شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ 20 April 2024
چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۴۷۵۷۲

اولین مزرعه استخراج بیت کوین با انرژی آتشفشان

اولین مزرعه استخراج بیت کوین با انرژی آتشفشان
نایب بوکله، رییس جمهور السالوادور تصاویر اولین مزرعه استخراج بیت کوین جهان که با استفاده از انرژی تامین شده از آتشفشان‌های این کشور فعالیت خواهد کرد را منتشر کرد.

هرچند رییس‌جمهور السالوادور با موجی از انتقادات برای پذیرش بیت کوین به عنوان واحد پول قانونی کشورش روبه‌رو شده است، اما این انتقادات او را از حرکت به سمت جلو باز نمی‌دارد و در عوض به نظر می‌رسد او را مصمم‌تر کرده است.

 

بوکله در توییتر ویدیویی را به اشتراک گذاشت که نشان می‌داد چندین ماشین استخراج بیت کوین در حال نصب در یک کارخانه تولید برق از انرژی زمین‌گرمایی هستند.

 

اولین گام‌ها

 

پیام اخیر توییتری بوکله کوتاه و مختصر بود. او در توضیح این ویدیو به جمله «اولین گام‌ها» و هشتگ بیت کوین قناعت کرد و توضیح بیشتری نداد. در ویدیوی به اشتراک گذاشته شده، ابتدا نمایی هوایی از تأسیسات تبدیل گرمای آتشفشان‌ها به نیروی الکتریکی نشان داده شده است. سپس دوربین به کامیونی باری می‌رود که علامت دولت السالوادور روی آن است و پس از آن مردی را نشان می‌دهد که به نظر می‌رسد با چندین دستگاه اسیک در حال راه‌اندازی مزرعه استخراج بیت کوین است. این ویدیو درنهایت با نمایی پانوراما از نیروگاه به پایان می‌رسد. توییت اخیر بوکله با بیش از ۲۸ هزار لایک، ۷.۶ هزار بازنشر و بیش از ۱۶۰۰ نظر از طرف طرفداران بیت کوین تاکنون یکی از محبوب‌ترین پست‌های وی به شمار می‌آید.

 

آینده چگونه خواهد بود؟

 

بوکله عادت دارد توییت کند و به فعالیت در شبکه‌های اجتماعی علاقه دارد.  او نشان داده است زمانی ‌که چیزی را می‌خواهد، هر کاری از دستش برمی‌آید برای رسیدن به آن انجام می‌دهد و نیازی به صبر یا صحبت کردن برای آن ندارد. بوکله در کنفرانس بیت کوین ۲۰۲۱ در میامی، از قانون بحث‌برانگیز بیت کوین السالوادور که این ارز دیجیتال را به واحد قانونی این کشور تبدیل می‌کند خبر داد و چند روز بعد به کنگره ارائه شد.  در آن زمان قانون‌گذاران نیز در عرض چند ساعت آن را به تصویب رساندند. پس از آن، بوکله اعلام کرد که به استفاده از انرژی آتشفشان‌ها برای استخراج بیت کوین با انرژی ارزان و پاک علاقه‌مند‌است. این ایده پس از آن واکنش‌های مثبت زیادی را به خود جلب کرد اما هرگز بیش از یک کنجکاوی در نظر گرفته نشد.

 

ویدیوی تازه نشان می‌دهد که رییس‌جمهور السالوادور این ایده را بسیار جدی گرفته است و اگر تاریخ حماسه‌سازی در عرصه بیت کوین تکرار شود، به‌زودی جهان می‌تواند افتتاح اولین مزرعه عمومی استخراج بیت کوین با انرژی آتشفشانی را جشن بگیرد.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!