‌شود که ارزش دلار همچنان صعودی باشد.» انتظار می رود که فدرال رزرو قبل از چندین بانک مرکزی بزرگ دیگر - از جمله بانک مرکزی اروپا- افزایش نرخ بهره را آغاز کند. این به شاخص دلار کمک کرده است تا در سال ۲۰۲۱ بهترین سال خود را از سال ۲۰۱۵ به این سو تجربه کند. مقامات بهداشتی ایالات متحده روز دوشنبه مدت زمان توصیه شده برای قرنطینه شدن مبتلایان به کرونا را از ۱۰ روز به پنج روز کاهش دادند.

 

 

ین که در حال سقوط بود بود، روز چهارشنبه جلوی ضرر خود را گرفت. آخرین قیمت ین ۱۱۴/۷۸ در برابر هر دلار بود که در حالی که این ارز معتبر، روز سه شنبه ۱۱۴/۹۴ در برابر هر دلار معامله می‌شد.

 

تحولات بازار ارزهای دیجیتال واضح‌تر بودند. این ارزها اغلب در آستانه تعطیلات، نوسانات شدیدی را شاهد هستند. بیت کوین حدود ۶ درصد از ارزش خود را دست داد و به ۴۷هزار و ۳۰۰ دلار رسید و تمام سودهای ثابتی را که در این هفته به دست آورده بود، از دست داد. اتر، دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان که زیربنای شبکه اتریوم است نیز در اواخر روز سه‌شنبه حدود ۶ درصد از ارزش خود را دست داد و به ۳ هزار و ۷۶۰ دلار رسید.

 

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!