جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
يکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۴۸۴۸۶

هند به دنبال قانون‌گذاری در حوزه رمز ارزها

پس از آنکه نارندرا مودی، نخست وزیر هند جلسه‌ای درباره آینده رمزارزها در این کشور برگزار کرد، گزارش‌ها حاکی از آن هستند که گرچه دولت از خطرات موجود در رمزارزها آگاه است، اما قصد دارد تصمیمات مستمر و آینده نگرانه‌ای در خصوص این موضوع اتخاذ کند.

آژانس خبری ANI در این خصوص نوشت: در این نشست همگی در خصوص این موضوع موافق بودند که تبلیغات غیرشفاف و بیش از حد نویدبخشی که جوانان را فریب می‌دهدب اید متوقف شوند. هم‌چنین اقدامات و تصمیمات اتخاذ شده توسط دولت در زمینه رمزارزها و مسائل مرتبط، مستمر و آینده نگرانه خواهدبود. منابع موثق گفته‌اند که اعضای شرکت کننده به خطرات مرتبط با تبدیل بازار قانونگذاری‌نشده به کانالی برای پولشویی و تامین مالی تروریسم اشاره کرده‌اند.

 

این منابع به ANI گفته‌اند: دولت از این موضوع آگاه است که فناوری رمزارز‌ها در حال تکامل است. در نتیجه، دولت این عرصه را به دقت زیر نظر دارد و گام‌های فعالانه برمی‌دارد. این منابع افزوده‌اند که دولت هند ممکن است مطابق با سایر کشورها در خصوص قانونگذاری رمزارزها عمل کند و از آنجایی که موضوع مورد نظر، فراتر از مرزهای کشورها است، به همکاری و استراتژی‌های بین‌المللی نیاز است.

 

تصمیات تازه دولت هند در مورد رمز ارزها در حالی اتخاذ می شود که شورای ملی علما (MUI)، که بالاترین نهاد علمی اسلامی اندونزی است، ارزهای رمز پایه مانند بیت کوین (BTC) را طبق آنچه قانون اسلام می‌نامید حرام (ممنوع) اعلام کرده است.

 

ارز دیجیتال در اندونزی حرام اعلام شد

 

این نشست هنگامی برگزار شد که حزب مخالف دولت هند به اسم حزب کنگره ملی، در خصوص حکم حزب بهاراتیا جاناتا اعتراض کرده و مدعی شده‌اند این حکم به پوشاندن کلاهبرداری بیت کوین در ایالت کارناتاکا کمک می‌کند.

 

دولت هند حداقل یک سال است که در صدد ارائه لایحه قانونگذاری رمزارزها است. مقامات طی ماه‌های اخیر از موضع سختگیرانه و مخالف خود در خصوص رمزارزها کوتاه آمده‌اند و نمایندگان عرصه کریپتو را دعوت کرده‌اند تا در خصوص فرصت‌ها و چالش‌های این عرصه در تاریخ ۱۵ نوامبر گفتگو کنند. هرچند این تغییر موضع در تمام مقامات هند به وجود نیامده است.

 

رمزارزها؛ آینده پول جهان یا بزرگترین کلاهبرداری تاریخ؟

 

اوایل هفته جاری، شاکتیکانتا داس، رییس بانک رزرو هند بر موضع مخالف خود در خصوص رمزارزها تاکید کرد و گفت رمرارزها تهدید جدی برای ثبات مالی و اقتصاد کلان این کشور هستند. ممنوعیتبانکی RBI در قبال نهادها و شرکت‌های کریپتو که در ماه آوریل ۲۰۱۸ اعمال شده بود، در ماه مارس ۲۰۲۰ توسط دیوان عالی این کشور لغو شد.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!